Ik wou jullie toch niet ontnemen hoe het aqurium er nu uit ziet.
Heb uiteindelijk gekozen voor de jbl cristalprofi 401 extern filter. De slang kan er precies door iets samen geknepen.
Maar dat kon wel iets volgens veldhuis aquaria moest het natuurlijk wel in de gaten houden.
Zit standaard led in, ik heb 2 algen eters in en die vermaken zich prima super om die beesten aan de slag te zien.
Trage groeiers bedoel je daar mee en misschien tips voor de bak ben nu net paar maanden bezig en lees en leer al snel
Trage groeiers bedoel ik je planten mee. Dat zijn echinodorussen.
Snel groeiers zijn bv. belgisch groen, waterpest, cabomba de zogenaamde "zuurstofplantjes"
Voeg je verder nog iets toe? Plantenvoeding/co2 enzo?
Wel goed dat je toch voor een extern filter hebt gekozen
Haha oke!
Nee heb verder niks in de bodum of co2.
Ben ook zeer blij met de pomp erg stil en zorgt voor stroming. Alleen de slang in de gatem haden omdat die iets samen word geknepen maarja ik kijk vol bewondering iedere dag dus dat komt goed.
Ik ben nog wel opzoek naar 1 mss 2 grote achterplanten om de zwarte achterkant iets te bedekken en nog wat aankleding voor en halverwegen in de bak zie foto.
je kan beter een nieuwe topic aan maken over je planten. ook is het handig om je te verdiepen in planten voeding. en daar bedoelen we geen voedingsbodem mee. maar vloeibare voeding of in poeder vorm die je zelf aanmaakt tot vloeibare vorm.
als je veel wilt leeren kan je even op deze site kijken die heeft veel informatie over aquaria. deze link gaat over planten voeding.