Ik heb momenteel 2 60 liter bakken met een mooi vissenbestand al zeg ik het zelf .
Alleen is het zo dat ik ook garnalen (Vuurgarnalen) in een van mijn bakken heb zitten.
Dit waren er eerst 15-20 en dit is uitgedund tot een stuk of 10. langzaam maar zeker dunt het uit.
Nu heb ik het idee dat mijn vissen de ''poppende'' garnalen op gaan eten of de volwassen garnalen dood gaan en opgegeten worden, want ik zie zo nu en dan een ''poppende'' garnaal half aangevreten zijn door de vissen.
Tevens heb ik een aantal vrouwtjes die wel leggen maar helaas niet uitkomen omdat deze ook weer de kans niet krijgen om te ''ontpoppen/vol groeien'' . Wel heb ik geprobeerd plekjes te maken waar deze kunnen gaan leggen maar ik ben bang dat dit onmogelijk is in mijn huidige bak.
Conclusie :
Een nieuwe bak aanschaffen zodat ik garnalen zelf kan gaan kweken om ze zo in mijn andere bakken weer uit te zetten zodat ik toch naar wat mooie garnalen kan kijken in mijn bak.
Heb al een beetje rondgekeken en geïnformeerd , verbeter mij als ik ongelijk heb .
Doel van de bak : Garnalen paradijs , vooral met de intentie om garnalen later in mijn andere bak te plaatsen als ''Eyecandy'' , als ze hier dan toch opgegeten worden of iets kan ik ze weer aanvullen
Bak: 20-40 L bak MET afgesloten deksel is voldoende volgens mij
Bodem: Heb ergens gelezen dat ''caviaar'' (ronde balletjes) bodem voor garnalen wel het beste is.
Vraag : Met of zonder voedings bodem ?
Planten: Mos balletjes zijn de meest gewaardeerde planten voor garnalen.
Vraag : Met extra planten ?
Water temp: Volgens mij is dit niet eens van toepassing maar mijn andere bakken draaien 24-26 graden, deze wordt dat hoogstwaarschijnlijk ook.
Filter : Ligt vooral aan de grote van de bak. Een binnenfilter is tevens riskant aangezien de jonkies hier vaak ingezogen worden.
Vraag : Wat is jullie advies ? Speciale filters ?
Soort garnalen : Wil graag beginnen met een handje vuurgarnalen en als dit goed loopt gooi ik er een mix in zodat ik lekker kan experimenteren
Alvast bedankt voor jullie feedback , alles is welkom uiteraard !
Groetjes