Maanvis
Re: Maanvis
Ik heb ze nu ongeveer een jaar. Gekocht toen ze 1.5 cm waren.
Oke nou maar eens kijken voor andere bak dan.
Oke nou maar eens kijken voor andere bak dan.
komt voor deze maanvis niet meer goed, een andere tehuis vinden gaat niet mee vallen.
in elke aquarium winkel verkopen ze bergen maanvis, dit terwijl aquaria boven de 60 cm water hoogte vrijwel niet verkocht worden, maar ja...... zo lang we maar blijven kopen, blijft dit bestaan.
in elke aquarium winkel verkopen ze bergen maanvis, dit terwijl aquaria boven de 60 cm water hoogte vrijwel niet verkocht worden, maar ja...... zo lang we maar blijven kopen, blijft dit bestaan.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Oke ik snap het.
We gaan wel beetje andere kant op nu.
Ik heb me goed ingelicht toen ik deze vissen kocht. 50 cm word veel genoemd op het internet.
Ik ga opzoek naar een andere bak, het is nooit te laat om z'n een beter leven te geven.
Prachtig aquarium heb je, zoiets wil ik ook Haha
We gaan wel beetje andere kant op nu.
Ik heb me goed ingelicht toen ik deze vissen kocht. 50 cm word veel genoemd op het internet.
Ik ga opzoek naar een andere bak, het is nooit te laat om z'n een beter leven te geven.
Prachtig aquarium heb je, zoiets wil ik ook Haha
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Niet alle informatie is goed. Je kan het beter op forums navragen (geld voor alle dieren) Let ook op de medebewoners, op de foto lijkt de vis achter de maanvis een (familielid van) sumatraan. (Ik kan er naast zitten!) Deze bijten in de vinnen van oa maanvissen. Eigenlijk vereisen deze een speciaal aquarium. Ingericht met hun als hoofdvissen, anders worden het lastige visjes.
echt de andere kant op gaan we niet, want de bult kan een resultaat van de vergroeiingen zijn
echt de andere kant op gaan we niet, want de bult kan een resultaat van de vergroeiingen zijn
Oke en onder vergroeien versta ik overtollig weefsel.
Dit kan dus komen door stress?
Wel raar dat het vorige keer opeens weg was.
ik was niet van kwaad bewust ik had zelfs deze bak aangeschaft voor deze maanvisjes.
Het klopt er zitten tweetal groene Sumatraan bij. Dit van oud aquarium.
Echter heb ik geen last van beschadigingen aan maanvis.
Ik snap jou punt zeker maar ik heb het beste met ze voor.
Anders zou ik hier niet om hulp vragen.
Dit kan dus komen door stress?
Wel raar dat het vorige keer opeens weg was.
ik was niet van kwaad bewust ik had zelfs deze bak aangeschaft voor deze maanvisjes.
Het klopt er zitten tweetal groene Sumatraan bij. Dit van oud aquarium.
Echter heb ik geen last van beschadigingen aan maanvis.
Ik snap jou punt zeker maar ik heb het beste met ze voor.
Anders zou ik hier niet om hulp vragen.
We gaan geen andere kant op, maanvissen hebben veel last van de vergroeiingen, gemiddeld worden maanvissen zo maar 10 jaar in een hoge bak, helaas door de vergroeiingen in ene lage bak een stuk minder oud.
het is niet leuk om goed bedoelende mensen te vertellen dat ze het niet goed doen, maar als wij het ook al niet doen wie dan wel ?, de winkels zeker niet, kijk eens wat ze aan maanvissen verkopen.
Wat jou maanvis ook kan hebben is een vergroeiing die de spijsvertering in de weg zit, dan zwellen ze ook op.
ik weet het ook niet zeker, maar zet gezien het niet open staan van de schubben mn ?? bij buikwaterzucht.
sumatranen en manen gaan idd niet samen helaas.
het is niet leuk om goed bedoelende mensen te vertellen dat ze het niet goed doen, maar als wij het ook al niet doen wie dan wel ?, de winkels zeker niet, kijk eens wat ze aan maanvissen verkopen.
Wat jou maanvis ook kan hebben is een vergroeiing die de spijsvertering in de weg zit, dan zwellen ze ook op.
ik weet het ook niet zeker, maar zet gezien het niet open staan van de schubben mn ?? bij buikwaterzucht.
sumatranen en manen gaan idd niet samen helaas.
Ik heb zojuist de vis eruit gehaald en voorzichtig gevoeld.
Het voelt redelijk stevig aan, is niet heel zacht.
Maar ook niet steen hard.
Het voelt redelijk stevig aan, is niet heel zacht.
Maar ook niet steen hard.
Oke duidelijk.
En de vergroting van geslacht orgaan is hier ook door mogelijk?
Wat kan ik nu het beste doen?
En de vergroting van geslacht orgaan is hier ook door mogelijk?
Wat kan ik nu het beste doen?
Ben bang dat je niet veel kan doen, daarom reageerde ik in het begin ook niet.
Als je mazzel hebt zetten ze af, heb je pech ja dan is er niet veel aan te doen helaas.
Als je mazzel hebt zetten ze af, heb je pech ja dan is er niet veel aan te doen helaas.
-
amber98

Vergroeiingen zijn geen overtollig weefsel, de vis vergroeid doordat de huisvesting te klein is en daardoor groeit de buitenkant niet maar de organen wel. (Denk aan goudvissen, zelfde verhaal. Alleen hebben de gewone goudvissen nog veel meer ruimte nodig dan maanvisse) De legbuis kan hierdoor bekneld raken waardoor de eitjes moeilijker naar buiten kunnen. Het zal bij deze vis denk ik wachten worden tot de eitjes er nie meer uit kunnen en ze dus sterft door de versteende eieren

Nu vraag ik mij af, hoe je zo zeker bent dat het buikwaterzucht is na het zien van deze foto die niet echt duidelijk is.. Ik zou niet zo gauw met klem adviseren om medicatie toe te voegen wanneer de oorzaak niet duidelijk is...stefan99 schreef:Zo te zien wel buikwaterzucht
Bij maanvissen slaan de vinnen niet uit. Zo snel mogelijk medicatie en in quarantaine zetten.
Hopen op het beste
Zoek op.google:
Maanvis met dikke buik
Hier kom je op.andere fora vele malen hetzelfde tegen. Vis lijkt het gied te doen. En ineens verhevigd de buikwaterzucht en de maanvis gaat snel dood.
Kan ook goed zijn dat ik fout zit (hopelijk
), maar zoveel topiccs met hetzelfde probleem. Doet mij een belletje rinkelen
Maanvis met dikke buik
Hier kom je op.andere fora vele malen hetzelfde tegen. Vis lijkt het gied te doen. En ineens verhevigd de buikwaterzucht en de maanvis gaat snel dood.
Kan ook goed zijn dat ik fout zit (hopelijk
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Ik hoop ook dat je fout zit 
Maar altijd oppassen met zo stellig zijn met een diagnose wanneer je het niet zeker weet...Iemand die onervaren is kan vervolgens een medicijn in de bak gooien wat niet helpt maar misschien wel slechte invloed heeft op de rest van de bak...
Zoals wormenkuren....Da's echt troep voor je planten en garnalen..
Maar altijd oppassen met zo stellig zijn met een diagnose wanneer je het niet zeker weet...Iemand die onervaren is kan vervolgens een medicijn in de bak gooien wat niet helpt maar misschien wel slechte invloed heeft op de rest van de bak...
Zoals wormenkuren....Da's echt troep voor je planten en garnalen..
-
amber98

De verdikking lijkt op de fotos grotendeels aan een kant te zitten. Als je googled op maanvis buikwatezucht, zien die buiken er allemaal een stuk dikker uit.