Easycarbo elke dag afmeten voor dosering?
Easycarbo elke dag afmeten voor dosering?
Steeds meer mensen gebruiken Easycarbo. Ik ben zelf ook een erg tevreden gebruiker ervan, maar liep tegen een praktisch probleem op.
Je moet natuurlijk elke dag dit spul toevoegen, maar bij easycarbo wil je dit wel nauwkeurig kunnen doen omdat er elke dag maar een paar milliliter in mag.
Het maatbekertje dat je erbij krijg is helaas ook niet echt geschikt om deze kleine hoeveelheden in af te meten.
veel mensen hebben zo hun eigen oplossing hiervoor al bedacht. maar het leek me handig voor nieuwe gebruikers van easycarbo om maar eens 1 van die opties hier voor te dragen.
mensen die dus een andere slimme manier hebben bedacht vraag ik dan ook om hier ook hun oplossing te plaatsen.
Oplossing die ik gebruik is gewoon een ziekenhuisspuit. Hier kan 50 milliliter in, e n heeft een schaalverdeling waarbij elk streepje 1 milliliter is. Makkelijk te gebruiken zoals je al begrijpt. Hoeft ook maar eens in de 2 weken weer bijgevuld te worden. als dopje heb ik gewoon een stukje rubber gebruikt en die op maat gesneden dat deze precies om het tuutje heen past.
Je moet natuurlijk elke dag dit spul toevoegen, maar bij easycarbo wil je dit wel nauwkeurig kunnen doen omdat er elke dag maar een paar milliliter in mag.
Het maatbekertje dat je erbij krijg is helaas ook niet echt geschikt om deze kleine hoeveelheden in af te meten.
veel mensen hebben zo hun eigen oplossing hiervoor al bedacht. maar het leek me handig voor nieuwe gebruikers van easycarbo om maar eens 1 van die opties hier voor te dragen.
mensen die dus een andere slimme manier hebben bedacht vraag ik dan ook om hier ook hun oplossing te plaatsen.
Oplossing die ik gebruik is gewoon een ziekenhuisspuit. Hier kan 50 milliliter in, e n heeft een schaalverdeling waarbij elk streepje 1 milliliter is. Makkelijk te gebruiken zoals je al begrijpt. Hoeft ook maar eens in de 2 weken weer bijgevuld te worden. als dopje heb ik gewoon een stukje rubber gebruikt en die op maat gesneden dat deze precies om het tuutje heen past.
Re: Easycarbo elke dag afmeten voor dosering?
ja zo'n spuitje gebruik ik ook...heb er 2 een kleine tot 5 ml en een grote die tot 20 ml gaat
de grote gebruik ik voor de watertests te doen..
de grote gebruik ik voor de watertests te doen..
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
jari4now
Dante....ik gebruik ook EasyCarbo en vanaf de eerste dag heb ik een spuitje met een stukje luchtslang om het uit de fles te krijgen.
Ik heb een periode elke dag 5 ml toe mogen voegen, en dat ging op deze manier prima.
Ik had last van penseelalg en ben het nu volledig kwijt.
Ik heb een periode elke dag 5 ml toe mogen voegen, en dat ging op deze manier prima.
Ik had last van penseelalg en ben het nu volledig kwijt.
imk moet zelf elke dag 4 ml toevoegen in me bak.
ik kwam op het idee voor deze grote spuit van 50 ml (kan zelfs 60 in
)omdat ik geen zin had om iedere dag weer eerst een spuitje te moeten afmeten en dan pas in de bak te kunnen doen.
nu kan ik iedere dag als ik wakker ben gewoon die spuit pakken en er gelijk exact 4 ml in de bak doseren
en eens in de 2 weken dan vul ik die spuit weer door een bekertje te vullen met easycarbo en de spuit vol te zuigen
werkt helemaal perfect 
ik kwam op het idee voor deze grote spuit van 50 ml (kan zelfs 60 in
nu kan ik iedere dag als ik wakker ben gewoon die spuit pakken en er gelijk exact 4 ml in de bak doseren
Wel goed schudden met dit goedje voor je het gaat gebruiken 
owjah? dat wist ik nog niet? staat ook niet op de verpakking ofzo hoor
Ik dacht dat je dat moest schudden
maar begin nu ook te twijfelen. Met heel veel producten is dat wel zo omdat er vaak bestandelen inzitten die zwaarder zijn dan de rest en dus naar de bodem zakken.
-
jari4now
Ja schudden is wel goed met profito maar hoeft geloof ik niet met EasyCarbo
met profito schud ik ook altijd wel even, maar easycarbo is dat volgens mij niet nodig.
de spuit is overigens doorzichtig, nooit een sorrt residu ofzo gezien
de spuit is overigens doorzichtig, nooit een sorrt residu ofzo gezien
Nu voel ik me wel een beetje dom...
Inplaats dat ik ook op het idee kom om een spuitje te pakken (heb ik hier nog liggen ook) bleef ik maar kloten met zo'n grote fles van een liter en een heel onhandig maatbekertje. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de profito, hier heb ik me toen maar gelijk een 5 liter kan van gekocht en probeer ik elke dag (de dosering voor een hele week door zeven gedeeld) de juiste dosering In datzelfde rottige maatbekertje te krijgen. Met als gevolg....... een goed groeiende gootsteen

Inplaats dat ik ook op het idee kom om een spuitje te pakken (heb ik hier nog liggen ook) bleef ik maar kloten met zo'n grote fles van een liter en een heel onhandig maatbekertje. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de profito, hier heb ik me toen maar gelijk een 5 liter kan van gekocht en probeer ik elke dag (de dosering voor een hele week door zeven gedeeld) de juiste dosering In datzelfde rottige maatbekertje te krijgen. Met als gevolg....... een goed groeiende gootsteen
gr, Rico
hahaha Rico toch, die tips is eigenlijk al zo oud dat hij eigenlijk alweer een beetje vergeten is.
Nou, ik zal hem vanaf nu ook nooit meer vergeten!!!! 
gr, Rico
Ik heb zelfs een siliconenslangetje aan het spuitje gedaan, zo kan ik tot op de bodem van het flesje komen he...
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
toch goed zo'n tip gedeelte in het forum.
hopelijk begint iedereen zo z'n tips nog eens te posten. ook de dingen die voor de meeste al normaal zijn, maar voor sommige ineens de uitvinding van het wiel
hopelijk begint iedereen zo z'n tips nog eens te posten. ook de dingen die voor de meeste al normaal zijn, maar voor sommige ineens de uitvinding van het wiel
gebruik ik voor 5 litercans. Maar heb daarnaast ook altijd een spuitliggen met een luchtslang eraan.