Mijn bak wordt een Lido120. Met hardscape eraf kom ik uit op 100 liter netto en er komt veel beplanting in
Heb dus de volgende lijst samengesteld:
- dwerggoerami - Trichogaster lalius
- vuurneon - Hemigrammus erythrozonus
- kardinaal tetra - Paracheirodon axelrodi
- potloodvisje - nannobrycon eques (of is deze te moeilijk?)
- angola barbeel - barbus fasciolatus
- corydoras Julii
Past dit bij elkaar èn de grote vraag: hoeveel per soort?
Ik hoor graag van jullie
Bestand voor 100L netto
Bestand voor 100L netto
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl
Re: Bestand voor 100L netto
Hmmmmm..Menky schreef:Mijn bak wordt een Lido120. Met hardscape eraf kom ik uit op 100 liter netto en er komt veel beplanting in
Heb dus de volgende lijst samengesteld:
- dwerggoerami - Trichogaster lalius
- potloodvisje - nannobrycon eques (of is deze te moeilijk?)
- corydoras Julii
Past dit bij elkaar èn de grote vraag: hoeveel per soort?
Ik hoor graag van jullie
Ik ben zelf geen fan van de dwerggourami. Deze kunnen erg agressief uit de hoek komen. De diklip-, knor- en honinggoerami vind ik veel geschikter voor jouw formaat bak..
Verder heb je met de
- potloodvisje - nannobrycon eques
4 scholenvissen uitgezocht
Ik zou dan in jouw geval gaan voor de vuurneon omdat deze het kleinst blijft en je er een grotere school van kan nemen dan als je een grotere soort neemt. Je zou er dan een stuk of 10 in kunnen doen.
De andere scholenvissen, die je hebt gekozen vind ik te groot worden voor jouw bak (5-6 cm) als je er een hele school van zou moeten nemen.
Van de Julii zou ik er ook een stuk of 10 nemen.
wat linda al aangeeft is dat een shool veel mooier staat en veel beter voor de vis is.
en ook wat ze zegt over de dwerg goerami ben ik met haarn eens je kan beter kijken voor de honing goerami of de knor goerami als je graag een goerami wilt. een harem bettas kan denk ik ook wel is ook een labyrint soort.
ik denk dat je beter ook een kleinere soort corydora moet nemen in verband met dat je weinig grond opervlakte hebt mischien ee groep otto's of dwerg corydora.zo kan je ze in ee grotere groep stoppen en dat zou veel leuker zijn om er na tekijken en laten ze ook natuurlijker gedrag zien
en ook wat ze zegt over de dwerg goerami ben ik met haarn eens je kan beter kijken voor de honing goerami of de knor goerami als je graag een goerami wilt. een harem bettas kan denk ik ook wel is ook een labyrint soort.
ik denk dat je beter ook een kleinere soort corydora moet nemen in verband met dat je weinig grond opervlakte hebt mischien ee groep otto's of dwerg corydora.zo kan je ze in ee grotere groep stoppen en dat zou veel leuker zijn om er na tekijken en laten ze ook natuurlijker gedrag zien
'The eye is useless, if the mind is blind'
De keuze voor een goerami was omdat ik er een oppervlaktevis in wilde doen. Maar de vissen die daarvoor in aanmerking komen vindt ik eigenlijk niet zo mooi.Linda schreef:
Ik zou dan in jouw geval gaan voor de vuurneon omdat deze het kleinst blijft en je er een grotere school van kan nemen dan als je een grotere soort neemt. Je zou er dan een stuk of 10 in kunnen doen.
De andere scholenvissen, die je hebt gekozen vind ik te groot worden voor jouw bak (5-6 cm) als je er een hele school van zou moeten nemen.
Van de Julii zou ik er ook een stuk of 10 nemen.
Ik wil eigenlijk geen bettas, maar een andere soort dat hoger in de bak verblijft. Dus ga ik afzien van een oppervlakte visje.
Ik lees dat dwerg corydora een voorkeur hebben aan zand. Mijn bak krijgt zwart afgerond grind (1-2mm)Tim schreef: ik denk dat je beter ook een kleinere soort corydora moet nemen in verband met dat je weinig grond opervlakte hebt mischien ee groep otto's of dwerg corydora.zo kan je ze in ee grotere groep stoppen en dat zou veel leuker zijn om er na tekijken en laten ze ook natuurlijker gedrag zien
Zou dat een probleem geven? Wellicht is de Otocinclus affinis een beter keuze?
oto's zijn ook zeker leuk, maar niet echt bodemvissen.
Ik heb begrepen dat afgerond grind ook prima kan bij cory's.
Wat vind je van de epiplatys annulatus als oppervlaktevis?
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... andsnoekje
Ik heb begrepen dat afgerond grind ook prima kan bij cory's.
Wat vind je van de epiplatys annulatus als oppervlaktevis?
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... andsnoekje
Wat een leuke tip Linda! Alweer een leuke soort om aan mijn lijstje toe te voegen
Dank je wel voor het meedenken.
Menky schreef:Wat een leuke tip Linda! Alweer een leuke soort om aan mijn lijstje toe te voegen![]()