Kempvis man kaalgevreten
Kempvis man kaalgevreten
Hallo,
Ik had een vraag, ik heb eergister een betta mannetje gekocht,
Volgende de verkoper die al jaren in het vissenwereldje zit
Vertelde mij dat die prima samen kon met mijn andere vissen
Het ging goed tot mijn licht uit ging en ik de volgende dag ging kijken
Hij was helemaal kaal gevreten ik schrok mij dood baalde erg en vond het
Echt zielig nu weet ik niet zo goed wie de dader kan zijn en op aanrader van
De verkoper moest ik een 'nachtlampje' erin doen en de betta een par dagen
In quarantaine doen. Dit heb ik gedaan. Ik observeer het s'nachts ook een beetje
( moet natuurlijk ook slapen ) dus zover als ik kan doe ik dat.
Mijn vraag is of jullie mij misschien opweg kunnen helpen naar de dader
Ik heb een juwel rekord 800.
80x45x35 met daarin:
12 kardinaaltjes ( midden )
5 Indiase glaswelsjes ( midden )
1 colisa lalia goerami ( mannetje ) ( hele bak )
1 cacatouide dwerg cichlide ( midden onder )
3 betta vrouwtjes ( als dat goed is ) ( midden boven soms onder )
2 pimelodis pictus ( meerval ) ( bodem )
3 kreeftjes ( bodem )
Volgens de verkoper kon het haast niet anders zijn dat
De meervallen de daders zouden zijn.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening en wat ik het beste kan doen
Ik wil me graag meer focussen op een betta bak met een paar gezelschapsvissen
En uiteindelijk misschien kweken.
Alvast bedankt,
Gr. Vincent
Ik had een vraag, ik heb eergister een betta mannetje gekocht,
Volgende de verkoper die al jaren in het vissenwereldje zit
Vertelde mij dat die prima samen kon met mijn andere vissen
Het ging goed tot mijn licht uit ging en ik de volgende dag ging kijken
Hij was helemaal kaal gevreten ik schrok mij dood baalde erg en vond het
Echt zielig nu weet ik niet zo goed wie de dader kan zijn en op aanrader van
De verkoper moest ik een 'nachtlampje' erin doen en de betta een par dagen
In quarantaine doen. Dit heb ik gedaan. Ik observeer het s'nachts ook een beetje
( moet natuurlijk ook slapen ) dus zover als ik kan doe ik dat.
Mijn vraag is of jullie mij misschien opweg kunnen helpen naar de dader
Ik heb een juwel rekord 800.
80x45x35 met daarin:
12 kardinaaltjes ( midden )
5 Indiase glaswelsjes ( midden )
1 colisa lalia goerami ( mannetje ) ( hele bak )
1 cacatouide dwerg cichlide ( midden onder )
3 betta vrouwtjes ( als dat goed is ) ( midden boven soms onder )
2 pimelodis pictus ( meerval ) ( bodem )
3 kreeftjes ( bodem )
Volgens de verkoper kon het haast niet anders zijn dat
De meervallen de daders zouden zijn.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening en wat ik het beste kan doen
Ik wil me graag meer focussen op een betta bak met een paar gezelschapsvissen
En uiteindelijk misschien kweken.
Alvast bedankt,
Gr. Vincent
Re: Kempvis man kaalgevreten
Ikzelf zou eerder de bettadames de schuld geven. Die kunnen een man behoorlijk toetakelen.
Maar je cacatouides en je lalia zouden het ook makkelijk geweest kunnen zijn.
Ik zou deze drie eerder verdenken dan de meervallen...
Je bak is eigenlijk ook niet groot genoeg voor al deze soorten. Ik zou het houden bij één van de drie (betta, goerami of cichlide) maar niet alledrie.
Je bak is eigenlijk ook niet groot genoeg voor al deze soorten. Ik zou het houden bij één van de drie (betta, goerami of cichlide) maar niet alledrie.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Cacatouides gaat niet goed samen met bettas, colisa lalia heeft dezelfde laag en kan dus ook ruzie hebben gezocht, betta vrouwen zijn erg pittig (is ook nog een mogelijkheid dat het niet allemaal vrouwen zijn) ook zouden het de kreeften kunnen zijn geweest. kortom eigenlijk horen deze vissen niet bij elkaar.
Ik ben dus eigenlijk niet goed geïnformeerd door de verkoper?Linda schreef:Ikzelf zou eerder de bettadames de schuld geven. Die kunnen een man behoorlijk toetakelen.
Volgens hun kan deze dwerggoerami en dwergciclide aka cacatouide
Geen kwaad bij mekaar.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen zou zonde zijn als ik alles moet terug brengen
Naar de winkel ze hebben me tenslotte wel geld gekost.
Wat raad je me aan te doen?
Wat adviseer je mij om te doen? Ben een kempvis en cichlide fan.amber98 schreef:Cacatouides gaat niet goed samen met bettas, colisa lalia heeft dezelfde laag en kan dus ook ruzie hebben gezocht, betta vrouwen zijn erg pittig (is ook nog een mogelijkheid dat het niet allemaal vrouwen zijn) ook zouden het de kreeften kunnen zijn geweest. kortom eigenlijk horen deze vissen niet bij elkaar.
Zou graag met die 2 soorten en natuurlijk mijn meervallen wat willen doen.
Ik hou zelf succesvol een betta met een cichlide (dambordcichlide koppel) maar dan wel in een meterbak. Ze doen elkaar niets.
Ik heb echter ook een overgebleven goeramivrouw (diklipgoerami) die af en toe achter mijn betta aan zit. Zij gaat binnenkort terug naar de winkel want zij heeft een partner nodig en ik wil even geen goerami's meer...
Je bak is te klein voor al deze soorten. Plus dat de goerami erg agressief kan zijn tegenover bakbewoners (ervaring mee, zelf ook een lalia gehad)
Zoals Amber al zegt kan één van je dames ook een man zijn. Heb je misschien foto's?
Ik adviseer je eigenlijk wel om de cichlide en goerami terug te brengen. Sowieso hebben ze beide soortgenoten nodig..En ik adviseer je ook om de volgende keer eerst hier te vragen of bepaalde soorten in jouw bak samen kunnen, in de winkel worden veel mensen verkeerd geïnformeerd helaas....
...Of je zet een grotere bak neer
Ik heb echter ook een overgebleven goeramivrouw (diklipgoerami) die af en toe achter mijn betta aan zit. Zij gaat binnenkort terug naar de winkel want zij heeft een partner nodig en ik wil even geen goerami's meer...
Je bak is te klein voor al deze soorten. Plus dat de goerami erg agressief kan zijn tegenover bakbewoners (ervaring mee, zelf ook een lalia gehad)
Zoals Amber al zegt kan één van je dames ook een man zijn. Heb je misschien foto's?
Ik adviseer je eigenlijk wel om de cichlide en goerami terug te brengen. Sowieso hebben ze beide soortgenoten nodig..En ik adviseer je ook om de volgende keer eerst hier te vragen of bepaalde soorten in jouw bak samen kunnen, in de winkel worden veel mensen verkeerd geïnformeerd helaas....
Ik zit er idd over na te denken de goerami terug te brengen, moet keuzes gaan maken.Linda schreef:Ik hou zelf succesvol een betta met een cichlide (dambordcichlide koppel) maar dan wel in een meterbak. Ze doen elkaar niets.
De dwergciclide ( cacatouide ) is redelijk aggressief naar alle vissoorten in de bak maar
meer in de zin van ff wegjagen uit z'n buurt niet aggressief aanvallen of echt vechten.
Het liefst houd ik de cichlide ofcourse nja.
Ik heb foto's van de betta vrouwtjes zal ze hieronder ff plaatsen.
http://nl.tinypic.com/r/10ztuv5/9
http://nl.tinypic.com/r/256y4gy/9
http://nl.tinypic.com/r/105nvpc/9
Dus volgens jou mening dwergciclide ( cacatouide ) en dwerggoerami ( colisa lalia) terug brengen?
Dan is me bak direct een stuk leger Haha.
Mooie Betta's!
Amber kan beter bekijken of het dames zijn
Ik twijfel bij de laatste...
Sja...Eigenlijk is je bak nét te klein voor een harem betta's en een harem cichlides..Het kán goed gaan hoor. Maar het zal eerder fout gaan..Ze willen allemaal een territorium. Vooral wanneer er nestjes zijn wordt het oorlog..
Amber kan beter bekijken of het dames zijn
Sja...Eigenlijk is je bak nét te klein voor een harem betta's en een harem cichlides..Het kán goed gaan hoor. Maar het zal eerder fout gaan..Ze willen allemaal een territorium. Vooral wanneer er nestjes zijn wordt het oorlog..
Dankjewel! De lichtblauwe en rode twijfel ik niet over die paars grijze isLinda schreef:Mooie Betta's!
Amber kan beter bekijken of het dames zijnIk twijfel bij de laatste...
Een stuk dikker en forser dan de andere 2 betta's.
Ik ga geen harem dwergciclide houden liever een harem betta's
De colisa gaat samen met een meerval terug om wat meer rust te
Creëeren in de bak voor mijn slachtoffer betta man.
1 dwergciclide met 1 betta man en 3 vrouwtjes moet wel lukken toch
In een 81x45x35 bak?
De dwergciclide komt nooit boven met midden van de bak en heeft z'n territorium meer
Op de bodem onder stenen en af en toe de kokosnoot.
Je kunt het aankijken hoe het gaat. Heb je de cichlide gekocht zonder vrouw? Ze horen namelijk in een koppel of harem gehouden te worden om hun natuurlijke gedrag te laten zien.
-
amber98

De laatste is 99% zeker een man, als ik deze foto zie. Heb je meer fotos van die? Zoals ik kan zien witte punten aan de uiteinde van de vrij lange borstvinnen, geen vrouwenbuik, te lange anaalvin en rugvin loopt te ver door. Heeft ie een duidelijk wit puntje achter de buik of niet? Zou ook wat verklaren, die heeft namelijk erg gescheurde vinnen, wat normaal te zien is wanneer 2 mannen gevochten hebben.
bettas gebruiken niet alleen de bovenlaag, merk ik zelf. Een paar van mijn dames zwemmen boven terwijl andere juist de middenlaag fijn vinden. Snachts slapen ze op de bodem, dichtbij de cacatouides dus.
De blauwe vrouw kon trouwens wel familie zijn van mijn blauwe crowntail vrouw haha.
bettas gebruiken niet alleen de bovenlaag, merk ik zelf. Een paar van mijn dames zwemmen boven terwijl andere juist de middenlaag fijn vinden. Snachts slapen ze op de bodem, dichtbij de cacatouides dus.
De blauwe vrouw kon trouwens wel familie zijn van mijn blauwe crowntail vrouw haha.
Ik heb de dwergciclide los gekocht niet als paartje of harem.Linda schreef:Je kunt het aankijken hoe het gaat. Heb je de cichlide gekocht zonder vrouw? Ze horen namelijk in een koppel of harem gehouden te worden om hun natuurlijke gedrag te laten zien.
Ik weet niet of ik een man of vrouw heb maar het is dus verstandig een paartje te houden?
Is dat ten goede van de rest van mijn vissen?
Dit is hem/haar denk zelf een mannetje vrouwtje worden namelijk
4-5cm en mannetjes 6-7cm.t
http://nl.tinypic.com/r/2s0hik5/9
Dit is de 2de ( paarsgrijs ) die heeft ook dezelfde 2 vinnen onderop de buik als de laatste foto!amber98 schreef:De laatste is 99% zeker een man, als ik deze foto zie. Heb je meer fotos van die? Zoals ik kan zien witte punten aan de uiteinde van de vrij lange borstvinnen, geen vrouwenbuik, te lange anaalvin en rugvin loopt te ver door. Heeft ie een duidelijk wit puntje achter de buik of niet? Zou ook wat verklaren, die heeft namelijk erg gescheurde vinnen, wat normaal te zien is wanneer 2 mannen gevochten hebben.
http://nl.tinypic.com/r/6r4r3m/9
Dit is de laatste van de foto's ( rood / blauw ) ze zijn beide anders dan het zwartblauw vrouwtje.
http://nl.tinypic.com/r/282gt1g/9
Ik zie bij alle 3 wel een licht wit puntje toch lastig te zien.
De lichtblauwe zwarte Zwemt ook wel is naar beneden maar die andere 2 zitten alleen maar bovenin
Zodra die rode en paarse bij mijn betta man in het quarantaine bakje kot
Zetten ze direct de kieuwen uit vooral de betta man..
-
amber98

Als ze de kieuwen uitzetten, zijn het dan alleen de kleppen aan de zijkant of heeft 1 of beide ook nog een soort keelklep uitgezet?
Zo ver ik kan zien alleen zij-kieuwen.amber98 schreef:Als ze de kieuwen uitzetten, zijn het dan alleen de kleppen aan de zijkant of heeft 1 of beide ook nog een soort keelklep uitgezet?
De licht blauwe heeft z'n voorste ondervinnen altijd ingeklapt zegmaar
De paars grijze en rode die hebben beide redelijke lange ondervinnen.