Verruiming winkel-openingstijden...

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Verruiming winkel-openingstijden...

Bericht door PygoMania »

...wat vinden jullie daarvan? Voor of tegen? Misschien een neutrale mening, zo voor bepaalde winkels wel of juist niet....

Ben reuze benieuwd wat deze discussie gaat brengen 8)

:coffee:
i'm the Bengel gotta love me!!!

jari4now

Re: Verruiming winkel-openingstijden...

Bericht door jari4now »

Aqua zaken moeten gewoon 24/7 open......rest maakt me niet uit

boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

ik ben daar wel voorstander van..
dan kan je lekker altijd boodschappies doen. bij ons is er sinds een tijdje een supermarkt ook op zondag open van 11.00 tot 16.00 en dat is echt een uitkomst..

van mij mogen alle winkels open van 07.00 tot 22.00 7 dagen per week..
dat is ook goed voor de werkgelegenheid en voor een bijbaantje voor de jeugd..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

ik vind ook dat er een 24 uurs economie mag komen. hoevaak moet je naar de winkel als hij dicht is.. ik heel vaak..
dus zou het stukken handiger vinden :D
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

adje
0-200
0-200

Bericht door adje »

Het heeft zeker voordelen als de winkels open blijven. Maar ook nadelen, zoals overvallen verplicht ploegendienst werken. :coffee:

Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

Ik ben ook een voorstander van langere openingstijden.
Aangezien ik op zaterdag moet werken ben ik best vaak de l*l als ik dan op zondag aan het hobby'en wil.
gr, Rico

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Alle reacties van mensen die dus zeker niet in een winkel werken... :shock: De winkel bij ons is al van maandag tot en met vrijdag van 9-21 open, zaterdag 9-18, nu willen ze ons ook nog meer koopzondagen open gooien, daar baal ik echt ontieglijk van :evil: Afgelopen zaterdag ivm speciale aktie zijn ze zelfs tot 21 open geweest, gelukkig had ik verlof die dag, maar de akties van de laatste tijd hangen me mijlenver me strot uit. Hou geen prive-leven meer over....

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Alles heeft ze voor en tegens merk je wel. Voor de klant zou het ideaal zijn, voor de directeur ook. Maar het werkvolk moet het ermee bekopen :roll: Voor personeel zou er dan een soort van wet moeten komen die vertelt dat men niet verplicht kan worden tot over werk, en dus maar max 38/40 kan werken als hij dat wil. Over het verdelen van de dagen maak ik me persoonlijk niet druk, zondag of maandag...... het zijn alleen maar dagen toch.
Als je gaat praten over nachtdiensten e.d. vind ik dat je dat je personeel niet kan verplichten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

Is het voor een directie écht wel ideaal???

Het lijkt misschien zo, men verwacht dan meer omzet te draaien.
Vergeet niet dat er meer spreinding komt en alles wat gekocht moet worden niet meer in de gebruikelijke uren kan worden verkocht, voor en bedrijf kan dit betekenen 30% omzetstijging (wat al erg hoog is ingeschat) maar vaak ook 50% salariskostenstijging.
Veel winkeliers doen het noodgedwonden om toch maar niet die paar euro mis te lopen die anders de collega pakt die wel open is.

De enige bevoordeelde is dan eigenlijk de consument en de overheid, ja de overheid.
Langere openingstijden betekent meer arbeidsplaatsen dus minder werkeloosheid dus minder kosten aan uitkeringen en meer belastingen!!!

Ja u ziet allen soms kan ik best wel eens dieper ingaan op dingen en spui ik niet alleen onzin :wink:

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Ja Jan daar heb je goed gesproken!! Dat 9-21 verhaal heb ik ook mijn voordeel bij, ik ben tenminste thuis voor mijn kind, en heeft geen naschoolse opvang nodig (tenzij ik 40 uur ga werken). Maar die zaterdag na 17 uur nog open, en die (koop)zondagen, vind ik echt diefstal van je privacy. Heb natuurlijk de pech dat mijn vriend ook in een winkel werkt, en meer koopzondagen draait dan mij. Niet dat ik erg vind om es alleen te zijn op zondag, maar zelf werken op die dagen zie ik niet zitten. (Hoezo ik meet met 2 maten?) :lol:

En idd de omzet wordt er meer mee uitgesmeerd, dan wat anders. De geteste PILOT's waren allen in de randstad, dus dat dat wat oplevert vind ik niet zo gek. Maar idd de werkgelegenheid stijgt, en dat is wat telt voor de regering :? Nee idd hun hoeven niet te werken op die geschifte tijden. Dan zitten zij op hun luie b*llen onderuit... :twisted:

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

jari4now schreef:Aqua zaken moeten gewoon 24/7 open......rest maakt me niet uit

Aqua zaken moeten ze gewoon sluiten hahaha de rest mag 24 uur open zijn

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

hahaha idd anders ben jij ook de l*l, moet jij ook 24/7 open zijn. Wie gaat er nu ook midden in de nacht vissies kopen? Die moeten ook rusten....ga maar eens in t donker een vissie uitvangen :lol: gaat net niet lukken 8)

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Mwah, ik vind het wel erg handig dat supermarkten wat langer open zijn, maar verder hoeft het van mij niet hoor. Zeker koopzondagen mogen wat mij betreft met onmiddelijke ingang worden afgeschaft - niet uit religieuze overwegingen, maar ik vind het gewoon enorme onzin, zeker als er ook al koopavonden zijn, en ook ivm de beschikbaarheid van artikelen via internet. Kwestie van je inkopen een beetje plannen.

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Hihihi nu ga ik met 2 maten meten; ik vind t ook wel chill dat de supermakten langer open zijn, en een nachtwinkeltje heb ik ook wel eens bezocht (Amstelveen & in Belgie) ERG handig :mrgreen:

tanganyika rules!
0-200
0-200

Bericht door tanganyika rules! »

bij mij is de dw maandag en zondag gesloten :evil:
ik vind ook 7 dagen per week open en dan van af 09.00 tot 22.00 ofzo....
anders werk ik gwn op zondag :lol: