overstap van 60cm naar 80cm

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
kidssan
0-200
0-200

overstap van 60cm naar 80cm

Bericht door kidssan »

Hallo allen,

Vandaag krijg ik het nieuwe aquarium binnen (80x40x40) die ik wil gaan gebruiken ipv mijn 54 liter bak.

Kan ik om snel de vissen over te zetten het water uit de oude aqua gebruiken plus aanvulling vers water of moet ik echt helemaal opnieuw beginnen? Dus weken leeg laten indraaien!

Graag tips :D

Het is de bedoeling dat mijn kreeft een groter huisje krijgt aangezien ik vanmorgen ontdekte dat ie voor de 2e keer uit z'n velletje is gegroeid :P

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: overstap van 60cm naar 80cm

Bericht door Roy H »

Welkom op AquaforA.

Als je alles overzet naar het nieuwe aquarium zou dit moeten kunnen. Dus ook filterinhoud mee overnemen.
De eerste dagen wel goed je vissen in de gaten blijven houden.
Greetings...

Onderwerp auteur
kidssan
0-200
0-200

Bericht door kidssan »

Misschien domme vraag hoor, maar bij dit aquarium zit een extern filter, moet ik dan tijdelijk het filter uit het oude aquarium in de nieuwe hangen?

En kunnen de visjes die overblijven in het oude aquarium dan wel even zonder filter, lijkt mij van niet :-(

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Je kan de filterinhoud van het oude filter overplaatsen in je nieuwe filter. Als je filtersponzen hebt kun je ze daarin uitknijpen, of eventueel in een van de mandjes plaatsen. Dit moet je wel vrij snel doen anders sterven de bacteriën af.
Eventueel ook je planten en bodem, mits je een voedingsbodem hebt, mee overnemen.
Greetings...

Onderwerp auteur
kidssan
0-200
0-200

Bericht door kidssan »

Ah oké, dat is een goeie tip. Dank je wel

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

heey!!

als dat niet kan het filtermatriaal over zetten... dan kan je altijd tijdelijk je oude filter mee laten draaien.

kan je niet eerst de andere aquarium helemaal opbouwen en die gewoon 3 weken inlaten draaien met nieuw bodem nieuwe filter en nieuwe planten.

dan heb je de minste kans op problemen
'The eye is useless, if the mind is blind'