Wat was dit?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Wat was dit?

Bericht door Dante »

zag ineens een Corydoras creperen, dus heb hem helaas af moeten maken.

even toch foto gemaakt van wat hij had. zie hieronder.

het leek op een open wondje waar allemaal haar uit kwam. echt raar. ben als de dood dat het iets besmetterlijks is.

was me ook niet eerder opgevallen moet ik zeggen, en andere vissen hebben het gelukkig allemaal niet zover ik kan zien.

Afbeelding
Afbeelding

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Lijkt mij op een wondje waar schimmel op gaan groeien is. Kijk hier is of je iets tegenkomt wat er op lijkt.

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?t=161
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

AVS

Bericht door AVS »

Ik neig ook naar schimmel

Gast

Bericht door Gast »

Het is inderdaad een schimmel, dit wordt vaak veroorzaakt door een klein wondje door bv een parasiet.
De vis heeft hierdoor erg veel jeuk en gaat zich schuren langs een steen waardoor de wond groter wordt.
Na enkele dagen soms bij warm weer in in een keer, als het zo ver als bij deze vis is zou ik hem ook naar de vissenhemel brengen.
Hoe doe je dat nu het humaanste, doe de vis in een klein bakje water, en doe het geheel in de vriezer.
De vis sterft nu op een zo min mogenlijke manier, dit is door vele wetenschappers onderzocht en klijkt mij dus de beste manier.
Als dit in veel mindere maten begint voeg dan een of twee thee lepeltje zeezout toe, en u bent van het probleem af, ook de visparasieten houden niet van zeezout en sterven dan meteen..

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

zelf werk ik met een kopje kokend water. werkt ook, nog voor je knippert met je ogen is hij dan al in de vissenhemel.

maarja. hopen dat het niet vaker voor hoeft te komen, en gelukkig niet iet dat besmettelijk is

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Je kan het proberen in te smeren met een water/zout oplossing en dan een hoge dosering zout 10gram de liter water en dit met een wattenstaafje aanbrengen op die plek en dit meerdere malen herhalen pas wel op de stekel in de rugvin.

8)

Dan zal het waarschijnlijk gewoon genezen.