Groetjes Marleen
filterpomp maakt veel herrie
filterpomp maakt veel herrie
Hoi hoi ik ben nieuw en beginnend. Heb nooit een aquarium gehad maar vindt het al jaren prachtig en stond dus ook op mijn lijstje. Daar ik beginnend ben voel ik mij heel onhandig. Ik heb een Sera bioactive 400 + UV buitenpomp en die maakt best veel herrie. Ook komen er vrijwel geen luchtbelletjes in mijn bak. Mijn aquarium staat van half februari. In de afgelopen tijd zijn er veel planten dood gegaan. Kan het zijn dat hij al schoongemaakt moet worden?? Degene die de pomp geïnstalleerd heeft zij dat ik er het eerste jaar niets aan moest doen. Wie wil mij aub raad geven.
Groetjes Marleen
Groetjes Marleen
Re: filterpomp maakt veel herrie
Ik heb geen ervaring met dit filter. Dus ik durf je niet te zeggen of het normaal is dat deze zo veel lawaai maakt. Of is dit pas sinds kort?
Het zou de rotor kunnen zijn die klappert, vaak helpt het dan wel om deze schoon te maken en er goed in te plaatsen.
Een filter hoort ook geen luchtbelletjes in het water te brengen. Of bedoel je iets anders?
Geef je je planten ook voeding? Planten zonder voeding gaan namelijk dood..Een filter dat lawaai maakt doet dat niet
Heb je sinds februari geen waterwissels gedaan in je aquarium? Of bedoel je het filter dat je niet hebt schoongemaakt?
Zitten er al visjes in?
Mocht je verder nog vragen over de planten hebben kun je dit beter vragen in een apart topic in het daarvoor bestemde forum. Zo blijft het forum overzichtelijk
Het zou de rotor kunnen zijn die klappert, vaak helpt het dan wel om deze schoon te maken en er goed in te plaatsen.
Een filter hoort ook geen luchtbelletjes in het water te brengen. Of bedoel je iets anders?
Geef je je planten ook voeding? Planten zonder voeding gaan namelijk dood..Een filter dat lawaai maakt doet dat niet
Heb je sinds februari geen waterwissels gedaan in je aquarium? Of bedoel je het filter dat je niet hebt schoongemaakt?
Zitten er al visjes in?
Mocht je verder nog vragen over de planten hebben kun je dit beter vragen in een apart topic in het daarvoor bestemde forum. Zo blijft het forum overzichtelijk
Bedankt Linda voor je duidelijke reactie. Ik heb 1 keer een waterwissel gedaan, maar mijn pomp nog niet schoon gemaakt dat zal ik nu doen. Groetjes. 
Heeft het schoonmaken geholpen??