Ik ben iets meer dan een maand terug begonnen met de opleiding Small Business & Retail Management aan hogeschool Utrecht.
Voor mijn opleiding willen mijn projectmaatje en ik graag een kwalitatief marktonderzoek doen naar Bio-CO2 toevoeging in aquaria!
In veel tropisch-zoetwateraquaria is een behoefte aan CO2 toevoeging. De toevoeging van CO2 kan op verschillende manieren en kan al snel in de papieren lopen. De huidige systemen zijn namelijk relatief hoog geprijsd of moeten vervangen worden na verloop van tijd. Hobbykwekers hebben hier iets op gevonden, zij bouwen namelijk zelf CO2 systemen in elkaar.
De bouwwerken van deze hobbykwekers worden gevuld met een mengsel wat door middel van gisting CO2 produceert. Door de gisting ontstaat er druk in de flessen waardoor de vastgelijmde slangen (bij mij) vaak lucht gaan lekken. Wij denken een alternatief te hebben voor deze zelfgemaakte systemen.
Ons idee is een systeem dat volledig luchtdicht afgesloten kan worden. Het systeem zou uit één luchtdicht systeem moeten bestaan waar alle onderstaande componenten in verwerkt zitten. Dit systeem moet makkelijk in gebruik zijn en het liefst gemaakt worden van milieuvriendelijk materiaal. Dit product wordt vervolgens gevuld met een mengsel dat gaat gisten om zo CO2 te produceren.
Graag zouden we jullie mening willen!
Om te beginnen zijn wij benieuwd of jullie enthousiast zijn over een alternatief op de bouwwerken van flessen en jerrycans. Voor ons is het ook relevant om te weten aan welke eisen ons alternatief volgens jullie zou moeten voldoen of welke veranderingen jullie zouden aanbrengen op onze beschrijving.
Wij zien uit naar jullie reacties en gaan graag met jullie sparren over dit idee.
Tot snel!