Zou het mogelijk zijn...?
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Zou het mogelijk zijn...?
Om een dwergkogelvisje (Carinotetraodon travancoricus) in mijn meter te doen bij de volgende visjes?
Koppel nannacara anomala
12 zwarte fantoomzalmen
6 kuhlii's
1 S. Balteata
5 Otocinclussen
Ik ben GEK op kogeltjes. Heb er ooit een gehad (in een veel te kleine bak!!!) maar dát ging (uiteraard) niet zo goed.....
In mijn meter met dit beperkte bestand gaat het misschien wel?
Ze zijn de vriendelijkste van de kogels en worden zo'n 2,5 cm groot.
Wanneer je ze houdt met snelle andere vissen zonder al te lange vinnen zou het geen probleem moeten zijn met vinnenbijten.
Er zitten toch geen garnalen in de meter vanwege de nannacara's.
Wie mij kent weet dat ik veel planten/hout/stenen in mijn bak heb (ook na de verbouwing) dus voldoende verstopplekken.
En na de verbouwing heb ik een zandbodem wat de kogels schijnen te prefereren.
Koppel nannacara anomala
12 zwarte fantoomzalmen
6 kuhlii's
1 S. Balteata
5 Otocinclussen
Ik ben GEK op kogeltjes. Heb er ooit een gehad (in een veel te kleine bak!!!) maar dát ging (uiteraard) niet zo goed.....
In mijn meter met dit beperkte bestand gaat het misschien wel?
Ze zijn de vriendelijkste van de kogels en worden zo'n 2,5 cm groot.
Wanneer je ze houdt met snelle andere vissen zonder al te lange vinnen zou het geen probleem moeten zijn met vinnenbijten.
Er zitten toch geen garnalen in de meter vanwege de nannacara's.
Wie mij kent weet dat ik veel planten/hout/stenen in mijn bak heb (ook na de verbouwing) dus voldoende verstopplekken.
En na de verbouwing heb ik een zandbodem wat de kogels schijnen te prefereren.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Zou het mogelijk zijn...?
Met de zalmen, oto's en kuhliis zie ik er geen probleem in, maar weet niet hoe hij zal reageren op de rest?
Ze zijn super leuk die kogeltjes. Ik heb ze ook gehad!!
De kuhli's en oto's moeten geen probleem zijn.
De S. Balteata ken ik niet zo goed. Ik zie wel op google dat hij een leuk vinnetje op zijn rug heeft. Mss dat de kogel hier wel eens in wilt bijten. Ze lijken wat betreft bouw wel een beetje op de corydoras en ik weet dat die afgeraden worden om met dwergkogels te houden.
Wat betreft de nannacara anomala. Het wordt meestal afgeraden om ze te houden met cichliden omdat cichliden vrij territoriaal zijn.
Het is met kogeltjes altijd een gok. Sommige zijn heel brutaal en andere juist vrij schuw.
Die eigen karakters maakt ze daarentegen juist wel zo leuk vind ik.
Je moet denk ik iig een bakje apart houden voor als het niet goed dreigt te gaan.
De kuhli's en oto's moeten geen probleem zijn.
De S. Balteata ken ik niet zo goed. Ik zie wel op google dat hij een leuk vinnetje op zijn rug heeft. Mss dat de kogel hier wel eens in wilt bijten. Ze lijken wat betreft bouw wel een beetje op de corydoras en ik weet dat die afgeraden worden om met dwergkogels te houden.
Wat betreft de nannacara anomala. Het wordt meestal afgeraden om ze te houden met cichliden omdat cichliden vrij territoriaal zijn.
Het is met kogeltjes altijd een gok. Sommige zijn heel brutaal en andere juist vrij schuw.
Die eigen karakters maakt ze daarentegen juist wel zo leuk vind ik.
Je moet denk ik iig een bakje apart houden voor als het niet goed dreigt te gaan.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Linda

Ik voorzie met de balteata niet zoveel problemen. Ze is zelf ook geen lieverdje en zit het grootste deel van de tijd in haar hol (ik zeg haar, ik heb geen idee of het wel een zij is, maar ze is er kattig genoeg voor
) Ze is ook heel snel.
De cichliden zijn eigenlijk vrij relaxed. Doen de andere vissen ook niks. Gaan gewoon hun eigen gangetje. Alleen als ze een nest hebben zijn ze territoriaal. Dit is twee keer voorgevallen in het begin en daarna nooit meer.
Ik heb het nog nooit geprobeerd in de meter.
Ze worden ook niet zo groot dat is al een grote plus
Kogeltje kan vast niet in de nano?
De cichliden zijn eigenlijk vrij relaxed. Doen de andere vissen ook niks. Gaan gewoon hun eigen gangetje. Alleen als ze een nest hebben zijn ze territoriaal. Dit is twee keer voorgevallen in het begin en daarna nooit meer.
Ik heb het nog nooit geprobeerd in de meter.
Ze worden ook niet zo groot dat is al een grote plus
Kogeltje kan vast niet in de nano?
Is wat aan de kleine kant. Ze adviseren min 40l voor een dwergkogel.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Linda

Ja dat dacht ik allex schreef:Is wat aan de kleine kant. Ze adviseren min 40l voor een dwergkogel.
Zit er qua temperament nog verschil in mannen en vrouwen?
Volgensmij maakt dat niet zo heel veel uit.
Weet alleen dat mannen onderling niet altijd goed gaat. Maar dat is nu niet het geval natuurlijk.
Weet alleen dat mannen onderling niet altijd goed gaat. Maar dat is nu niet het geval natuurlijk.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Linda

Nee, als ik een kogeltje neem dan is het er echt maar eentje.
Oh dat vind ik zulke leuke visjes. Als ik oooooit eens een hele grote bak heb zou ik er wel een willen hebben.
Of het bij jou zou passen durf ik niet te zeggen moet ik zeggen....heb ik niet genoeg verstand van vrees ik.
Of het bij jou zou passen durf ik niet te zeggen moet ik zeggen....heb ik niet genoeg verstand van vrees ik.
-
Linda

Ik heb ze afgelopen zaterdag zien zwemmen bij de maanvis....Wat een leukerdjes zijn het!
Ik ga me nog maar een keer flink inlezen (ben toch gek op research) en aanstaande woensdag beslissen of ik er één meeneem of niet. Dan ga ik namelijk naar de maanvis om nog wat plantjes te kopen.
Lex, jij hebt ze gehad zei je. Hoe ging het bij jou met andere vissen?
Ik ga me nog maar een keer flink inlezen (ben toch gek op research) en aanstaande woensdag beslissen of ik er één meeneem of niet. Dan ga ik namelijk naar de maanvis om nog wat plantjes te kopen.
Lex, jij hebt ze gehad zei je. Hoe ging het bij jou met andere vissen?
Mijn ervaring is dat je het beste je kogeltje als hoofd bewoner kan houden. Wij hebben meerdere dwergjes gehad, heel verschillend van karakter, altijd solitair, dus 1 kogel, wel gecombineerd met molly's en kulli's. 1 dame was een regelrechte terrorist, een heer die overal bang voor was, hij heeft een eigen bakje gekregen en werd daar helemaal gelukkig van en nog een dame die alles wel prima vond.
Als je in de winkel staat even goed kijken naar het gedrag.
Ik zou het niet durven combineren met cichiden, maar misschien werkt het wel in jou bak! Een meter kunnen ze zich goed in vermaken.
Sorry ik ben nieuw op het forum, en voel me nu een hele bemoeihal:(
Als je in de winkel staat even goed kijken naar het gedrag.
Ik zou het niet durven combineren met cichiden, maar misschien werkt het wel in jou bak! Een meter kunnen ze zich goed in vermaken.
Sorry ik ben nieuw op het forum, en voel me nu een hele bemoeihal:(
Ik heb goede ervaringen met kegelvlekjes, oto's en kuhli's. 
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Linda

Caroline, ik ben juist blij met je input. Hoe meer ervaringen hoor beter. Je hoeft jezelf echt geen bemoeial te vinden hoor! 
Gelukkig! Als je het toch gaat proberen ben ik benieuwd hoe het gaat onderling!!