Visbestand Juwel Rio 125 van Natasja
Re: Visbestand Juwel Rio 125 van Natasja
Ja precies. Er zijn er zo veel leuk. En ja veel kan ook niet. Of niet in combinatie.
Ja citroentetra staat ook op mijn lijstje.
Samen met roze tetra en de door Tim genoemde optie.
Denk dat ik de Vorkstaart toch te druk vind.
Lastig is vind ik dat het lastig beoordelen is in de winkel. Diertjes zijn vaak niet op kleur. En foto's zijn uiteraard weer op z'n mooist geschoten.
Ja citroentetra staat ook op mijn lijstje.
Samen met roze tetra en de door Tim genoemde optie.
Denk dat ik de Vorkstaart toch te druk vind.
Lastig is vind ik dat het lastig beoordelen is in de winkel. Diertjes zijn vaak niet op kleur. En foto's zijn uiteraard weer op z'n mooist geschoten.
het is idd moeilijk om een keuze te maken in winkel en daarom raad ik dat ook af. kijk veel filmpjes en fotos op het web. zo kan je zien hoe ze zich gedragen en er uit komen te zien in een goede en gezonde omgeving.
'The eye is useless, if the mind is blind'
Zo de bak staat sinds zaterdag te draaien. Er moeten nog wat plantjes bij die ga ik deze week erin zetten.
Zal zo even een foto maken.
Wel wennen. Hij behoorlijk groter dan de vorige bak en geen vissen in de bak vind ik wel vreemd. Zo kaal. Maar goed. Geduld nu
Over het vis bestand. Hoeveel van wat denken we ook over na.
Ik denk nu na over de kuhlii's en de Rathbuni's en of Otocinclus of de pauwooggrondel.
(Het liefst beide maar dat word denk ik erg vol)
Wellicht wat garnalen....maar grote als het de pauwooggrondel wordt.
Hoeveel van de verschillende? Van de pauwooggrondel een koppeltje. Maar hoeveel Rathbuni's en Kuhlii's?
Zal zo even een foto maken.
Wel wennen. Hij behoorlijk groter dan de vorige bak en geen vissen in de bak vind ik wel vreemd. Zo kaal. Maar goed. Geduld nu
Over het vis bestand. Hoeveel van wat denken we ook over na.
Ik denk nu na over de kuhlii's en de Rathbuni's en of Otocinclus of de pauwooggrondel.
(Het liefst beide maar dat word denk ik erg vol)
Wellicht wat garnalen....maar grote als het de pauwooggrondel wordt.
Hoeveel van de verschillende? Van de pauwooggrondel een koppeltje. Maar hoeveel Rathbuni's en Kuhlii's?
Volgens deze link, houdt je er minstens twaalf en dan meer vrouwtjes dan mannen.
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... x-rathbuni
Kuhlii's kun je er makkelijk vijf van kwijt me dunkt
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... x-rathbuni
Kuhlii's kun je er makkelijk vijf van kwijt me dunkt
Oh klinkt veel. Wel Leuk. Ziet er zo mooi uit zo'n grote school.
Past die grondel of otocinclus er dan nog bij?

Bovenin zie je een stuk drijfhout wat precies doet wat ie belooft...drijven.
Ik heb hem daar laten drijven in de hoop dat ie nog naar beneden komt. Maar ik zie niet veel gebeuren.
Past die grondel of otocinclus er dan nog bij?

Bovenin zie je een stuk drijfhout wat precies doet wat ie belooft...drijven.
Een trio grondels past er nog wel bij hoor.
Een groep oto's misschien dan net weer niet...
Of je moet de school iets kleiner maken. 9 bv. Dan zes oto's en drie grondels?
En sja....drijfhout...Dat kan zelfs wel een paar weken duren voor dat zinkt. Bij mij ligt er ook al een week of drie hout in te wateren.....Drijft ook nog steeds. Gelukkig kan ik de bak toch nog niet doen....
Wat wel helpt het sneller te laten zinken, is er een steen oid bovenop leggen.
Een groep oto's misschien dan net weer niet...
Of je moet de school iets kleiner maken. 9 bv. Dan zes oto's en drie grondels?
En sja....drijfhout...Dat kan zelfs wel een paar weken duren voor dat zinkt. Bij mij ligt er ook al een week of drie hout in te wateren.....Drijft ook nog steeds. Gelukkig kan ik de bak toch nog niet doen....
Wat wel helpt het sneller te laten zinken, is er een steen oid bovenop leggen.
Ja hij zit nu onder de middenbalk vast. Laat hem daar maar zitten voorlopig.
Bedankt voor de info allemaal. Heeft mij echt super geholpen. Ben uiteindelijk op een visje gekomen waar ik heel niet aan gedacht had.
Ik ga nog een beetje nadenken. Een algenetertje erbij is wel fijn en het zijn erg leuke beestjes.
Aan de andere kant een groot schooltje Rathbuni's is ook mooi. Maar niet alles kan. Niet te vol anders is het nog niet mooi.
Maar ik wordt wel blij als ik aan mijn huidige optie denk.
Bedankt voor de info allemaal. Heeft mij echt super geholpen. Ben uiteindelijk op een visje gekomen waar ik heel niet aan gedacht had.
Ik ga nog een beetje nadenken. Een algenetertje erbij is wel fijn en het zijn erg leuke beestjes.
Aan de andere kant een groot schooltje Rathbuni's is ook mooi. Maar niet alles kan. Niet te vol anders is het nog niet mooi.
Maar ik wordt wel blij als ik aan mijn huidige optie denk.
Wat je ook kunt doen, is 12 rathbundi's, 6-10 oto's en drie pauwoogjes. Ze worden allemaal niet zo groot..
Dan heeeeeel veel garnaaltjes
Al kunnen kuhlii's altijd wel denk ik hoor. Ze zijn heel rustig, verstoppen zich veel dus je ziet ze niet altijd en ze houden de bodem een beetje netjes. Ze zullen niet je bak een drukke aanblik geven iig
Ik probeer me jouw bak een beetje voor te stellen door 20 cm van de mijne af te denken, en dan te bedenken wat mooi zou staan qua vis. Ik kijk nooit naar die "zoveel cm vis per liter water" regel omdat ik het geen goeie regel vind...Sommige vissen worden wat groter, maar kunnen met weinig ruimte goed uit de voeten omdat ze minder actief zijn. En sommige kleine visjes leggen heel wat kilometers af gedurende de dag. Die stop je dus niet in een te kleine bak. Dat oogt druk en vinden je vissen niet leuk..
Je moet wel rekening houden met de waterlagen, temperament en vervuiling van het water. Maar je hebt met jouw bestand niet zoveel vissen dat het gelijk uit de klauwen loopt plus qua waterlagen en temperament zit je al goed.
Bekijk je ook wel eens filmpjes op Youtube van de vissen die je wilt? laat je zien of ze een beetje scholen, niet agressief zijn, kleur enz.
Dit filmpje laat heel mooi zien hoe de bak eruit ziet als hij overvol is. Heeeeeeeel onrustig, en later ook hoe hij eruit ziet als het klopt. Plus je ziet een mooie school Rathbuni's dus twee vliegen, ehh vissen in één klap
https://www.youtube.com/watch?v=XBut-7tg-i8
Dan heeeeeel veel garnaaltjes
Al kunnen kuhlii's altijd wel denk ik hoor. Ze zijn heel rustig, verstoppen zich veel dus je ziet ze niet altijd en ze houden de bodem een beetje netjes. Ze zullen niet je bak een drukke aanblik geven iig
Ik probeer me jouw bak een beetje voor te stellen door 20 cm van de mijne af te denken, en dan te bedenken wat mooi zou staan qua vis. Ik kijk nooit naar die "zoveel cm vis per liter water" regel omdat ik het geen goeie regel vind...Sommige vissen worden wat groter, maar kunnen met weinig ruimte goed uit de voeten omdat ze minder actief zijn. En sommige kleine visjes leggen heel wat kilometers af gedurende de dag. Die stop je dus niet in een te kleine bak. Dat oogt druk en vinden je vissen niet leuk..
Je moet wel rekening houden met de waterlagen, temperament en vervuiling van het water. Maar je hebt met jouw bestand niet zoveel vissen dat het gelijk uit de klauwen loopt plus qua waterlagen en temperament zit je al goed.
Bekijk je ook wel eens filmpjes op Youtube van de vissen die je wilt? laat je zien of ze een beetje scholen, niet agressief zijn, kleur enz.
Dit filmpje laat heel mooi zien hoe de bak eruit ziet als hij overvol is. Heeeeeeeel onrustig, en later ook hoe hij eruit ziet als het klopt. Plus je ziet een mooie school Rathbuni's dus twee vliegen, ehh vissen in één klap
https://www.youtube.com/watch?v=XBut-7tg-i8
Mooi voorbeeld. En wat een mooie bak.
Nou de bak draait een week. Het lijkt heel goed te gaan. Morgen even watertestertjes halen. Dat heb ik nu nog niet gedaan.
Heb er nog wat plantjes bij gezet en die lijken al aan te slaan. De plantjes uit mijn oude aquarium lijken verder te gaan alsof er geen verhuizing was.
Maar ohhhhhhhh wat is 3 weken lang als je erop aan het wachten ben
Maar goed,...we houden vol
Heb er nog wat plantjes bij gezet en die lijken al aan te slaan. De plantjes uit mijn oude aquarium lijken verder te gaan alsof er geen verhuizing was.
Maar ohhhhhhhh wat is 3 weken lang als je erop aan het wachten ben
Maar goed,...we houden vol
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

3 weken is opeens heeeeeel erg lang
we kennen het allemaal. Want als er een ding is wat veel aquarianen gemeen hebben, is het wel dat we weinig geduld hebben. En juist dát is een van de belangrijkste onderdelen 
Haha, Natasja, Jouw bericht lijkt wel een gedichtNatasjavE schreef:Nou de bak draait een week. Het lijkt heel goed te gaan.
Morgen even watertestertjes halen. Dat heb ik nu nog niet gedaan.
Heb er nog wat plantjes bij gezet en die lijken al aan te slaan.
De plantjes uit mijn oude aquarium lijken verder te gaan,
alsof er geen verhuizing was
Maar wachten is lastig inderdaad.. Ik moet nu wachten tot we geld hebben voor een nieuwe bak voor ik met mijn nieuwe inrichting kan beginnen... En dan moet ook mijn hout nog zinken.....
Ja want het ging toch om de visjes. 
Al moet ik zeggen dat nu het tuinieren in de tuin nu minder wordt dat ik het "tuinieren" in de bak ook wel erg leuk vind.
Ik denk dat ik de Kuhlii's het eerst erin ga doen.
Als het water goed is over 2 weken...*kruist een dag weg van de kalender*
Gedicht? Oh ja,...wahaha....toeval.
Al moet ik zeggen dat nu het tuinieren in de tuin nu minder wordt dat ik het "tuinieren" in de bak ook wel erg leuk vind.
Ik denk dat ik de Kuhlii's het eerst erin ga doen.
Als het water goed is over 2 weken...*kruist een dag weg van de kalender*
Gedicht? Oh ja,...wahaha....toeval.
Mijn hout wil ook nog niet echt naar de bodem....moet zeggen dat het drijvend ook wel leuk staat.
Hoi, hoi
Tijdje je niet langs geweest hier.
Bakje gaat goed.
Er zitten nu 5 ottocinclussen in en 5 modderkruipers. Het waren 6 oto's maar er is er een doodgegaan.
En.....geen Rathbunni's
Ik ben een heel gaaf visje tegen gekomen bij de LFS Hemmigrammus sp morse code Ze zijn semi-transparant met 3 streepjes langs hun lijf. Een soort "morse code" . En een zwarte lijn aan de buikzijde. Het is geen wetenschappelijke naam overigens.
Ze zijn erg erg klein. 2 max 3 cm
Hebben ondanks hun geringe grootte veel ruimte nodig om te zwemmen. Ik heb er 16 van genomen. (nou jah ik heb er 15 gekocht en er bleef er 1 alleen in de bak zitten en die kreeg ik gratis mee)

Helemaal blij mee. Scholen bij tijd en wijlen heel goed.
Tijdje je niet langs geweest hier.
Bakje gaat goed.
Er zitten nu 5 ottocinclussen in en 5 modderkruipers. Het waren 6 oto's maar er is er een doodgegaan.
En.....geen Rathbunni's
Ik ben een heel gaaf visje tegen gekomen bij de LFS Hemmigrammus sp morse code Ze zijn semi-transparant met 3 streepjes langs hun lijf. Een soort "morse code" . En een zwarte lijn aan de buikzijde. Het is geen wetenschappelijke naam overigens.
Ze zijn erg erg klein. 2 max 3 cm
Hebben ondanks hun geringe grootte veel ruimte nodig om te zwemmen. Ik heb er 16 van genomen. (nou jah ik heb er 15 gekocht en er bleef er 1 alleen in de bak zitten en die kreeg ik gratis mee)

Helemaal blij mee. Scholen bij tijd en wijlen heel goed.