Ik heb via MP een Eheim 2211 op de kop kunnen tikken. Van deze gebruikte Eheim 2211 zou ik het filtermateriaal willen vernieuwen.
Wie zou mij kunnen adviseren welk filtermateriaal daarvoor het meest geschikt is?
Het bakkie heeft een inhoud van effectief 83 ltr.
Welke filtermateriaal voor Eheim 2211?
-
VikingGuppy
Onderwerp auteur - 0-200

Welke filtermateriaal voor Eheim 2211?
hartelijke groet,
Frits
Nil volentibus arduum...Niets is onmogelijk voor hen die willen!
Frits
Re: Welke filtermateriaal voor Eheim 2211?
Misschien heb je hier wat aan?
viewtopic.php?f=9&t=10295
ikzelf heb bovenop een soort poreuze steen dan witte filterwatten, blauwe filterspons en in het onderste compartiment een laagje pijpjes. Ik heb een Eheim exp. 250.
viewtopic.php?f=9&t=10295
ikzelf heb bovenop een soort poreuze steen dan witte filterwatten, blauwe filterspons en in het onderste compartiment een laagje pijpjes. Ik heb een Eheim exp. 250.
-
VikingGuppy
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor deze TIP.Linda schreef:Misschien heb je hier wat aan?
Ik heb het gelezen. Interessante discussie.
hartelijke groet,
Frits
Frits
Dit filter heeft een pomp die niet bijzonder krachtig is, ik zou zeggen dat je de onderste 50 tot 75% opvult met keramisch materiaal, de bovenste 25% filterwatten, en als je graag over actief kool filtert dan kan dat er nog tussen. Vergeet geen bacteriecultuur toe te voegen als je nieuw keramisch filtermateriaal in gebruik neemt.
En wees ZEER voorzichtig met de keramische as, dit is de kleinste en meest breekbare van alle pompen die ik ooit in bezit heb gehad. Fluwelen handschoenen aantrekken als je het pomphuis opent!
En wees ZEER voorzichtig met de keramische as, dit is de kleinste en meest breekbare van alle pompen die ik ooit in bezit heb gehad. Fluwelen handschoenen aantrekken als je het pomphuis opent!
-
VikingGuppy
Onderwerp auteur - 0-200

BEDANKT!!Grimfilth schreef:Dit filter heeft een pomp die niet bijzonder krachtig is, ik zou zeggen dat je de onderste 50 tot 75% opvult met keramisch materiaal, de bovenste 25% filterwatten, en als je graag over actief kool filtert dan kan dat er nog tussen. Vergeet geen bacteriecultuur toe te voegen als je nieuw keramisch filtermateriaal in gebruik neemt.
hartelijke groet,
Frits
Frits
Neem dan ook niet het keramische grind, maar de buisjes, de doorstroming blijft veel langer goed.

-
VikingGuppy
Onderwerp auteur - 0-200

Dat is nu ook mijn bedoeling. Bedankt.Grimfilth schreef:Neem dan ook niet het keramische grind, maar de buisjes, de doorstroming blijft veel langer goed
hartelijke groet,
Frits
Frits
gewoon middel filterschuim voor mij verder niets, ik geloof niet in keramische pijpjes die doen in mijn ogen niet genoeg, hoog uit als je denitrificatie zoekt of als grof filter onderin, maar dan praat je over grote deeltjes.
Denitrificatie wat ze kunnen doen is ongewenst in mijn ogen.
filterwatten is te fijn dan moet elke week je filter bijna open.
aktive kool hoort niet in een normaal filter op een goed draaiende bak,het is niet nodig en de werkings tijd is veel te kort.
stand tijd van mijn 2080 is maanden voor de stroming afneemt en ik een laag moet schoonmaken.
Denitrificatie wat ze kunnen doen is ongewenst in mijn ogen.
filterwatten is te fijn dan moet elke week je filter bijna open.
aktive kool hoort niet in een normaal filter op een goed draaiende bak,het is niet nodig en de werkings tijd is veel te kort.
stand tijd van mijn 2080 is maanden voor de stroming afneemt en ik een laag moet schoonmaken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
VikingGuppy
Onderwerp auteur - 0-200

Laat ik hier maar eens mee beginnen. Bedankt voor het advies.stylz schreef:gewoon middel filterschuim voor mij verder niets
hartelijke groet,
Frits
Frits