Waterjuffer larve

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Garcia070
0-200
0-200

Waterjuffer larve

Bericht door Garcia070 »

Beste lezers,

Ik heb enige tijd geleden mij rio 125 omgetoverd naar een garnalen bak.
Hartstikke leuk. echter loopt mijn populatie aardig terug.

Ik zelf geef daar de waterjuffer larve de schuld van. Ongeveer 1 1/2 maand geleden heb ik via een webshop wat drijfplanten besteld. Deze gewassen en na 12 uur in mijn aquarium geplaatst. Na ongeveer een week zag ik een waterjuffer larve zwemmen. Deze uitgevangen en onschadelijk gemaakt. Echter bleef ik ze zien, tussen mijn mos, op mijn planten, rond mijn filter. Drie weken later heb ik besloten mijn javamos te verwijderen, mijn boomstam met javamos ook en deze even in het hete water te leggen. Werkt als een trein, 11 waterjuffers te pakken gekregen. Nu dacht ik er wel vanaf te zijn maar helaas vandaag weer 3 waterjuffer larve gevangen.

Ik begin dus behoorlijk radeloos te worden. Hoeveel kunnen erin zitten? Heeft iemand tips om ze te vangen of te lokken? Hoelang kunnen deze larven larve blijven?

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Waterjuffer larve

Bericht door Roy H »

In onderstaande link staat veel info.

http://www.schonevijver.nl/contents/nl/ ... uggen.html

Ze zijn zeer waarschijnlijk niet te lokken, dus zul je ze toch echt moeten uitvangen.
Heb je al eens de bodem van je filter gecontroleerd, daar houden ze zich nog wel eens graag op.
Greetings...

Onderwerp auteur
Garcia070
0-200
0-200

Re: Waterjuffer larve

Bericht door Garcia070 »

Bedankt voor je reactie.
Een libellelarve had ik in mijn andere bak. Nog geen andere kunnen ontdekken. Schrik er wel van dat een libellelarve wel 5 jaar in de bak kan blijven!

Gelukkig staat er ongeveer een maand voor de waterjuffer. Dan maar gewoon zoveel mogelijk uitvangen en wachten.
Hoop dat mijn garnalen stand houden.

Andere tips zijn ook welkom.