Bestand voor 60 liter

Plaats reactie

Onderwerp auteur
mard0
0-200
0-200

Bestand voor 60 liter

Bericht door mard0 »

Hoi allemaal,

Nadat een killer gup 3 van mijn 6 guppen de dood in heeft gejaagd. En de 3 overlevende guppen een ander onderkomen hebben gekregen. Wil ik mijn kleine bak leeg maken en opnieuw inrichten.

De afmetingen zijn 50x40x35. Ik zou graag een betta man willen houden met en schooltje vuurtetra's, maar vraag me af of het aquarium hier niet te klein voor is.

Martijn

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Bestand voor 60 liter

Bericht door Linda »

Jouw bak is niet te klein voor een enkele betta en wat scholenvisjes hoor. Ik heb een betta en 7 boraras brigittae in een 19 literbakje. Wel met goede filtratie en verwarming ;)
Gewoon lekker veel planten erin zetten en hout/stenen gebruiken om holen/schuilplaatsen te maken die hij kan verkennen.
En vergeet de drijfplantjes niet :mrgreen:

Onderwerp auteur
mard0
0-200
0-200

Bericht door mard0 »

Leuk! Dan ga ik voor 10 vuurgarnalen en een mooie betta. Of in ieder geval wat mijn vriendin mooi vind :P

Alles is nu leeg. Dit aquarium had ik niet echt doordacht ingericht, dus ik ga even rustig nadenken hoe ik het ga inrichten. Het gaat in ieder geval lekker vol worden.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

:duim:
Leuk hoor een bettabakje!
Ik kan het weten :mrgreen:

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Bedoel je vuurgarnalen of vuurtetras? Vuurtetras kunnen er namelijk wel bij, maar vuurgarnalen zijn bij de meeste bettas lunch :?

Onderwerp auteur
mard0
0-200
0-200

Bericht door mard0 »

amber98 schreef:Bedoel je vuurgarnalen of vuurtetras? Vuurtetras kunnen er namelijk wel bij, maar vuurgarnalen zijn bij de meeste bettas lunch :?
Dat was de spellingscorrectie van m'n telefoon. Moet natuurlijk vuurtetra's zijn :mrgreen:

Grimfilth
0-200
0-200

Bericht door Grimfilth »

Met 60 liter had ik er een klein hillstreambakje van gemaakt :) 20 Pareldanio's, 5-10 rotsgarnalen, koppeltje sewellia's en vuurgarnalen. Mooi ronde rivierkeien erin, lange grasslierten en anubiasses. lekker makkelijk :coffee: