visbestand 80 cm
-
stefan99
Onderwerp auteur - 600-800

Re: visbestand 80 cm
Gaan we nog een keer uitzoeken. Heb in iedergeval ideeën voor het visbestand. Nog even kijken welke corys... Die zijn eigenlijk allemaal leuk.
Een glasplaat, laat die de benodigde straling (licht) door voor de planten?
Een glasplaat, laat die de benodigde straling (licht) door voor de planten?
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
De glasplaat is gewoon transparant dus die laat alles door. Ik heb zelf ook een glasplaat op mijn 20 liter nano met planten en betta en dat gaat super.
-
stefan99

okay
Gaan we weer wat opzoeken 
dat is wat kort door de bocht, je wordt niet bruin achter glas dus blijkbaar laat glas niet alles doorLinda schreef:De glasplaat is gewoon transparant dus die laat alles door. Ik heb zelf ook een glasplaat op mijn 20 liter nano met planten en betta en dat gaat super.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
...Het laat alles door wat planten nodig hebben voor fotosynthese. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Aangezien onze vissen niet bruin hoeven te worden leek mij dat ook niet echt relevantstylz schreef:dat is wat kort door de bocht, je wordt niet bruin achter glas dus blijkbaar laat glas niet alles doorLinda schreef:De glasplaat is gewoon transparant dus die laat alles door. Ik heb zelf ook een glasplaat op mijn 20 liter nano met planten en betta en dat gaat super.
-
stefan99

Weet niet of ik dit goed zeg/ gelezen heb.
(kamer)planten hebben UV licht nodig, glas zou een deel hiervan tegenhouden?
(kamer)planten hebben UV licht nodig, glas zou een deel hiervan tegenhouden?
Ik ben helaas geen expert in UV en verlichting, ik weet alleen dat het bij mij goed gaat 
Misschien dat het UV dat je nodig hebt om bruin te worden een andere is dan dat planten nodig hebben?
....google?
Misschien dat het UV dat je nodig hebt om bruin te worden een andere is dan dat planten nodig hebben?
....google?
-
stefan99

Zit te denken aan de corydora panda, pymaeus of haborsus of rabauti helemaal vergeten die erbij te zetten
Mensen ervaringen met 1 van de 4 soorten?
Mensen ervaringen met 1 van de 4 soorten?
Ehm..Nee, nee, nee en nee 
-
stefan99

Zou een betta man eventueel kunnen met corys van 2,5/3,5cm en kleiner?
Ehm...Jastefan99 schreef:![]()
Zou een betta man eventueel kunnen met corys van 2,5/3,5cm en kleiner?
Moet je alleen oppassen dat de cory's niet te klein zijn wanneer je ze koopt..Want anders worden ze nog bettavoer
Betta kan makkelijk een brigittae op als hij er één te pakken krijgt. Gelukkig is mijn betta een luie donder en doet hij niet eens de moeite
(Geld ook voor garnalen)
Maar het type betta scheelt ook hoor. Had ik misschien al een keer gezegd..Maar plakatten zijn sneller en feller dan bv veiltails en halfmoons.
Met de nee bedoel ik trouwens dat ik er geen ervaring met de cory's heb hoor, niet dat ze niet kunnen
-
stefan99

Daarom vroeg.ik of bettas de kleintjes op zo kunnen eten. Had ik 2 cory soorten kunnen weghalen. :-P
2schooltjes corys gaan zeker ook niet samen?
2schooltjes corys gaan zeker ook niet samen?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Hier heb ik in 120cm corydoras delphax en sterbai samen. Die scholen samen. Maar ik ga er wel voor zorgen dat ik meer dan het minimale per soort heb (ik maak er 9 delphax en 9 sterbai van) als je in 80cm van beide soorten veel kan zetten van kleine soorten, zou je wel 2 groepen erin kunnen zetten. (Ik weet niet hoeveel er bij jou in zouden kunnen van die kleine)
glas houd uv licht tegen, maar in mijn onderzoek naar een oplossing voor de algen kwam ik tegen dat er geprobeert word zo min mogelijk uv licht in het aquarium te krijgen. Planten zouden er geen voordeel van hebben, algen wel. Lijkt mijndus alleen maar goed als je de glasplaat gebruikt
glas houd uv licht tegen, maar in mijn onderzoek naar een oplossing voor de algen kwam ik tegen dat er geprobeert word zo min mogelijk uv licht in het aquarium te krijgen. Planten zouden er geen voordeel van hebben, algen wel. Lijkt mijndus alleen maar goed als je de glasplaat gebruikt
Diepvries kan ook. Als je het dan in de stroming laat mee deinen lijkt het te leven. Op een gegeven moment maakt het ze dan niet meer uit. Bij mij eten ze ook geen vlok of wat dan ook.
Ik heb alleen maar gereageerd dat glas niet alles doorlaat
, ik heb me er niet over uitgelaten of UV licht enz schadelijk is.
maar UV licht is schadelijk planten ontwikkelen daarvoor pigmenten, op zich kleurt je plant daar mooier van dus ja, hoewel de plant het niet nodig heeft is hij wel mooier met UV licht
Glas laat verder ook niet alles door, het kost je rendement van je lampen, in veel gevallen is te veel licht oorzaak van ellende dus wat dat aan gaat goed glas er tussen.
over de corry's 2 soorten trekken wel met elkaar op maar vormen geen groep, beter voor de corry's is een soort.
maar UV licht is schadelijk planten ontwikkelen daarvoor pigmenten, op zich kleurt je plant daar mooier van dus ja, hoewel de plant het niet nodig heeft is hij wel mooier met UV licht
Glas laat verder ook niet alles door, het kost je rendement van je lampen, in veel gevallen is te veel licht oorzaak van ellende dus wat dat aan gaat goed glas er tussen.
over de corry's 2 soorten trekken wel met elkaar op maar vormen geen groep, beter voor de corry's is een soort.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."