Ik wil eerst duidelijk maken dat ik nog helemaal niks van plan ben te gaan doen, wel ben ik er over na aan het denken en daar heb ik hulp bij nodig.
Dus, zoals volgens mij vele andere aquarianen denk ik dat ik de fout heb gemaakt om voor grind te kiezen (in mijn 60 cm bakje)
Als eerst vind ik dat zand er natuurlijker uit ziet. In mijn kamer zijn alle meubels van zwart hout, ook de kap van het aquarium en de achterwand zijn zwart. Ik vind dat het met zwart grind veel te donker is, en dat zand er dus lichter en zachter uit ziet. Verder ben ik ook fan van Corydoras soorten, maar hier kom ik later nog op.
Ik zag al trucjes hoe je het kan vervangen zonder de vissen en planten er uit te halen, maar ik haal toch liever alles er uit. Nu heb ik geen ander aquraium, maar vast wel ergens een oude opbergdoos, zou ik hier de vissen en planten (filter) tijdelijk in kunnen doen?
Verder ben ik ook van plan om er nu echt hout in te doen en iets te veranderen aan de inrichting. Maar ik kan nergens de prijs voor echt hout vinden, kan iemand mij vertellen hou veel hout ongeveer kost?
Ik ga de filter door laten draaien en het water bewaren, maar hoe lang moet ik de bak opnieuw laten indraaien voordat de vissen er weer in kunnen?
Ik zei al dat ik cory's heel leuk vind, nu vraag ik me af of dat er misschien een groepje van 8 á 10 in zou kumnen (natuurlijk een kleine soort). Er zitten al 10 cardinaaltjes en 3 honinggoeramis in, ik weet niet goed of mijn bakje eigenlijk al vol is (54 liter/60cm). Ook zitten er vuurgarnalen in, zullen zij elkaar met rust laten? Ze leven allebei op de bodem?
Als laatst wil ik jullie advies vragen, zouden jullie grind vervangen door zand?
Zoals ik al zei heb ik nog geen plannen, maar ben er wel over na aan het denken.
Alvast bedankt!!!