Fijn dat het goed gaat met je bak. Dat vraagt om een foto
Visbestand Juwel Rio 125 van Natasja
Re: Visbestand Juwel Rio 125 van Natasja
Wat een gaaf visje, die kende ik nog niet.
Ik zal morgen mijn best even doen.Linda schreef:Wat een gaaf visje, die kende ik nog niet.
Ja ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar ik liep er langs, mijn oog viel erop en ik moest ze hebben.
LFS zei al dat hij in al die tijd dat hij dit doet ze nog nooit gezien had.
Op internet is er weinig info over. Soort is nog niet beschreven.
Dat is idd een leuk visje! gaaf dat je ze bent tegen gekomen. ik ben benieuwd hoe je aquarium er nu uit ziet!
groetjes Tim
groetjes Tim
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik ben de foto een keer tegengekomen maar kon toen inderdaad helemaal niks erover vinden. Dacht uiteindelijk dat het misschien een "foute" of gekruiste hemigrammus rubrostriatus was? Het is een interessant beestje
Lees soms dat het wildvang is, maar of dit waar is, is niet te vinden. Net als andere informatie. Leuk dat jij ze nu in je bak hebt zwemmen!
Kan best zijn hoor dat het een "mutatie" is van een bestaande soort.amber98 schreef:Ik ben de foto een keer tegengekomen maar kon toen inderdaad helemaal niks erover vinden. Dacht uiteindelijk dat het misschien een "foute" of gekruiste hemigrammus rubrostriatus was? Het is een interessant beestjeLees soms dat het wildvang is, maar of dit waar is, is niet te vinden. Net als andere informatie. Leuk dat jij ze nu in je bak hebt zwemmen!
Ik vraag me af of deze windvang zijn. Ze zijn op het brutale af. Als ik met mijn hoofd voor de bak hang kijken 16 paar oogjes terug.
Maar dat hoeft niet alles te zeggen.
Ik ga die rubrostriatus er even bij zoeken.
-
amber98

Oto's zijn ook wildvang en die zijn ook niet bepaald bang, dus zoals je al zegt hoeft het niks uit te maken 
Oh die heb ik op gezocht...die is wel veel groter. Max 4,9 cm. Dat halen die van mij bij lange na niet. (Ze worden ook niet heel veel groter meer) ook qua kleur lijkt het niet helemaal.. Maar ik ben geen bioloog. Dus heeeeel goed mogelijk dat ik het helemaal mis heb.
Een visje wat er een heel klein beetje op lijkt is de Trochilocharax ornatus. Kolibrie Tetra....
Maar gekruist kan het ook zijn hoor.
Wat wel op windvang zou kunnen wijzen dat ze het droogvoor met lange tanden opeten. Ik zal zo effe wat anders voor ze kopen.
Ja dat klopt ook weer...de Oto's steken hun tong uit naar de kat
Ftm....de modderkruipers ook.
ik las overal dat je die niet zo veel ziet overdag. Nou.....ik zie ze de hele dag. Steeds 1 of twee. En ze graven een van mijn plantjes steeds uit
Die staat op de voorgrond en ze vinden het heerlijk om tussen de blaadjes en wortels door naar buiten te kijken. Ziet er wel echt heel,grappig uit.
Een visje wat er een heel klein beetje op lijkt is de Trochilocharax ornatus. Kolibrie Tetra....
Maar gekruist kan het ook zijn hoor.
Wat wel op windvang zou kunnen wijzen dat ze het droogvoor met lange tanden opeten. Ik zal zo effe wat anders voor ze kopen.
Ja dat klopt ook weer...de Oto's steken hun tong uit naar de kat
Ftm....de modderkruipers ook.
Volledige foto lukt nu effe niet. Het glas spiegelt te veel.
Maar een sfeer impressie

Maar een sfeer impressie

Mooi zeg!
Je planten staan er iig fris bij
Je planten staan er iig fris bij
*glim* dank.
De pogestemon zou het beter kunnen doen. Wordt een beetje kaal aan de onderkant.
Maar de rest groeit de bak uit.
Die andere plantjes daarvan dacht ik overigens van dat ze donkergroen waren...tot de oto's kwamen
Helder groen....hahaha
De pogestemon zou het beter kunnen doen. Wordt een beetje kaal aan de onderkant.
Maar de rest groeit de bak uit.
Die andere plantjes daarvan dacht ik overigens van dat ze donkergroen waren...tot de oto's kwamen
https://www.youtube.com/watch?v=C7ARhSJBGAs
dit helpt misschien op weg
dit helpt misschien op weg
Tyttobrycon (?) sp. met vele namen, bl.a.:"Tetra Candela / Tetra Candel lichte / Tetra morsecode / Tetra Llanos "(Río Putumayo, Peru / Colombia)
blijkbaar heeft die verschillende namen
blijkbaar heeft die verschillende namen
Bedankt voor de extra informatie.
Eigenlijk dus een VZN.... Vis zonder naam
of juist een VMVN vis met veel namen....kan ook.
Eigenlijk dus een VZN.... Vis zonder naam
-
amber98

Sp. Wil zeggen dat het nog geen officiële beschreven soort is. Tot die tijd mag alles nog gebruikt worden als naam, maar hebben ze eigenlijk nog geen echte naam. (Volgens mij zat het zo in elkaar xD)