Ik heb sinds zaterdag visjes in het aquqrium.
Nu zie ik allemaal witte schilfertje (lijkt wel) rond dwarrelen.
Wat kan dat zijn??
Hoort dat zo omdat nu het eco systeem op gang komt??
ik heb zelf altijd wel wat miniscuul kleine wittige stofjes door het water dwarrelen, maar dat is normaal.
toch heb jij het meer over schilfers, wat me dan toch wat anders lijkt. hopelijk lukt het een foto te maken, en anders toch proberen nog beter te beschrijven
ken het zo niet goed zien.maar zijn die schilfers groot,,of echt of dat het stof lijkt wat op de oppervlakte drijft?
als het het 2e is zou ik me niet al te druk maken,,veel mensen hebben dat wel in hun aquarium zitten,
als het grote schilfers zijn,,,mischien je achterwandje wat afbrokkelt?
kan het zo helaas niet zien op de foto
Nee,ze zijn niet groot en de achterwand kan het niet zijn want die heb ik niet.
Ze dwarrelen echt door het hele aquarium heen.
Het lijkt wel op dwarrelend stof.
gewoon dat interne filter dat er invast zit neem ik aan?
bedoel je met +/- dat het een 2e hands aquarium was? mogelijk dat het nog wat vuil was dat in het pompje of wat dan ook zat.
wat je kan doen om te proberen de schilfers weg te krijgen, is lekker fijne filterwatten of zeer fijne sponzen in het filter te doen. op die manier blijven opgezogen schilfertjes in de sponzen zitten. dan de sponzen tzt eruit halen en goed uitspoelen zodat je de schilfertjes kwijt bent.
nee het was geen 2de hands!!
er zit een groene spons(?),blauwe spons,zwarte en een witte spons in.
Welke moet ik dan vervangen of moet ik ze uitspoelen??
Niet alle sponzen uitspoelen natuurlijk, spoel alleen de witte watten uit of vervang deze als ze te vies blijven. De eerste spons die dan komt in je filter zou je ook nog kunnen uitknijpen in een emmer met aquarium water, maar liever niet natuurlijk.
Zo......het "bruine"witte sponsje is weer wit!!!
Misschien gaat het nu beter.
Ben benieuwd!!!!!!!
Hoe vaak moet ik die uitspoelen????
Hoe vaak moet ik die andere sponsjes uitspoelen cq vervangen???