Hallo,
Ik zat even met een klein vraagje:
Ik heb sinds ongeveer 4 weken, een trio guppen. Het vrouwtje is een week erna bevallen en is nu opnieuw zwanger maar is heel dik, kan het zijn dat ze maar 3 weken zwanger is de 2de keer? ik heb ze voor de zekerheid apart gezet.
bedankt voor jullie antwoorden!
Nicolas
Dracht guppy
-
GuppyFan123
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Dracht guppy
Ik kan je niets zeggen over de dracht van een gup..
Maar waar heb je haar apart gezet?
Beter kun je haar gewoon laten zwemmen, apart zetten levert alleen maar stress op..
Maar waar heb je haar apart gezet?
Beter kun je haar gewoon laten zwemmen, apart zetten levert alleen maar stress op..
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

De draagtijd van guppen is ongeveer 4 weken, meer kan ik er niet over zeggen, aangezien ik geen ervaring heb met kweken
-
emeraldking
- 400-600

De dracht van een guppy is idd "gemiddeld"4 weken. Doch d'r zijn genoeg factoren waardoor een vrouwtjesgup de dracht korter heeft danwel langer. Zo spelen o.m. voeding, waterstroming en temperatuur een rol in de zwangerschapsduur. Doch ook de omgeving kan van invloed zijn. Als een vrouwtje zich niet geheel comfortabel voelt dan stellen ze de zwangerschap wat uit eer ze echt gaan werpen.
Als ik bijv. ze op zomerdag buiten houdt, dan is de gemiddelde zwangerschapsduur ook korter onder invloed van de zonnewarmte en zekers ook door de natuurlijke voeding die in de buitenbakken aanwezig is. Vele malen beter als de fabrieksvoedingen.
Doch dit verhaal geldt niet enkel voor de guppen doch voor de meeste eierlevendbarende tandkarpers.
Als ik bijv. ze op zomerdag buiten houdt, dan is de gemiddelde zwangerschapsduur ook korter onder invloed van de zonnewarmte en zekers ook door de natuurlijke voeding die in de buitenbakken aanwezig is. Vele malen beter als de fabrieksvoedingen.
Doch dit verhaal geldt niet enkel voor de guppen doch voor de meeste eierlevendbarende tandkarpers.
Devoted aquarist ever since early 1970's...
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author