Nu is eigenlijk m'n vraag, zou ik de Aquaflow 50 stiller kunnen maken? Ik denk namelijk dat het rotortje met het magneetje eraan niet alleen rondgegooid word maar ook op en neer. En dat dat op en neer gaan het geratel veroozaakt. Ik heb namelijk alle braampjes die ik kon vinden op de rotor er al af gehaald dus dat is het niet.
Superfish Aquaflow 50
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Superfish Aquaflow 50
Ik had vorige week een kleiner filter gehaald voor in mijn 40l aquarium de Aquaflow 50. Alleen deze ratelt zo erg dat ik het filter er nog geen dag in heb gelaten. Ik heb nu de uitstroom regelaar van de 50 op m'n Aquaflow 100 gezet zodat ik de stroming toch rustig heb en omdat deze stiller is. Misschien omdat deze een grotere behuizing heeft dat het geratel meer gedempt word?
Nu is eigenlijk m'n vraag, zou ik de Aquaflow 50 stiller kunnen maken? Ik denk namelijk dat het rotortje met het magneetje eraan niet alleen rondgegooid word maar ook op en neer. En dat dat op en neer gaan het geratel veroozaakt. Ik heb namelijk alle braampjes die ik kon vinden op de rotor er al af gehaald dus dat is het niet.
Re: Superfish Aquaflow 50
Dat is je probleem denk ik. Zon rotortje is uitgebalanceerd. En als je braampjes er af haalt is die waarschijnlijk niet meer in balans
Je moet ook niet vergeten dat zon rotortje niet eeuwig meegaat. Vuil en rotzooi komt erlangs dus dat schuurt. Ik vervang ze van mijn eheim pompen als ze beginnen te ratelen en tot nu toe helpt dat.
Je moet ook niet vergeten dat zon rotortje niet eeuwig meegaat. Vuil en rotzooi komt erlangs dus dat schuurt. Ik vervang ze van mijn eheim pompen als ze beginnen te ratelen en tot nu toe helpt dat.
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Oke, maar dan is het nooit in balans geweest denk ik. Als ik de stroming stil zette van de Aquaflow 50 bewoog het water alsnog doordat het filter zo ontzettend trilde, en het was al het 2e filter. De 1e was nog erger 
Maar ik ging er echter vanuit dat het 'massa productie' is en dat het dan kan zijn dat de rotor niet helemaal netjes gemaakt/afgewerkt is met dat plastic. En dat er daardoor bramen op de rotor zit.
Ik ga nog proberen om een iets van een lagertje of iets tussen de rotor en het afdek kapje te zetten misschien dat dat helpt. Anders geef ik het op, er is geen losse rotor te bestellen bij Superfish dacht ik. Dan maar op zoek naar een ander klein filter.
Maar ik ging er echter vanuit dat het 'massa productie' is en dat het dan kan zijn dat de rotor niet helemaal netjes gemaakt/afgewerkt is met dat plastic. En dat er daardoor bramen op de rotor zit.
Ik ga nog proberen om een iets van een lagertje of iets tussen de rotor en het afdek kapje te zetten misschien dat dat helpt. Anders geef ik het op, er is geen losse rotor te bestellen bij Superfish dacht ik. Dan maar op zoek naar een ander klein filter.
JA het kan zijn dat die axiaal beweegt, maar als je dat wilt oplossen ben ik bang dat die gaat slijten, maar proberen kan altijd natuurlijk.
Ik heb het zelfde filtertje gehad, maar nergens last van.
Ik heb het zelfde filtertje gehad, maar nergens last van.
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ja, da ratelen betenkt ook eigenlijk slijten 
Hmm oke, vreemd.. Lijkt me stug dat ik 2 filters kapot heb gemaakt of 2 kapotte heb gekocht.
Ik zal vanavond eens wat gaan uit proberen in een emmer, misschien doe ik iets verkeerd. Al is er niet veel wat ik verkeerd kan doen behalve de boel 'droog' aan zetten.
Hmm oke, vreemd.. Lijkt me stug dat ik 2 filters kapot heb gemaakt of 2 kapotte heb gekocht.
Ik zal vanavond eens wat gaan uit proberen in een emmer, misschien doe ik iets verkeerd. Al is er niet veel wat ik verkeerd kan doen behalve de boel 'droog' aan zetten.