het valt me op dat mijn plantje de "Shinnersa rivularis" wanneer hij groter word rode toppen krijgt. vooral wanneer ze zo'n 5 a 10 cm onder het oppervlakte beginnen te komen. dan willen ze daarna ook niet super meer groeien.
is het een soort verbranding van de bladeren? precies erboven hangt 1 tl van 9000Kelvin (de daylight van juwel T5)
zijn ze dan aan het verbranden ofzo?
rode toppen
het heeft meer met licht en nitraat te maken.
teveel licht resulteert in het aanmaken van bepaalde stoffen (met een rode kleur)die de plant beschermen tegen teveel licht.
de andere manier om een plant rood te krijgen is om je nitraat te verlagen. de plant wordt hierdoor gestressed en maakt in reactie hierop wederom rode stoffen aan. Een super rode plant wil dus niet altijd zeggen dat de plant het naar zijn zin heeft!
belgisch groen o.a. heeft dat ook
teveel licht resulteert in het aanmaken van bepaalde stoffen (met een rode kleur)die de plant beschermen tegen teveel licht.
de andere manier om een plant rood te krijgen is om je nitraat te verlagen. de plant wordt hierdoor gestressed en maakt in reactie hierop wederom rode stoffen aan. Een super rode plant wil dus niet altijd zeggen dat de plant het naar zijn zin heeft!
belgisch groen o.a. heeft dat ook
Re: rode toppen
Zeg dan ook gewoon mexicaans eikenblad, had ik mee kunnen lullen? :twisted: Leuk plantje maar zee intensief in de verzorging. Je kan er zelfs een straatje van maken, echter zijn die mooie grote bruin/rode toppen het mooiste en dan moet je hem zo lang mogelijk laten worden, of een bom licht erop doen, knip je hem kort af dan krijg je hele kleine blaadjes die niet op een eikenblad lijken, groeit normaal gesproken echt al een tierelier en is een nitraatvreter bij uitstek.
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!