Al een lange tijd ben ik hier een vaste lezer en heb nu besloten ook maar eens een account aan te maken om mijn project voor de zomer te delen met jullie.
Schuin vooraanzicht
Vooraanzicht

Achterkant

Onderkant

Onderstel klopt nog niet helemaal, dus daar zal ik nog wel het één en ander aan gaan sleutelen.
De bedoeling van dit aquarium is om alles volledig te automatiseren. Ik zal alle dingen volledig wegwerken in de bodem van het aquarium. (Komt namelijk een ruimte direct onder de bodem om alles weg te werken).
Daarnaast krijgt het aquarium een volledige integratie met het internet.
Wat ik hiervoor gebruik zijn geen kant en klare systemen, maar dit wordt allemaal zelf gemaakt.
De computertechniek die er achter hangt zal ik zelf programmeren en zal werken op basis van een Arduino.
Verder twijfel ik nog over het glas. Persoonlijk denk ik er namelijk over om de 2 kopse kanten dicht te maken en het te houden bij 2 glasplaten aan de voorkant.
Maten
Het grootste gedeelte zal 1.90 * 60 * 60 zijn.
Het kleinere gedeelte de hoek om zal 1.20 * 60 * 60 zijn.
(ligt er overigens een beetje aan hoe je het bekijkt, want het kan ook 2.50 * 60 * 60 zijn en 0.60 * 60 * 60)
Materialen
Voor het onderstel zal ik gebruik maken van vurenhout.
Het aquarium zelf bestaan uit 18mm hardhout betonplex.
10mm of 12mm Glas.
En aan techniek gebruik ik de Arduino + alle benodigde sensoren die je je maar kan bedenken om alles door te meten in het aquarium.
Ik verwacht in de zomer van start te gaan met de bouw van het aquarium zelf, inclusief het onderstel. De komende tijd richt ik eerst mijn volledige aandacht op het programmeren van alle benodigde onderdelen, aangezien de computer van het aquarium niet alleen de controle heeft over het aquarium, maar ook direct het tuinonderhoud regelt, mijn cv regelt, en alle overige elektronica in mijn huis bediend.
Eventuele tips zijn overigens altijd welkom!