rotala sp. colorata red

Ronald V
1000+
1000+

Re: rotala sp. colorata red

Bericht door Ronald V »

Saepti schreef:NO3 is 40?!?!?! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Hier ook een NO3 van 40 en een PO4 van 3, gemeten net voor de verversing.
Alle planten groeien goed en de vissen gedragen zich prima, dus ik snap je reactie even niet?

Gery1980 schreef:Is eruit gehaald ... Ging niet goed
Hij gaat hier wel goed en kleurt mooi in de toppen. Toch iets te weinig licht om hem in zijn gehele te laten kleuren.
Gezelschap
Garnalen

M.v.g. Ronald en Pum

Saepti
0-200
0-200

Bericht door Saepti »

Ik heb nog nooit mijn NO3 waarde boven de 14 gehad. Tot 20 is het nog gezond, alles erboven kan dodelijk zijn voor je vissen en planten en is alleen maar algenmagneet (oftewel dat dacht ik overal gelezen te hebben, nog nooit uitgetest, zou ook in godsnaam niet weten hoe NO3 zo hoog zou kunnen komen). Horror verhalen gehoord over NO3 op waarde van 25 en de hele bak dood...

Ronald V
1000+
1000+

Bericht door Ronald V »

Ik pas de EI methode toe en dan is het niet zo moeilijk om deze hoge waarden te krijgen.
Hier gaan geen vissen en geen planten dood aan de hogere waarden.

Zelfs de keurmeester van de NBAT vond het goede waarden.

Als je er op googeld, lees je inderdaad ook veel negatieve verhalen. Maar zo werkt het internet, de mensen gaan pas iets posten als er problemen zijn en meestal niet als iets goed gaat.

Onderstaande link moet je maar eens openen en het (redelijk onderbouwde) artikel lezen ;)
http://www.aquascaping-blog.com/216/nit ... ijk-vissen
Gezelschap
Garnalen

M.v.g. Ronald en Pum

Henton
200-400
200-400

Bericht door Henton »

Saepti schreef:Ik heb nog nooit mijn NO3 waarde boven de 14 gehad. Tot 20 is het nog gezond, alles erboven kan dodelijk zijn voor je vissen en planten en is alleen maar algenmagneet (oftewel dat dacht ik overal gelezen te hebben, nog nooit uitgetest, zou ook in godsnaam niet weten hoe NO3 zo hoog zou kunnen komen). Horror verhalen gehoord over NO3 op waarde van 25 en de hele bak dood...

Ik heb al een paar keer de NO3 op 50 en 80 gehad, en alles leeft nog. dus zal wel mee vallen met dat horror verhaal.