wat voor vissen
wat voor vissen
ik heb een juwel vision 180 (180 l)
ik wil begingen met een tropisch aquarium maar ik weet nog niet precies wat voor visen ik hoop dat julie me kunnen helpen
alvast bedankt
ik wil begingen met een tropisch aquarium maar ik weet nog niet precies wat voor visen ik hoop dat julie me kunnen helpen
alvast bedankt
Re: wat voor vissen
hallo!!
wat leuk en verstandig van je om eerst informatie tefaan zoeken over wat voor vissen je er in wilt doen.
wij kunnen jou daar goed mee bij helpen. het is ook een kwestie van smaak wat je zelf wilt. dus het beste is om eerst een "hoofd vis" uit tezoeken. een vis soort die jij mooi vindt. wat vindt je leuk en wat zou je er graa in willen hebben?
als je die hebt uitgezocht kunnen wij jou helpen of dat kan en welke vissen je er bij kunt doen.
ojaa en je kan beter deze vraag in een ander topic plaatsen. in het onderwerp vis bestand samenstellen. in dit onderwerp kan je jou aquarium laten zien.
wat leuk en verstandig van je om eerst informatie tefaan zoeken over wat voor vissen je er in wilt doen.
wij kunnen jou daar goed mee bij helpen. het is ook een kwestie van smaak wat je zelf wilt. dus het beste is om eerst een "hoofd vis" uit tezoeken. een vis soort die jij mooi vindt. wat vindt je leuk en wat zou je er graa in willen hebben?
als je die hebt uitgezocht kunnen wij jou helpen of dat kan en welke vissen je er bij kunt doen.
ojaa en je kan beter deze vraag in een ander topic plaatsen. in het onderwerp vis bestand samenstellen. in dit onderwerp kan je jou aquarium laten zien.
'The eye is useless, if the mind is blind'
Ik vind kardinaal tetras mooi
dat is een hele makkelijke vis in omgang met andere vissen die kan je er zowiezo in doen. je moet wel rekening houden dat het drukke zwemmers zijn. mischien nog wat anders?yzochorek schreef:Ik vind kardinaal tetras mooi
Weet u ook wat mooi kleurrijke niet te duurde vissen zijn
(Als het kan foto en prijs )
kijk is in mij topic in het onderwerp mijn aquarium ik heb daar fotos staan van mijn vissen bijv. de honing goerami. je zou ook voor een dwerg chiclide soort kunnen gaan. let wel op dat deze vissen in een koppel of harem gehouden moeten worden 1m 1v of 1m 2v.yzochorek schreef:Weet u ook wat mooi kleurrijke niet te duurde vissen zijn
ik weet niet wat jij duur vindt?
als je voor de neon tetras wilt gaan zou ik er wel minimaal 15 van in doen ze voelen zich fijn in een zo groot mogelijke school
6 euro max
per vis? het is een verscil als je er 10 van 6 euro haald dus 60 euroyzochorek schreef:6 euro max
of 3 van 10 euro dus 30 euro? waarom dit budget.
je moet niet bezuinigen op de vissen die je koopt. je moet ze altijd en zo fijn mogelijk omgeving geven dus als ze in een grote groep horen hoor je een grote groep tehalen. en als je er geen geld voor hebt moet je ze dan niet halen. je kan altijd elke maand een soort kopen waardoor je kan sparen voor de vissen die je echt zou willen hebben en niet alles te over gehaast doen.
je moet natuurlijk alles zelf weten ik geef alleen advies
Ik heb je topic even verplaatst naar het juiste forum 
Ik hoop niet dat je met €6 het complete visbestand wilt kopen
Wat vaak wordt aangehouden in een aquarium is één scholenvis, een koppel/harem, een bodemvis.
Bv:
Een school kardinalen +/- 15 st.
een harem/koppel honinggoerami's
een groepje corydora's of kuhlii's op de bodem
En ja als je de prijzen wilt weten zou je de dichtstbijzijnde aquariumspeciaalzaak kunnen bellen/bezoeken.
Slechts een voorbeeldje hoor
Wat vaak wordt aangehouden in een aquarium is één scholenvis, een koppel/harem, een bodemvis.
Bv:
En ja als je de prijzen wilt weten zou je de dichtstbijzijnde aquariumspeciaalzaak kunnen bellen/bezoeken.
6 euro max per vis en het welzijn van de vis staat voor op
mooi voorbeeld, goed advies!Linda schreef:Ik heb je topic even verplaatst naar het juiste forum
Bv:
Is een Honig goeram een omnivoor
Laatst gewijzigd door yzochorek op 11 feb 2016 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
khuli's
corydoras heb je in heel veel verschillende soorten en prijzen
je kan beter ook zelf op google kijken
corydoras heb je in heel veel verschillende soorten en prijzen
je kan beter ook zelf op google kijken
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/tag/Corydoras
Er zijn veel verschillende corydoras. Sommige zijn moeilijk aan te komen en sommigen zijn vrij prijzig.
Je zou in de winkel kunnen kijken welke ze hebben.
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... derkruiper
Ook van de kuhlii (eigenlijk pangio) zijn verschillende soorten te krijgen. De kuhlii komt het meeste voor. Deze zijn vaak goedkoper en makkelijker te krijgen dan de cory's
Er zijn veel verschillende corydoras. Sommige zijn moeilijk aan te komen en sommigen zijn vrij prijzig.
Je zou in de winkel kunnen kijken welke ze hebben.
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... derkruiper
Ook van de kuhlii (eigenlijk pangio) zijn verschillende soorten te krijgen. De kuhlii komt het meeste voor. Deze zijn vaak goedkoper en makkelijker te krijgen dan de cory's
Moderkruipers eten die ook algen?