Welke van deze dwergcichliden zijn geschikt om in een gezelschapsaquarium te houden? En welke kunnen samen gehouden worden?
- Apistogramma Cacatuoides -Kakatoe cichlide
- Apistogramma Gibbiceps
- Apistogramma Macmasteri
- Apistogramma Agassizii - Gele dwergcichlide
- Apistogramma Borella - Blauwe dwergcichlide
Ps: De maten van de bak zijn 90x60x66cm
Dwergcichliden
Re: Dwergcichliden
welke andere vissen heb je er in mischien ook wel handig om er bij tezetten.. ik heb zelf niet erg veel kennis over cichlide. volgens mij kunnen alle soorten apart in een gezelschap aquarium.
weet niet wat voor soorten vissen je nog meer in je aquarium hebt want daar ligt het aan..
weet niet wat voor soorten vissen je nog meer in je aquarium hebt want daar ligt het aan..
'The eye is useless, if the mind is blind'
Het is inderdaad mede afhankelijk van welke soorten je nog meer in je aquarium hebt zwemmen. De afmetingen en de inrichting van je bak moet je ook naar kijken. Weet je welke verwachtingen/eisen de verschillende soorten aan hun aquarium stellen?
In een 1 meter bak met voldoende schuil mogelijkheden (halve kokosnoten etc) kunnen in principe al de soorten die je noemt. De Borelli is een rustigere soort. Ik heb zelf de agasizzi zwemmen.
Kortom, meer info en dan pas een gedegen keuze maken....
In een 1 meter bak met voldoende schuil mogelijkheden (halve kokosnoten etc) kunnen in principe al de soorten die je noemt. De Borelli is een rustigere soort. Ik heb zelf de agasizzi zwemmen.
Kortom, meer info en dan pas een gedegen keuze maken....
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik moet alles nog opstarten dus ik heb nog enkele weken tijd om mij te informeren. Ik zou enkele soorten dwergcichliden willen houden samen met andere kleinere schoolvisjes en dit in een weelderig beplante bak.
Dus als ik het goed begrijp zijn deze soorten verdraagzaam naar elkaar toe?
Ik moet alles nog opstarten dus ik heb nog enkele weken tijd om mij te informeren. Ik zou enkele soorten dwergcichliden willen houden samen met andere kleinere schoolvisjes en dit in een weelderig beplante bak.
Dus als ik het goed begrijp zijn deze soorten verdraagzaam naar elkaar toe?
Het zijn voor mij altijd meer visjes voor een speciaal aquarium, je neemt deze en kijkt dan wat er bij past niet anders om.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Ik zou in een bak van 90 cm niet meer dan een harem van één soort houden..
daar ben ik het met linda mee eens 1 cichlide haremLinda schreef:Ik zou in een bak van 90 cm niet meer dan een harem van één soort houden..
'The eye is useless, if the mind is blind'