Bio CO2 werkt niet?

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Re: Bio CO2 werkt niet?

Bericht door ijsselmeer »

Bedankt Stylz , de prijs is per meter en dan blijft er zo veel over ,of je moet het samen met iemand anders bestellen dan kan het goed 50/50.

Nogmaals dank voor de moeite die je hebt genomen.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ijsselmeer schreef:Bedankt Stylz , de prijs is per meter en dan blijft er zo veel over ,of je moet het samen met iemand anders bestellen dan kan het goed 50/50.

Nogmaals dank voor de moeite die je hebt genomen.
het is een stuk duurder dan een fles maar zeker niet lek jij tobt nu al weken, riool buis werkt ook is een stuk goedkoper :P :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Ik ga het uitproberen Stylz met riool pvc ,maar aan de lekkage alleen ligt het niet volgens mij want nu geeft de usa app. max. 2,5 kg aan eesrst 3 à 3,5 en dat is met 1 avond op ,het geeft allemaal niets maar mijn planten krijgen een beetje alg en dat hebt ik nooit gehad dus zal het wel door de instabiele Co2 komen denk ik.

Misschien toch de zak gist die ik bij de reform hebt gekocht ,misschien eenmaal de zak open dat het gist dan kracht verliest ?????? :roll:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Werk je met droge gist dan ?

Ik ben leek met BIo CO2 maar wat ik altijd van mn vrouw begreep is natte gist beter maar dat moet je in de koeling bewaren.

Hoe dan ook gist is maar beperkt houdbaar, het sterft vrij snel af zeker als er wat vocht bij komt, geopend is het vrij snel dood.

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Oke Bedankt voor de info Stylz ,dus zal het droge (korreltjes) gist wel niet meer goed zijn .

Ik heb het zakje wel gelijk dicht gemaakt met tape.jammer want het pak is nog bijna vol nu maar eens kijken waar in natte gist kan kopen ,maar ik dacht dat o.a. Linda ook droge gist gebruikte en zo lees ik het op Hobbykwekers ook???

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Droge gist werkt ook prima..Het wordt vanzelf nat als je het in je fles met water kiept toch ;)
Maar je was er toch al achter dat het probleem bij een lek lag? Draait hij nu nog steeds niet goed dan?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Linda schreef:Droge gist werkt ook prima..Het wordt vanzelf nat als je het in je fles met water kiept toch ;)
zo werkt het niet blondje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar ja dat weet jij ook wel :)

het is wel zo dat je van natte gist meer gewicht moet gebruiken, wie weet gebruik jij een recept voor droge gist met natte gist en dan moet 1 gram droge gist is 3 gram natte gist.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

stylz schreef:
Linda schreef:Droge gist werkt ook prima..Het wordt vanzelf nat als je het in je fles met water kiept toch ;)
zo werkt het niet blondje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar ja dat weet jij ook wel :)

het is wel zo dat je van natte gist meer gewicht moet gebruiken, wie weet gebruik jij een recept voor droge gist met natte gist en dan moet 1 gram droge gist is 3 gram natte gist.
:lachen:
Tuurlijk wist ik dat maar kon het niet laten :P
Sowieso lijkt mij dat droge gist langer houdbaar blijft dan de natte?

RvL
0-200
0-200

Bericht door RvL »

Hier ook gewoon droge gist zoals dat in elke supermarkt te krijgen is en geen enkel probleem. Ik bewaar 't in m'n watertestset, in een leeg buisje van dezelfde set. Werkt prima. Geen idee hoe oud het spul is, het was in ieder geval nog houdbaar.

Maar ik heb ook ervaren dat zelfs het kleinste lek er voor kan zorgen dat het niet lijkt te werken. Toen ik m'n tweede fles had bijgeschakeld kwamen de bellen ook maar niet. Bleek dat de dop van de tweede fles iets te ruim was geboord (boor scheef gehouden). Lijmen of kitten heeft bijna geen zin op een PET fles, vrijwel niets houd daar op.

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Linda ,Stylz en Rvl,

Het werkt nog niet goed dat zie ik ook aan het kleine fles voor eventueel schuim op te vangen dat slangetje in dat flesje gaf om de 2 a3 sec.een belletje en het terugloop ventieltje tussen de slang naar de bak er tussen uit gehaald (misschien te veel tegendruk???) maar vandaag geeft de selfmade fles af en toe een belletje dus dacht voor ik de fles gaar verversen gooi ik er 2gram gist bij kijken hoe dat werkt ,maar het gaf even veel druk en later weer zeer weinig de lekkage in verholpen dus GEEN lek meer dus puur de samenstelling van de inhoud denk ik.

Het flesdopjes heb ik geschuurt binnen en buiten en de kit gebruikt die mijn zoon gebruikt hebt toen mijn 1 mtr bak lek raakte en hij onder water het lek dichte en die nog dicht is grandioze kit en de gaatjes heb het goed geboord recht en als het slangetje 4 mm is boorde ik 3,6mm dus echt proppen om de slang in het dopje te krijgen, de eerste keer dat ik de dopjes dicht kitte had ik TE schraal gedaan vandaar misschien de lekkage.maar nu is het dopje vol met kit en de buitenkant ook en nu geen lekkage meer.

de usa fles komt op druk na 1 nacht op 2,5 kg als ik mazzel hebt maar blijft ook niet werken omdat de druk terug loopt dus ook geen inhoud die het echt wil doen.

Ik wil wel weer eens diesel gaan proberen , ik het 1x diesel gedaan , plantaardig geleermiddel agar -agar verwarmt dus op de kook gebracht en toen snel in de fles gedaan en het recept af gewerkt ,het werd geen succes ,maar moet nu de agar -agar eerst in de fles (warm mogelijk)of moet ik het eerst mengen voor het agar in de fles doet ???

En Linda als het bij jou altijd prima werkt moet je toch maar eens een weekendje bij mij komen slapen om het voor te doen :D of word je man dan heel erg :evil: :D :D :D GRAPJEEEEEE?

Ik hoor het graag en hartelijk dank voor jullie berichtje .
Laatst gewijzigd door ijsselmeer op 11 sep 2015 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

En Linda als het bij jou altijd prima werkt moet je toch maar eens een weekendje bij mij komen slapen om het voor te doen :D of word je man dan heel erg :evil: :D :D :D GRAPJEEEEEE?
:lachen:
Vraag me af of hij het leuk zal vinden :P
Maar wel vreemd dat het niet bij je werkt....
Maar als ik het goed begrijp werk je met twee co2 systemen? De petflessen en een USA systeem..?

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Ik denk niet dat hij het leuk zal vinden Linda ,net zo min als mijn vrouw denk ik :oops:

Ja ik werk met 2 systemen de selfmade en de usa ,ik gooide vanavond nog war gist in de selfmade fles en kneep de slang dicht en sloot hem gelijk aan een WERELD aan grote bellen naar het oppervlak of er een onderzeeër boven kwam drijven en daarna plofte de fles weer in elkaar dus om de 2 sec. een belletje.

Ik heb nu meer werk aan mijn bak als vroeger alleen al door het Co2 gebeuren :cry:

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Ik heb de 2 flessen ververst 300gram suiker en 3 gram gist en ze werken als nooit te voren nu al 2 dagen voor mij een unicum dus kijken hoe lang het nu duurt voor ik ze weer moet verversen en dan wil ik overgaan op Bio diesel,dit is toch weer bereikt met berichtjes en info van dit forum .

Bedankt mensen .