De led-strips zijn gemonteerd, ook heb ik de korte aansluitkabels vervangen door lange zodat ik niet bovenin mijn aquarium zit.
Zo mijn led-balk staat er op er was bij de controller een usb stick bij, met voor ingestelde schema’s.
Ik heb gekozen voor zonsopkomst dag zon ondergang en nachtverlichting, ik vond het licht te hevig en te koud ik heb het aangepast vanop de pc, wel een heel werk, het kan zelfs per kwartier aangepast worden, voor zonsopkomst of bewolking te simuleren, ik heb het gehouden op 30 minuten voor zon-opkomst en de rest 1 uur en meer, nu bv 10 u 30 schijnt de zo, seffens is die weer even weg, ook regelt de controller zelf de overgang geleidelijk, daarom beter tijdvakken van 30 minuten is het minimum, ge kunt kortere tijdvakken nemen maar dat is overbodig.
Koud wit staat max wanneer nodig op 80 % ( stond op 95 ) vond ik te veel, voor mijn bak 40 diep en 45 hoog op een diepere en hogere bak kan dat wel nodig zijn, warm wit staat nu op 85 stond op 90, op die manier werd de bak aangenamer.
De kleur regeling is oneindig, ook heb ik er rekening mee gehouden, geef ik minder blauw dat ik iets rood geef om te compenseren voor de planten, (planten hebben blauw en rood nodig) maar het moet natuurlijk blijven.
Ik ben echt tevreden, mijn bak is verbeterd tegenover de t5 lampen omdat ik meer kan variëren met de zon enz.
Mijn volgend program word een wisselvallige dag, zon , zon achter de wolken , bewolkt enz.
Ik heb nu de basis, en met die tijdblokken kan ik spelen.
Jos
Het is lastig om een foto te nemen omdat ik veel lichtinval heb langs de ramen, gordijnen heb ik niet.
toch 1 foto toont wat bleek door flits en zonder trekt het op niks, ik ben geen fotograaf.
Jos