Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje. Binnenkort ben ik in het bezit van mijn nieuwe aquarium, de Lido 120. Hierin wil ik mijn houdige vissenbestand in over doen.
- 5 zwartstreep barbeeltje
- 5 roodhoofdzalmpjes
- 4 zeebravisjes
Ik wil alle schooltjes sowieso wat uitbreiden met 3 à 4 visjes. Daarnaast zou ik er ook erg graag vuurgarnaaltjes bij doen. Echter ik vraag me af of deze niet zullen worden aangevallen door mijn vissen en dan vooral mijn zeebravisjes.
Kan iemand mij hier bij helpen?
vuurgarnalen vs zeebravisjes
Re: vuurgarnalen vs zeebravisjes
Welke vis bedoel je met zwartstreep barbeel?
De roodkopzalmen hebben eigenlijk een bak nodig van minstens 1.20 omdat het actieve zwemmers zijn.
en met zebravisjes bedoel je de zebradanio?
Barbelen lusten wel een garnaaltje hoor...Als je genoeg mos hebt kán het goed gaan..
De roodkopzalmen hebben eigenlijk een bak nodig van minstens 1.20 omdat het actieve zwemmers zijn.
en met zebravisjes bedoel je de zebradanio?
Barbelen lusten wel een garnaaltje hoor...Als je genoeg mos hebt kán het goed gaan..
Bedankt voor je reactie Linda.
Sorry ik bedoelde de vijfstreepbarbeel (desmopuntius pentazona) en de zebradanio inderdaad.
Wat de roodkopzalmpjes betreft heb ik de grote fout gemaakt door me voor te laten lichten in de winkel (ik was net begonnen). Deze zei dat het geen probleem was. Ze zien er gelukkig wel alle 5 goed uit en ze zwemmen wel gewoon rustig rond. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe bak ook lekker blijven doen.
Maar zo lang ik zorg voor genoeg schuilplaatsen voor de garnaaltjes denk je dat het moet lukken of is het beter om niet te doen?
Ik zit ook nog te twijfelen om er een paar leuke corydoras in doen. Heeft iemand hier tips voor? Voor mijn bodem wil ik een combinatie doen van zand en fijn grind (of is dit geen goede combi?)
Sorry ik bedoelde de vijfstreepbarbeel (desmopuntius pentazona) en de zebradanio inderdaad.
Wat de roodkopzalmpjes betreft heb ik de grote fout gemaakt door me voor te laten lichten in de winkel (ik was net begonnen). Deze zei dat het geen probleem was. Ze zien er gelukkig wel alle 5 goed uit en ze zwemmen wel gewoon rustig rond. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe bak ook lekker blijven doen.
Maar zo lang ik zorg voor genoeg schuilplaatsen voor de garnaaltjes denk je dat het moet lukken of is het beter om niet te doen?
Ik zit ook nog te twijfelen om er een paar leuke corydoras in doen. Heeft iemand hier tips voor? Voor mijn bodem wil ik een combinatie doen van zand en fijn grind (of is dit geen goede combi?)
Zand en grind combineren gaat wel (heb ik zelf ook). Het is alleen moeilijk het gescheiden te houden. Ik heb daarom een muurtje gebouwd met stenen. Toch komt het nog wel eens voor dat er een stukje grind tijdens het afzuigen van de bodem op het zand terecht komt.