Vorige week vrijdag had ik mijn aq schoongemaakt. Na de zo veelste keer het verschil te hebben gezien voor en na, ben ik die algen helemaal zat!!! Uit frustratie had ik dus mijn bio co2 systeem voor de dag gehaald. Deze hangt er nu een week ik, en man wat een verschil! Er zitten half zo veel algen op de ruiten als hier voor en de planten groeien VEEL sneller.
Nu zit er dus aan te denken om een co2 meter en echt co2 systeem te kopen, maar hier heb ik hulp bij nodig.
Zoals jullie wel weten, zijn die krengen niet zo goedkoop. Ik wil dus echt een 100% garantie hebben dat ik helemaal geen algen meer krijg. Kunnen jullie mij die geven?
Misschien is het gewoon toeval dat het deze week beter gaat dus wil ik ook vragen of het eigenlijk wel mogelijk is dat er al binnen 1 week verschil is te zien.
Mijn bakje is maar 54 liter, is dat het wel waard om daar een co2 systeem voor te halen?
En welk systeem bevelen jullie aan? Ik zat al aan de Colombo co2 advance set te denken, omdat ik deze dan ook kan blijven gebruiken voor een eventueel groter aq later.
Van de andere kant denk ik niet dat er binnen nu en een jaar een nieuwe zal komen. Dus toen zag ik de Colombo co2 basic set. Iemand ervaring met deze set?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (Eigenlijk weet ik dat wel zeker