HELP! witte stip?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: HELP! witte stip?

Bericht door Linda »

OE! Ik hoop echt voor je dat het helpt. Heb zelf een keer tetra's en bijlzalmpjes gehad met stip en had aan het eind nog 1 bijlzalm en iets van 3 tetra's over :cry:
Maar volgens mij was ik toen ook te laat met toevoegen en had ik de actieve kool spons er nog inzitten :oops: Tja..beginner toen nog hè..

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Net weer 30 druppels van de nieuwe toegevoegd. De oude is al een paar jaartjes oud en gooi ik dus gewoon weg, vertrouw een nieuwe meer. Waren trouwens nog erg moeilijk te vinden. Heb 3 winkels gezien voordat ik eindelijk exit kon kopen. Esha 2000 hadden ze wel overal maar exit niet :?:
ik hoop dat ik er optijd bij ben geweest en had direct al de actieve koolstof eruit gehaald dus nu maar afwachten of het helpt.
Hoelang kan ik het beste wachten met nieuwe vissen toevoegen? 2 weken of beter nog wat langer? Aangezien de sterbai dit weekend eigenlijk al binnenzouden komen.. eerder dan 2 weken zet ik er niks bij

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik zou er nog geen nieuwe vissen bijzetten hoor :?
Zou zeker een maandje wachten nadat je zeker weet dat je vissen niet meer ziek zijn. Vaak is een herhalingskuur ook nog nodig..
Ik duim voor je!

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Dan zal het waarschijnlijk 3 maanden worden aangezien de winkel ze niet zolang voor me vast houdt en ze vrijsnel uitverkocht zijn. Daarna moet hij wachten op nieuwe en die moeten dan weer een paar weken de quarantaine in. Maar goed dat ik dat l nummer niet had gekocht (50,-) ik ga hem niet meer kopen maar stel je even voor dat ik die er nu in zou hebben zitten... :?
ook maar even zeggen dat de winkel geen moeite meer hoeft te doen voorlopig om delphax te zoeken voor me..

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

amber98 schreef:Ik ga dadelijk nieuwe exit en esha 2000 halen, tegelijkertijd ook 2 nieuwe lampen en ferro + easy carbo om het algenprobleem ook op te gaan lossen. Ik verwacht met de exit mijn planten te vermoorden, maar dat maakt even niet uit als mijn vissen maar weer beter worden
exit doet niets met je planten maar exit en esha2000 killen wel bacterien goede en slechte.

Je algen problemen ontstaan nooit opeens uit verkeerde of te oude lampen, dat is een fabel en zo ongeveer het meest gegeven advies, lampen vervangen, het is een fout advies !!!

waarom, algen ontstaan uit te korten, hoe onstaan te korten, je verbruikt meer sporenelementen dan je toevoegd.
Hoe maak je dat probleem groter, gooi er nieuwe lampen op dan krijg je nog meer licht nog grotere problemen dus.

eerst je algen weg dan evt meer licht.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

In mijn andere bak heeft de exit een paar jaar geleden bijna al mijn planten laten afsterven.
zoals al in mijn andere topic gezegd heb ik niet meer, maar ander licht nu.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

amber98 schreef:In mijn andere bak heeft de exit een paar jaar geleden bijna al mijn planten laten afsterven.
zoals al in mijn andere topic gezegd heb ik niet meer, maar ander licht nu.
lees mij reactie in de andere topic, wat verwarrend 2 topics ook.

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Niet verwarrend, dit topic ging specifiek over de witte stip en jij begint hier ook over de algen. Dit topic voor mijn zieke vissen, de rest allemaal in mijn vaste topic ;)

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

amber98 schreef:Niet verwarrend, dit topic ging specifiek over de witte stip en jij begint hier ook over de algen. Dit topic voor mijn zieke vissen, de rest allemaal in mijn vaste topic ;)
Ik gaf niemand de schuld :mrgreen: maar is verwarrend :lol:

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Al mijn vissen lijken minder stippen te hebben, gaat dus de goede kant op volgens mij. Bij de exit stond op de bijsluiter dat ze esha optima aanraadde voor na de kuur en bij die stond weer op de bijsluiter het regelmatig toe te dienen. (Is voor weerstand te herstellen en opbouwen) vinden jullie dat ik dit ook moet doen of is het eerder een geldkwestie? Het werd aangeraadde, niet verplicht voor de kuur.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

de 2 producten ondersteunen elkaar, ik zou zeker geen onderhouds dosis gaan geven, wij slikken toch ook alleen maar medicijnen als we iets mankeren, niet preventief van stel je voor :)