Ik heb hulp nodig bij het beginnen van een nieuw aquarium het is een 90x90x55 jewel 300l
Ik zou graag een zo kleurig mogelijk aquarium samenstellen. Ik weet dat cichliden niet met alle vissen samen passen. Ik had hier dus graag hulp mee gehad. Mvg
Hulp bij visbestand. Begin van 0 liefst zo kleurijk mogelijk
Hulp bij visbestand. Begin van 0 liefst zo kleurijk mogelijk
Laatst gewijzigd door jensns op 22 feb 2016 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp bij visbestand. Begin van 0 liefst zo kleurijk moge
jensns schreef:Ik heb hulp nodig bij het beginnen van een nieuw aquarium het is een 90x90x55 jewel 300l
Ik zou graag een zo kleurig mogelijk aquarium samenstellen. Ik weet dat cichliden niet met alle vissen samen passen. Ik had hier dus graag hulp mee gehad. Mvg
het zou leuk zijn als je jezelf eerst even voorstelt in het voostel topic.
'The eye is useless, if the mind is blind'
Ik weet niet of je er perse cichliden in wil hebben?
Anders misschien een mooie school kardinaaltetra's wordt wel veel gebruikt maar is wel kleurrijk.
Anders misschien een mooie school kardinaaltetra's wordt wel veel gebruikt maar is wel kleurrijk.
We willen graag een aquarium met verschillende soorten en kleurige vissen. We weten gewoon niet goed wat samen gaat. Ik heb ook gemist het is 55x55x90.
In zo'n bak zou ik sowieso niet meer dan één cichlidesoort erin houden. Bv een harem cacatouides. Hierbij een scholenvis de kardinalen zijn dan een mooie keuze.
Op de bodem zou je een corydoras soort of een pangio soort kunnen nemen.
En wellicht zou je ipv de cichlides, een harem betta splendens kunnen nemen. De vrouwen zijn iets minder kleurig dan de mannen, maar nog steeds vrij gekleurd
En in verschillende mooie kleuren te krijgen.
Op de bodem zou je een corydoras soort of een pangio soort kunnen nemen.
En wellicht zou je ipv de cichlides, een harem betta splendens kunnen nemen. De vrouwen zijn iets minder kleurig dan de mannen, maar nog steeds vrij gekleurd
En een schooltje neons? Of zalmpjes? En hoeveel visjes zouden hier in kunnen? Kunnen kleine kreeftjes en slakjes of garnaaltjes?
Neons kunnen ook hoor.
Welke zalmpjes bedoel je?
Als je kreeftjes neemt (de cpo dan neem ik aan?) kun je eigenlijk geen bodemvissen houden. Dat kan mis gaan. Garnalen kunnen altijd, maar je hebt kans dat ze worden opgegeten als je cichlides of betta's neemt.
Welke zalmpjes bedoel je?
Als je kreeftjes neemt (de cpo dan neem ik aan?) kun je eigenlijk geen bodemvissen houden. Dat kan mis gaan. Garnalen kunnen altijd, maar je hebt kans dat ze worden opgegeten als je cichlides of betta's neemt.
Serpaezalm
Roodkopzalm
Fantoomzalm
Had vroeger ook zwartegeest mesvis
Gouden weeraal
En ik weet de naam niemeer. Klein witvisje met gele vinnen en blauwe schijn. Een koppeltje was da.
Zijn deze ook mogelijk.
En ook hoeveel visjes zouden we hier in mogen steken?
Roodkopzalm
Fantoomzalm
Gouden weeraal
En ik weet de naam niemeer. Klein witvisje met gele vinnen en blauwe schijn. Een koppeltje was da.
Zijn deze ook mogelijk.
ghost mes vis wordt tegroot voor deze bak en roodkop zalmer hebben een bak van 1.20m nodigjensns schreef:Serpaezalm
Roodkopzalm
Fantoomzalm
Gouden weeraal
Zijn deze ook mogelijk.
weer aalen zijn ook niet geschikt voor jou aquarium
je kan beter 1 soort school vis doen zoals neons of kardinalen of een andere kleine school vis soort zoals een danio variant.
en als je garnalen wilt geen cichlide soort nemen
je kan dus
15x schoolvis
10x cory's
mischien een goerami soort kan je een harem van houden 1 man 2 vrouwen
'The eye is useless, if the mind is blind'