Planten opslaan tot volgende week dinsdag

Plaats reactie

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200

Planten opslaan tot volgende week dinsdag

Bericht door axelp »

Als het goed is krijg ik donderdag een plantenlevering voor de herinrichting van m'n aquarium (welke leeg is). Nu kom ik erachter dat de stenen welke ik besteld hebben pas volgende week dinsdag komen. Kan ik m'n planten tot dinsdag gewoon in hun verpakking in het aquarium zetten? Alvast bedankt voor jullie reactie!

stylz
1000+
1000+

Re: Planten opslaan tot volgende week dinsdag

Bericht door stylz »

Denk dat dat erg lang is, maar je hebt geen keuze.

Ik bestel pas planten als ik de hardscape helemaal zo heb staan als ik hem hebben wil en alles klaar is, je maakt zo een valse start en je maakt de kans op algen groter.

heb je geen grote speciekuip waar je de planten netjes op temp met een lamp er boven kan laten staan ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200

Bericht door axelp »

stylz schreef:Denk dat dat erg lang is, maar je hebt geen keuze.

Ik bestel pas planten als ik de hardscape helemaal zo heb staan als ik hem hebben wil en alles klaar is, je maakt zo een valse start en je maakt de kans op algen groter.

heb je geen grote speciekuip waar je de planten netjes op temp met een lamp er boven kan laten staan ?
Dat komt dan toch op hetzelfde neer als in het aquarium zetten? Daar zit ook water, licht en verwarming in?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ja maar neem aan dat dat niet gaat ?

anders zou ik idd de planten gewoon uitpoten en als de stenen er zijn er weer uithalen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200

Bericht door axelp »

stylz schreef:Ja maar neem aan dat dat niet gaat ?

anders zou ik idd de planten gewoon uitpoten en als de stenen er zijn er weer uithalen.
Dat gaat opzich wel, de bak is tegen de tijd dat de planten binnen komen schoongemaakt, filter draait nog gewoon en er zit 50% water in. Verwarmingsunit staat ook gewoon aan. Ik heb me draaiende bak helemaal leeggemaakt zodat ik deze even goed schoon kon maken en vervolgens opnieuw kon inrichten :)

ruuduitdegraaf
0-200
0-200

Bericht door ruuduitdegraaf »

Had het zelfde dilemma..... planten besteld, en (te) kort op de levering van de overige inrichting.....
gevolg..... haasten, stressen, hele lange dagen om de inrichting (hout/grind/stenen) op tijd klaar te krijgen. Was niet fijn en slim van me....

als je er nog iets aan kunt doen: planten later laten komen, of paar dagen bij de LFS laten staan......

gr. succes met de inrichting,
Ruud