Help mijn Betta Splendens zwemt niet meer

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kiyo
0-200
0-200

Help mijn Betta Splendens zwemt niet meer

Bericht door Kiyo »

Hallo Allemaal!

Ik maak mij een beetje zorgen heb sinds twee daar enkele Betta (in natuurlijk verschillende bakken 30l)
Mijn favoriete Betta ligt de laatste week nog alleen maar op de bodem reageert nergens meer op wil niet omhoog komen om te eten en maakt af en toe spastische bewegingen. Heb hem al bijna 1.5 jaar dus schat dat hij nu 2,5 jaar oud is. Voer elke week dezelfde waterwissel uit ongeveer 20% heeft veel planten waar hij in kan slapen en schuilen. Hij was altijd super energiek en gezellig maar nu niet meer :( wat kan dit zijn ?

Mvg

Kiyo

Onderwerp auteur
Kiyo
0-200
0-200

Re: Help mijn Betta Splendens zwemt niet meer

Bericht door Kiyo »

Hier nog 2 Fotos kan ze helaas niet draaien :(

Afbeelding Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Hij is al aardig op leeftijd, hij ziet er nog goed uit maar het zou goed kunnen dat hij richting zijn einde gaat. Verder kan ik zo snel niks bedenken, het ziet er niet uit alsof hij ziek is. Daarom denk ik direct aan ouderdom. Je kan wat stukjes catappa blad erin doen en hem diepvries muggenlarven proberen te voeren, aangezien hij best mager is en dan knapt hij misschien alsnog op

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

amber98 schreef:Hij is al aardig op leeftijd, hij ziet er nog goed uit maar het zou goed kunnen dat hij richting zijn einde gaat. Verder kan ik zo snel niks bedenken, het ziet er niet uit alsof hij ziek is. Daarom denk ik direct aan ouderdom. Je kan wat stukjes catappa blad erin doen en hem diepvries muggenlarven proberen te voeren, aangezien hij best mager is en dan knapt hij misschien alsnog op
meer kan ik er niet aan toevoegen. :duim: amber weet wel raad met betta's
'The eye is useless, if the mind is blind'

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hoi Kiyo!
Toeval wil dat ik nu precies dezelfde situatie beleef met mijn betta.
Ligt alleen maar, wil niet eten...
Dacht eerst dat het de stroming kon zijn maar nu vraag ik het me af of de mijne niet ook gewoon oud is geworden... :(
Omdat ik toch ook plekken in mijn bak heb waar bijna geen stroming komt, vind ik het raar dat hij daar nu ineens last van zou hebben terwijl hij er eerder nooit last van had..
Wanneer vissen niet meer eten is het vaak snel aflopende zaak.
Heb jij wellicht recent iets veranderd aan je bak waardoor hij nu misschien last heeft van de stroming, en daar moe van wordt? Zo niet, dan denk ik dat jouw visje ook tegen het einde aan loopt...
Ik hoop dat je je visje nog aan het eten kan krijgen.

Onderwerp auteur
Kiyo
0-200
0-200

Bericht door Kiyo »

Nee niks veranderd afgelopen tijd. Heb mijn pomp zo ingesteld dat er al bijna geen stroming door de bak loopt dus ik denk t niet. Dan kan ik helaas niks doen voor hem denk ik. Misschien uit zijn bak halen om hem apart te voeren maar denk dat teveel stress opleverd. Bedankt voor jullie berichtjes !