Schrikkerige vissen

jari4now

Re: Schrikkerige vissen

Bericht door jari4now »

Niels, het bepalen voor wie de baas is kan ook wel nog een week en misschien wel 2 of 3 duren, is vaak heel normaal.
Als de rangorde bepaald is dan gaat dit wel goed komen.
Het bepalen of het een mannentje of vrouwtje is dat wordt wat moeilijker, dat kun je straks pas echt zien als ze willen paren.

Wat je waardes betreft als deze nu zouden zakken en optimaal zijn dan kun je inderdaad wel het hout terug zetten, mocht dan de waardes weer uit de klauw lopen weet je de oorzaak.

Trouwens wel goed dat je vissen beter gaan reageren op het verversen.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Houd die waardes de komende weken goed in de gaten, nitriet is dodelijk en kan heel snel te veel zijn voor je vissen. Eigenlijk is dagelijks je no2 meten een mst op het moment, totdat je het idee krijgt dat het minder wordt, uiteindelijk 0 wordt dus.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Niels
0-200
0-200

Bericht door Niels »

Oke ik zal morgen ook wel weer een sloot met water verversen.
Ben weer een beetje blij en gerust gestelt dat het weer wat beter met mijn vissen gaat. :)

Mijn vrouwtje word helemaal gek van me dat ik er zo veel mee bezig ben.
Ze zei gister nog tegen "stond die bak maar beneden dan zag ik je tenminste nog"
Ik had haar nog gewaarschuwd voordat hij naar boven ging.
Dus wie weet gaat hij naar beneden.... :P

Bedankt voor de adviesen tot zover.
1x Juwel Vision 450. Discusbak.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

ow oke dan zullen we daar met de volgende adviezen rekening mee houden in jouw voordeel.

"En controleer je bak elk kwartier" :lol:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

Komende 3 uur is het beter om er constant bij te zijn, en leifst dagelijks 4 uur observeren :mrgreen:

Onderwerp auteur
Niels
0-200
0-200

Bericht door Niels »

HAHAHAHAH

Nou ik ben al een uur in de buurt en heb ze nu mooi heen en weer zien zwemmen in de bak van de ene naar de andere kant en weer terug.
Ze zijn ook nog op zoek naar eten.
Ze zijn nog wel bang als je in de buurt komt met het eten maar als je weer weg bent gaan ze volgens mij pas eten.
Maar dat schijnt normaal te zijn heb ik gelezen.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Komt ook omdat ze boven veelal de rust gewend zijn. Dat merk ik met mijn vissen in de berging ook, daar kom ik te weinig om de vissen echt het schuwe af te maken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

Niels schreef:HAHAHAHAH

Nou ik ben al een uur in de buurt en heb ze nu mooi heen en weer zien zwemmen in de bak van de ene naar de andere kant en weer terug.
Ze zijn ook nog op zoek naar eten.
Ze zijn nog wel bang als je in de buurt komt met het eten maar als je weer weg bent gaan ze volgens mij pas eten.
Maar dat schijnt normaal te zijn heb ik gelezen.
Als ik met voer naar de bak kom zwemmen ze als raketten naar de plek waar het voer erin gaat, soms doe ik nog weleens door tijdgebrek een diepvries stukje in het water wat ik dan vast hou.....eten dan tussen mijn vingers uit en kan ik ze aaien...

Onderwerp auteur
Niels
0-200
0-200

Bericht door Niels »

Heb mijn waterwaardes gemeten vandaag:
No2: +/- 0,2
No3: 12,5
Nh3: =/- 1

tevens met het vrouwtje overlegt hoe we het beste het aquarium beneden kunnen plaatsen.
Dit houd niet in dat hij meteen beneden komt te staan maar er is vooruit gang.
Het is volgens mij ook een dagtaak om alles eruit te halen en dan naar beneden te brengen en weer te plaatsen.

Dan zijn mijn vissen weer van de rel.

Mhhh wat is verstandiger om ze eerst te laten wennen en dan naar beneden of nu omdat ze toch al schrikkerig zijn?

Alleen wachten er nog 3 katten en een hond beneden op ze.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Heb je ook ververst vandaag? Die no2 blijft stijgen, en das niet goed. No2 moet 0 zijn hoger is hoger is op de langere termijn ook schadelijk voor je vissen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

Als ik het zo bekijk is zijn de baccie's nog niet op volle sterkte, je zult dus voorlopig even dagelijks moeten blijven meten, en als je No2 naar de 0,5 mg/l gaat gelijk weer verversen.
Misschien toch maar wat bactozym o.i.d. toevoegen in je filterpot.

Hoop wel dat het snel stabiel wordt en je dan ook kan genieten van je mooie discussen.

Onderwerp auteur
Niels
0-200
0-200

Bericht door Niels »

Ik heb gisteren tijdens het verversen bactozym toegevoegd aan het filter en het water.

Ik ga dadelijk het water verversen.
een 100 tal liter om toch niet meteen alle bacterien weer te verwijderen.
Zal meteen weer van dat bactozym toevoegen.

Heb net eten gegeven aan de vissen en ben stil op een stoel stil gaan zitten voor het aquarium.
Het blijkt dat de vissen na verloop van tijd te voorschijn komen en dan op zoek gaan naar voedsel.
Ze gaan zelfs zowat plat liggen om het onder een blaadje vandaan te halen.
1tje heb er meteen zien eten als het bij hem in de buurt komt terwijl ik het net in de bak heb gegooit.

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

gaat gelijdelijk aan beter niels :|

jari4now

Bericht door jari4now »

Ben inderdaad wel blij te horen dat er vooruitgang geboekt wordt met je vissen.....

jari4now

Bericht door jari4now »

Niels, als dat niet werkt is het misschien wel beter om paar dagen 10% te verversen en na 7 dagen weer bactozym toevoegen.....en dan voorlopig je bak ff laten rusten en de vissen de kans geven zich te laten zien.
Wel blijven meten!!!!!! en observeren, als het goed lijkt te gaan met je vissen dan kun je rustig blijven zitten en kijken.......Je hout pas weer terug zetten als alles weer helemaal oke lijkt te zijn.