Hallo allemaal,
Net bij de waterwissel is de klep van mijn fluval filter kapot gegaan. Het klepje wat de deksel van de slangen van de rest van de pomp los koppelt is kapot gegaan. Afgebroken. Heb al vaker problemen gehad met dat ding. Eigenlijk elke week. Maar nu is ie dus afgebroken en kan ik m niet meer gebruiken.
Gelukkig heb ik nog een oude pomp van m'n opa liggen met weliswaar te weinig capaciteit. Maar voor even is het beter dan niets.
Ik heb zo rijles en ga daarna maar snel een nieuwe pomp bestellen.
Welke raden jullie aan? Ik heb gehoord dat eheim altijd wel goed is, maar de tetra ex pompen lijken me ook wel goed.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr. Marvin
Help! Oude pomp kapot welke als nieuwe?
Re: Help! Oude pomp kapot welke als nieuwe?
ik ga altijd voor Eheim, onverwoestbaar, ik heb Eheims van 30 jaar uit en die draaien nog prima.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bedankt voor de reacties. Zit alleen nog te twijfelen tussen de eheim classic 250 (80-250 liter) en de eheim classic 350 (120-350 liter). Welke kan ik het beste nemen dan? Zelf zou ik dan uitgaan van de 250 aangezien ik een 160 liter bak heb, maar wat zou een reden zijn om toch voor de 350 te gaan?
Ik zie trouwens ook een goede aanbieding op Veldhuis van de tetra ex 800 plus. Ziet er ook erg goed uit en kost even veel. Dus misschien dat ik die gewoon neem. Die wilde ik eigenlijk al kopen in het begin toen ik het aquarium opstartte dus dit is het perfecte excuus om dat alsnog te doen haha.
Ik zie trouwens ook een goede aanbieding op Veldhuis van de tetra ex 800 plus. Ziet er ook erg goed uit en kost even veel. Dus misschien dat ik die gewoon neem. Die wilde ik eigenlijk al kopen in het begin toen ik het aquarium opstartte dus dit is het perfecte excuus om dat alsnog te doen haha.
Weet niet welke vissen je wilt gaan houden en de hoeveelheid ervan?
Reken anders gemiddeld 4x keer inhoud van je bak. In jou geval 160x4 =640L zou hij dus moeten filteren.
Ik heb zelf geen verstand van filters, dus kan je voor de rest ook niet helpen..
Reken anders gemiddeld 4x keer inhoud van je bak. In jou geval 160x4 =640L zou hij dus moeten filteren.
Ik heb zelf geen verstand van filters, dus kan je voor de rest ook niet helpen..
Wow 4x de inhoud van m'n aquarium?
Het vissenbestand blijft hetzelfde: 2x diamant gourami, 3x chinese algeneter, 1x sulawesi slak, 1x zebra slak, 1x appel slak, 11x neon tetra en heel veel vuurgarnaaltjes.
De tetra ex 800 plus is voor 100-300 liter aquaria en filtert 790 liter per uur.
Het vissenbestand blijft hetzelfde: 2x diamant gourami, 3x chinese algeneter, 1x sulawesi slak, 1x zebra slak, 1x appel slak, 11x neon tetra en heel veel vuurgarnaaltjes.
De tetra ex 800 plus is voor 100-300 liter aquaria en filtert 790 liter per uur.
Ja, dat is mij al verschillende keren verteld. Misschien dat andere leden daar anders over denken?
Ik denk dat de tetra ex 800 plus wel een mooi filter is voor jou bak!
Ik denk dat de tetra ex 800 plus wel een mooi filter is voor jou bak!
Hij lijkt qua opbouw een beetje op de oude filter die nu kapot is, maar toch net wat betere kwaliteit. Ik ga hem maar gewoon bestellen! Maar toch ff zooplus nogmaals een mail sturen. Misschien dat ze daar nu wel op reageren. Thanks voor jullie hulp iig!
Hier big fan van JBL filters na jaren Eheim gehad te hebben.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik zou de classsic 350 nemen.
Vissen waarderen wat meer stroming vaak, de 350 heeft ook wat meer filterinhoud en dat is dus een groot pluspunt.
Wat er op een filter staat voor het te filteren aquarium is veelal onzin, een filter goed gevuld zal toch ook minder capaciteit hebben als leeg, ze zijn leeg getest dus ik zou om die reden al een 350 nemen.
Bovenop wat styles als zegt......... Eheim is gewoon onverwoestbaar (heb er zelf ook een enkele draaien en ook twee maal de 350)
Vissen waarderen wat meer stroming vaak, de 350 heeft ook wat meer filterinhoud en dat is dus een groot pluspunt.
Wat er op een filter staat voor het te filteren aquarium is veelal onzin, een filter goed gevuld zal toch ook minder capaciteit hebben als leeg, ze zijn leeg getest dus ik zou om die reden al een 350 nemen.
Bovenop wat styles als zegt......... Eheim is gewoon onverwoestbaar (heb er zelf ook een enkele draaien en ook twee maal de 350)