witte stip

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: witte stip

Bericht door Tim »

me verwarming gaat niet harder dan 25 a 26 graden ik weet niet waarom...

die zitten in mijn vision met honging goeramis danios en l nummers en apistogamma's
'The eye is useless, if the mind is blind'

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Dan ligt het waarschijnlijk aan stress, bettas horen hier niet thuis. Danios zijn te onrustig, apistogramma met betta zorgt nogal voor onrust voor de bettas en goeramis zitten in dezelfde waterlaag, in die maat bak kun je beter geen 2 territoriale bovenlaag vissen zetten. Dat ook nog gecombineerd met bijlzalmen. De bettas en de bijlzalmen voelen zich dus gewoon niet goed met dit visbestand. ;) sowieso zijn het erg veel bettas icm bovenlaag vissen

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik heb alles rustig aan gedaan. ik heb bekeken hoe de vissen zich gedragen. de danio's zijnn echt niet ectreem druk deze danio soort is een stuk rustiger vergeleken de andere danio's de goerami's zitten er al vanaf het begin er al in en laten heel mooi natturlijk gedrag zien ze zijn overal tevinden niet alleen in de bovenste lagen. en zowiezo helemaal niet terroteriaal. de bettas kijken allen om naar andere betta's en kijken echt niet om naar de andere vissen . en zijn ook overal tevinden. de apistogamma zwemt altijd bij mij in de onderste lagen soms in het midden en kijkt echt niet om naar de bettas of goerami's

hiermee wil ik niet zeggen dat je geen gelijk hebt. ik ben net een half jaar bezig met aquaria.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ze kunnen in jou ogen rustig met elkaar omgaan, maar de bettas zijn nu continue aan het opletten dat ze geen ruzie krijgen. Bettas slapen vaak snachts op de bodem=opletten of de apistos het accepteren. Bijlzalmen hadden de bovenlaag al, dus eigenlijk was er al geen plaats meer voor überhaupt 1 betta man. Daar komen dan nog 5 vrouwen bij die elk hun territorium willen en de goeramis die wel door de hele bak gaan, maar die ook de bovenlaag gebruiken om lucht te happen en eventueel een nest te beginnen.

Hartenheer
200-400
200-400

Bericht door Hartenheer »

Linda schreef:Maar zou gewoon aquariumzout (zoutbad) dan al niet voldoende zijn om de stip te behandelen? Dit lost toch ook de slijmlaag op? En dan een onderhoudsdosis in het aquarium zodat de vis een dikkere slijmlaag gaat aanmaken?
Het nadeel van dit ''geneesmiddel'' is juist dat de slijmhuid aangetast wordt.
Deze dient juist als bescherming. De gezonde vissen worden dus ook {tijdelijk} vatbaarder voor ziektes.

Met zout moet je weer uitkijken voor de wat gevoeligere planten. Die worden daar niet blij van.
Met vriendelijke groeten,
Willem

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik hoop iedergeval dat met dit genees middel die ik heb gebruikt dat het beter wordt!

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

amber98 schreef:Ze kunnen in jou ogen rustig met elkaar omgaan, maar de bettas zijn nu continue aan het opletten dat ze geen ruzie krijgen. Bettas slapen vaak snachts op de bodem=opletten of de apistos het accepteren. Bijlzalmen hadden de bovenlaag al, dus eigenlijk was er al geen plaats meer voor überhaupt 1 betta man. Daar komen dan nog 5 vrouwen bij die elk hun territorium willen en de goeramis die wel door de hele bak gaan, maar die ook de bovenlaag gebruiken om lucht te happen en eventueel een nest te beginnen.
oke amber dankje voor je hulp en info! nu zijn alle bijlzalmen dood .. en nu zit het probleem dan nog dat de betta's snachts opgejaagd kan worden door de apisto volgens jou?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Niet direct opgejaagd maar wel continue op hun hoede of ze niet aangevallen worden, en overdag oplettend of de gouramis niet in de betta territoriums komen. Zoals je dus wel begrijpt, ze zijn de hele tijd aan het opletten wat behoorlijk stressvol is. ;)

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

gister avond voor dat de lamp uit ging heb ik nog even een uurtje voor me aquarium gezeten. de betta man is wat rustiger geworden vergeleken een paar dagen geleden. is geen goed teken... hij eet gellukig nog wel. alleen hij jaagt een stuk minder achter de vrouwtjes aan..

ik hoop dat het medicijn aanslaat en niet dat het doorzet en andere vissen besmet..

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Bettas zijn vrij sterk, hier waren ze ook allemaal besmet, maar geen enkele is erdoor overleden (bij beide keren dat ik witte stip ma elkaar had) ;)

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

amber98 schreef:Bettas zijn vrij sterk, hier waren ze ook allemaal besmet, maar geen enkele is erdoor overleden (bij beide keren dat ik witte stip ma elkaar had) ;)
ooh dat vindt ik wel fijn om te lezen zeg!!

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Je kan trouwens catappabladeren in het aquarium doen als het medicijn is uitgewerkt, dit helpt ook tegen slijmhuid aandoeningen en hersteld de slijmhuid sneller (zeker bettas waarderen catappabladeren)

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik gooi elke 2 weken 3 nieuwe cattapa bladeren er in niet alleen omdat het goed is maar ook omdat het ene naatuurlijke uitstraling geeft en natuurlijke schuilplaatsen geeft. hoeveel cattapa bladeren kan ik er in doen voor extra herstel?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Maximaal 3 bladeren per 100L zeggen de meeste, vanwege de relaxende werking (anders zijn je vissen dadelijk High ofzo) :mrgreen:

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

hahahah coool dan weet ik wat ik ga doen!! hahaha grapje! dankje voor de info!!