visbestand 80 cm
Re: visbestand 80 cm
Chinese danio's kunnen trouwens tegen koudere temperaturen..Maar dat is niet echt een oppervlaktevis. Maar waarom moet hij bij 20 graden kunnen?
-
stefan99
Onderwerp auteur - 600-800

Voor de A. Borellii, als ik de temp het gehele jaar 24/25 hou. Verkort ik hun levensjaren sterk.
Ook zitten ze op 25graden in de paai modus, bij 20graden niet meer. Hebben de dames ff rust
Vandaar in de winter maanden wat lager 20graden (zo is het in de natuur ook)
Ook zitten ze op 25graden in de paai modus, bij 20graden niet meer. Hebben de dames ff rust
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Ah zo, vermoedde al zoiets..Is bij sommige goerami's ook zo.stefan99 schreef:Voor de A. Borellii, als ik de temp het gehele jaar 24/25 hou. Verkort ik hun levensjaren sterk.
-
stefan99

Belemmert wel de vis keuze. Denk dat ik er otto's in ga doen. Nog even goed inlezen.
Las net een kweekverslag. Waar de temperatuur ook verlaagd werd en daar zaten ottos in
Las net een kweekverslag. Waar de temperatuur ook verlaagd werd en daar zaten ottos in
Wat ik zo op internet en deze website heb gelezen gaan de borelli bij 22 graden al niet meer paren, wellicht dat je dan wat meer keus hebt. Mijn aquarium staat op 23 voor de winter, a.s. donderdag krijg ik ze, dus ben benieuwd of ze dan ook stoppen of toch doorgaan.
-
stefan99

Hou me op de hoogte... Viskeuze is nu erg beperkt voor me...
Vooral oppervlakte vis lukt niet
Vooral oppervlakte vis lukt niet
-
stefan99

Dit wordt mijn visbestand:
Vietnamese danio (hoeveel?)
Neontetra (hoeveel?)
Apistogramma Borellii
Vietnamese danio (hoeveel?)
Neontetra (hoeveel?)
Apistogramma Borellii
Weet je het zeker dat je Vietnamese danio's en neontetra's wilt mengen? Was het niet leuker geweest om een groter groepje van hetzelfde vissen te hebben?
Ook qua parameters heb je dan een beetje weinig speling met temperatuur, namelijk:
Tanichthys micagemmae:
Temperature: 18 – 23 °C
pH: Water parameters at the type locality were not recorded but the fish seem happiest in weakly acidic to neutral conditions with a value around 6.5 – 7.5.
Hardness: Softer water within the range 2 – 8 °H is preferable.
Paracheirodon innesi:
Temperature: 21 – 28 °C
pH: 4.0 – 7.5
Hardness: 1 – 12 °H
Apistogramma borellii:
Temperature: 20 – 26 °C
pH: Commercially-produced fish are relatively unfussy but wild populations have been collected from habitats with recorde values over the range 5.0 – 8.0 depending on locality and may have more specific requirements.
Hardness: 1 – 15 °H, again somewhat dependant on origin.
Dus jouw parameters zouden moeten zitten:
Temperatuur: 21 tot 23 graden (onderste grens komt door de neontetra's, bovenste grens door de tanichthys micagemmae; deze hebben echter liever stuk kouder dan 23 graden, het neemt best wat tijd af van hun uiteindelijke leeftijd als je ze te warm houdt. En 21 graden is een echte minimum voor de neontetra's... Dit is een beetje een gevaarlijk spelletje, dat is alles wat ik wil zeggen. Uiteindelijke beslissing is natuurlijk helemaal van jou!)
PH: 6,5 tot 7,5 (alweer weinig speling; de onderste grens komt alweer door de Vietnamese danio, de bovenste grens hetzelfde en door de neontetra's.)
Hardheid: 2-8 graden KH; alweer bepaald door de Vietnamese danio.
Zou het niet misschien juist leuk zijn om een groepje van bijvoorbeeld Otocinclus Vittatus neer te zetten, een hartstikke leuk visje! Parameters:
Temperature: 70-79°F (21-26°C)
pH: 5.5-7.5
Hardness: 1-12°H
Of misschien een schooltje van de typisch oppervlakte zwemmers Carnegiella strigata? Ook een heel bijzonder visje. Parameters:
Temperature: 20 – 28 °C
pH: 4.0 – 7.0
Hardness: 1 – 10 °H
Of misschien groepje Gastromyzon punctulatus? Echt iets bijzonders, hehe
parameters:
Temperature: For general care 20 – 24 °C is recommended but it can withstand warmer conditions provided dissolved oxygen levels are maintained.
pH: 6.0 – 7.5
Of als je toch een tweede groepje tetra-achtige wel bij wilt zetten, misschien Trigonostigma heteromorpha? Heeft ook de rode kleur, is echt een mooierd hoor!
pH: 5.0 – 7.5
Nogmaals, dit zijn maar een paar ideeen, zo even snel. De beslissing is helemaal van jou! Ik hoop wel dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
Succes, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! 
Ook qua parameters heb je dan een beetje weinig speling met temperatuur, namelijk:
Tanichthys micagemmae:
Temperature: 18 – 23 °C
pH: Water parameters at the type locality were not recorded but the fish seem happiest in weakly acidic to neutral conditions with a value around 6.5 – 7.5.
Hardness: Softer water within the range 2 – 8 °H is preferable.
Paracheirodon innesi:
pH: 4.0 – 7.5
Apistogramma borellii:
pH: Commercially-produced fish are relatively unfussy but wild populations have been collected from habitats with recorde values over the range 5.0 – 8.0 depending on locality and may have more specific requirements.
Hardness: 1 – 15 °H, again somewhat dependant on origin.
Dus jouw parameters zouden moeten zitten:
Temperatuur: 21 tot 23 graden (onderste grens komt door de neontetra's, bovenste grens door de tanichthys micagemmae; deze hebben echter liever stuk kouder dan 23 graden, het neemt best wat tijd af van hun uiteindelijke leeftijd als je ze te warm houdt. En 21 graden is een echte minimum voor de neontetra's... Dit is een beetje een gevaarlijk spelletje, dat is alles wat ik wil zeggen. Uiteindelijke beslissing is natuurlijk helemaal van jou!)
PH: 6,5 tot 7,5 (alweer weinig speling; de onderste grens komt alweer door de Vietnamese danio, de bovenste grens hetzelfde en door de neontetra's.)
Hardheid: 2-8 graden KH; alweer bepaald door de Vietnamese danio.
Zou het niet misschien juist leuk zijn om een groepje van bijvoorbeeld Otocinclus Vittatus neer te zetten, een hartstikke leuk visje! Parameters:
Temperature: 70-79°F (21-26°C)
pH: 5.5-7.5
Hardness: 1-12°H
Of misschien een schooltje van de typisch oppervlakte zwemmers Carnegiella strigata? Ook een heel bijzonder visje. Parameters:
pH: 4.0 – 7.0
Of misschien groepje Gastromyzon punctulatus? Echt iets bijzonders, hehe
Temperature: For general care 20 – 24 °C is recommended but it can withstand warmer conditions provided dissolved oxygen levels are maintained.
Of als je toch een tweede groepje tetra-achtige wel bij wilt zetten, misschien Trigonostigma heteromorpha? Heeft ook de rode kleur, is echt een mooierd hoor!
pH: 5.0 – 7.5
Nogmaals, dit zijn maar een paar ideeen, zo even snel. De beslissing is helemaal van jou! Ik hoop wel dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
-
stefan99

Zeker kunnen helpen

Dacht ooit gelezen te hebben dat de neontetra tegen lagere temperaturen kan.
(leeft in het wild toch met de Apistogramma Borellii?)
Vietnamese danio komt in de natuur ook bij een hogere temperatuur voor.
zeker +/-4 maanden per jaar is de buiten temperatuur boven de 30graden. dus komt het water ook wel boven de 23graden
Visje is pas net ontdekt, dus veel info is er ook nog niet..
Was beetje aan het twijfelen met de otto's idd..
Heb lang gezocht naar bijlzalmen, werd me ook aangeraden op het cichliden forum, maar kon geen gepaste vinden. Heb zeker de Carnegiella bekeken, maar nergens gelzen dat ze bij 20graden konden
Maar ze komen ook uit hetzelfde leefgebied as de borellii's (als ik het goed zeg)
Gastromyzon punctulatus:
Ben bang als de borellii's een nestje hebben ze het er flink van langs gaan krijgen. En dit gedrag niet begrijpen van de Borellii's. De otto's zouden dit dan wel moeten begrijpen...
** Vind ze wel mooier dan de otto's. Dus als het wel zou kunnen met een nestje borellii's laat het dan weten.
Voor de heteromorpha zelfde als bij de gastro. Deze vis werd me erg afgeraden op het ncf.
Bedankt voor het meedenken
***Dus dan gaan we wat veranderen***
A. Borellii (blijft )
Zoek dan een schooltje vissen.. aangezien neon's toch niet kunnen.
Carnegiella strigata
(als het kan) Een schooltje otto's of een school/groep Gastromyzon punctulatus (komen zuurstof planten in)
Welk scholen visje zou er nog bij kunnen (ipv de neons) de temperatuur wordt in de winter 20graden, in de zomer zo'n 24/25.
Welke database gebruik jij?
Dacht ooit gelezen te hebben dat de neontetra tegen lagere temperaturen kan.
(leeft in het wild toch met de Apistogramma Borellii?)
Vietnamese danio komt in de natuur ook bij een hogere temperatuur voor.
zeker +/-4 maanden per jaar is de buiten temperatuur boven de 30graden. dus komt het water ook wel boven de 23graden
Was beetje aan het twijfelen met de otto's idd..
Heb lang gezocht naar bijlzalmen, werd me ook aangeraden op het cichliden forum, maar kon geen gepaste vinden. Heb zeker de Carnegiella bekeken, maar nergens gelzen dat ze bij 20graden konden
Gastromyzon punctulatus:
Ben bang als de borellii's een nestje hebben ze het er flink van langs gaan krijgen. En dit gedrag niet begrijpen van de Borellii's. De otto's zouden dit dan wel moeten begrijpen...
** Vind ze wel mooier dan de otto's. Dus als het wel zou kunnen met een nestje borellii's laat het dan weten.
Voor de heteromorpha zelfde als bij de gastro. Deze vis werd me erg afgeraden op het ncf.
Bedankt voor het meedenken
***Dus dan gaan we wat veranderen***
A. Borellii (blijft )
Zoek dan een schooltje vissen.. aangezien neon's toch niet kunnen.
Carnegiella strigata
(als het kan) Een schooltje otto's of een school/groep Gastromyzon punctulatus (komen zuurstof planten in)
Welk scholen visje zou er nog bij kunnen (ipv de neons) de temperatuur wordt in de winter 20graden, in de zomer zo'n 24/25.
Welke database gebruik jij?
Tanichthys micagemmae is inderdaad pas vanaf ongeveer 2001 in verkoop. Maar wel erg vergelijkbaar met haar "grote zus" Tanichthys albonubes; die groeit iets groter namelijk, en geniet nog van kouder water:
Temperature: This species is subject to seasonal temperature fluctuations in nature and is most comfortable between 14 – 22 °C.
Permanent exposure to warmer conditions is likely to result in a shortened lifespan and in many countries or well-insulated homes it’s best-maintained without artificial heating year-round.
In tests the wild fish from Hainan Island showed a reduced tolerance to cooler temperatures compared with tank-bred specimens, presumably due to their more southerly, i.e., tropical, distribution.
pH: 6.0 – 8.5
Hardness: 5 – 20 °H
Wat betreft de Carnegiella's; de strigata kan een lager temperatuur makkelijk aan (spreek ik uit ervaring; ik heb ze al meer dan 6 jaar en ze doen het geweldig, waar ik ook de Tanichthys albonubes bij een hele tijd had gehouden op 20 graden. Nu zitten ze wel in hoger temperatuur, maar alsnog, ze kunnen het makkelijk hebben. Vooral zoals in jouw geval; als het water in de winter kouder is en in de zomer warmer, hebben ze er minder moeite mee; het is natuurlijk). De klein zusje Carnegiella myersi aan de ander hand, heeft graag temperatuur tussen de 23 en 26 graden. De Carnegiella strigata bewoont inderdaad hetzelfde leefgebied als de borellii's, maar heeft wel een groter distributie.
Als je inderdaad voor kouder water kiest, kan ik je zeker adviseren om Gastromyzon punctulatus te halen in plaats van Otto's; de gastromyzon zijn ook heeeeeeel blij met kouder water! Otto's kunnen 21 graden wel hebben, maar worden er niet bijzonder blij van.
Heb je misschien gedacht aan zoiets als Brachydanio nigrofasciata als schoolvisje? heel bijzonder visje! een ook goede parameters:
Temperature: 18 – 26 °C
Hardness: 2 – 12 °H
Ik gebruik heel graag de database http://www.seriouslyfish.com!

Temperature: This species is subject to seasonal temperature fluctuations in nature and is most comfortable between 14 – 22 °C.
Permanent exposure to warmer conditions is likely to result in a shortened lifespan and in many countries or well-insulated homes it’s best-maintained without artificial heating year-round.
In tests the wild fish from Hainan Island showed a reduced tolerance to cooler temperatures compared with tank-bred specimens, presumably due to their more southerly, i.e., tropical, distribution.
pH: 6.0 – 8.5
Hardness: 5 – 20 °H
Wat betreft de Carnegiella's; de strigata kan een lager temperatuur makkelijk aan (spreek ik uit ervaring; ik heb ze al meer dan 6 jaar en ze doen het geweldig, waar ik ook de Tanichthys albonubes bij een hele tijd had gehouden op 20 graden. Nu zitten ze wel in hoger temperatuur, maar alsnog, ze kunnen het makkelijk hebben. Vooral zoals in jouw geval; als het water in de winter kouder is en in de zomer warmer, hebben ze er minder moeite mee; het is natuurlijk). De klein zusje Carnegiella myersi aan de ander hand, heeft graag temperatuur tussen de 23 en 26 graden. De Carnegiella strigata bewoont inderdaad hetzelfde leefgebied als de borellii's, maar heeft wel een groter distributie.
Als je inderdaad voor kouder water kiest, kan ik je zeker adviseren om Gastromyzon punctulatus te halen in plaats van Otto's; de gastromyzon zijn ook heeeeeeel blij met kouder water! Otto's kunnen 21 graden wel hebben, maar worden er niet bijzonder blij van.
Heb je misschien gedacht aan zoiets als Brachydanio nigrofasciata als schoolvisje? heel bijzonder visje! een ook goede parameters:
Temperature: 18 – 26 °C
Hardness: 2 – 12 °H
Ik gebruik heel graag de database http://www.seriouslyfish.com!
-
stefan99

de danio soort die jij benoemt komt wel uit birma... Ik probeer vissen te zoeken die in de natuur ook bij de borellii voorkomen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval

Hmm, inderdaad.
Wat vind je van Hyphessobrycon amandae?
pH: 5.0 – 7.0
of Gymnocorymbus ternetzi?
Temperature: 68-78°F (20-26°C)
pH: 6.0-7.0
Hardness: 5-20°H
Of hyphessobrycon flammeus?
pH: 5.5 – 7.5
Zelfs Hyphessobrycon sweglesi zou kunnen?
Deze kunnen allemaal op 20 graden een tijd gehouden worden zo ver ik lees en komen uit zuid amerika.
Wat vind je van Hyphessobrycon amandae?
pH: 5.0 – 7.0
of Gymnocorymbus ternetzi?
Temperature: 68-78°F (20-26°C)
pH: 6.0-7.0
Hardness: 5-20°H
Of hyphessobrycon flammeus?
Zelfs Hyphessobrycon sweglesi zou kunnen?
Deze kunnen allemaal op 20 graden een tijd gehouden worden zo ver ik lees en komen uit zuid amerika.
-
stefan99

Zit zeker wat tussen.
Al deze vissen aleens bekeken, maar de databasen die ik bekeek werd de lage temp niet aangegeven
Ga zelf ook nog ff zoeken, die site is best langzaam...
Al deze vissen aleens bekeken, maar de databasen die ik bekeek werd de lage temp niet aangegeven
Ga zelf ook nog ff zoeken, die site is best langzaam...
Oke, succes!
Ja, seriously fish heeft inderdaad soms een beetje last van langzaam zijn, maar het duurt meestal niet heel lang.
Welke databases gebruik jij dan? Ik heb best moeite om de meeste te vertrouwen, dus ik check graag meerdere, maar ik vind seriously fish een van de beste databases, ik vind ze best wel "down to earth" en zeer informatief. Ook gebruik ik graag de aqadvisor.com om een idee te krijgen van de populatie grootte in een bepaalde bak. Komt echt heel erg handig! Je moet deze calculator natuurlijk niet 100% vertrouwen, maar je krijgt wel een goed idee van hoe veel vissen in een aquarium kunnen en wijst je op bijzonderheden.
In ieder geval succes!
Mijn ideeen zijn nu ook wel een beetje op haha
Ik ben benieuwd naar wat het gaat worden! 
Ja, seriously fish heeft inderdaad soms een beetje last van langzaam zijn, maar het duurt meestal niet heel lang.
Welke databases gebruik jij dan? Ik heb best moeite om de meeste te vertrouwen, dus ik check graag meerdere, maar ik vind seriously fish een van de beste databases, ik vind ze best wel "down to earth" en zeer informatief. Ook gebruik ik graag de aqadvisor.com om een idee te krijgen van de populatie grootte in een bepaalde bak. Komt echt heel erg handig! Je moet deze calculator natuurlijk niet 100% vertrouwen, maar je krijgt wel een goed idee van hoe veel vissen in een aquarium kunnen en wijst je op bijzonderheden.
In ieder geval succes!
-
stefan99

Meestal gewoon de nederlandstalige