Maar ik begrijp een paar dingen niet helemaal goed.
Het afregelen van de hoeveelheid / snelheid van de CO2 is me nog niet duidelijk.
Dit is me uitgelegd in een andere thread:
Het aanmaken van de Co2 gebeurt in de reactie voordat het in je aquarium komt en heeft dus niets met verzadiging in het water te maken. Het aantal bellen per seconde bepaalt dus de snelheid van de reactie, meer bellen is een snellere reactie en dus meer verbruik.
De verzadiging in je aquarium hangt af van de hoeveelheid die je toevoegt, het verbruik door je planten en de stroming waardoor er aan de oppervlakte weer Co2 vrij wordt gelaten aan de lucht.
Dit is wat ik van begrepen hebt:
Door de atomizer ontstaan hele fijne belletjes CO2 in het water, een soort mist.
Als ik het goed begrijp, de dichtheid van de mist heeft niet zo zeer te maken met de hoeveelheid CO2 die opgenomen wordt door het water. Maar met de snelheid waarmee opgenomen wordt.
meer CO2 uit de fles => snellere bubbels door de teller => meer mist => de CO2 wordt sneller opgenomen
Dat betekent niet dat er meer CO2 opgenomen wordt, dat betekent dat er sneller CO2 opgenomen wordt;
Het kan dus lang duren tot het water "verzadigd" raakt, dat hangt door al de genoemde factoren.
Ik heb een behoorlijke stroming / rimpel op het water, ik begrijp dat de stroming heel goed is om de CO2 en de voedingstofen goed te laten circuleren. Maar hoe zit met de rimpel? verlies ik niet veel te veel CO2 daardoor? Ik gebruik een atomizer, sinds de rimpel heel groot is wordt het water minder mistig.
De drop checker staat mooi op licht groen.