Ik wil mijn visbestand gaan uitbreiden maar weet nog niet zo goed met wat. Daarom vraag ik hier om jullie hulp.
Ik heb een juwel rio 125 (80cm) met de volgende vissen: Kegelvlekbarbeel, Bijlzalmen, Kuhli's
Hier komen binnenkort ook nog cory's bij (wss panda's) maar ik ben nog bezig met de overstap naar zand.
Graag zou ik er nog wat visjes bij willen. Een harem of koppel zou mij wel leuk lijken.
Ik zat in de eerste plaats te denken aan dwerg cichliden. Ik meen echter gelezen te hebben dat dit niet een hele goeie combi is met de cory's. Is dit juist?
Verder heb ik ook nog gekeken naar de gouramies, voornamelijk de dwerggourami. Deze blijkt echter door de kweek heel zwak te zijn geworden. Dat lijkt mij dan niet zo'n heel goed plan. De honinggourami is mss een alternatief en ook de knorgourami leek mij mss wel iets. Hebben mensen ervaring met deze vissen? Waar ik dan vooral nieuwsgierig naar ben is de hoeveelheid stroming die zij kunnen verdragen. I.v.m. de voedingstoffen voor de planten heb ik namelijk graag een iets harder stroming. Hoeveel stroming is echt te hard voor deze vissen?
Wellicht dat een van jullie ook nog een ander idee heeft voor een leuke koppel of harem vis .
Alvast bedankt.
Lex