SNEL HELP MIJ
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

SNEL HELP MIJ
HEEEEELP
ik kom net terug van vakantie en al mijn visjes zijn gezond ik ben nu een half uur thuis en plotseling beginnnen al mijn vissen lucht te happen en om hun as te draaien je kan het gewoon zien verergeren waterwaardes zijn ok wat moet ik doen!!!!!!!
ik kom net terug van vakantie en al mijn visjes zijn gezond ik ben nu een half uur thuis en plotseling beginnnen al mijn vissen lucht te happen en om hun as te draaien je kan het gewoon zien verergeren waterwaardes zijn ok wat moet ik doen!!!!!!!
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]
Re: SNEL HELP MIJ
waterwaardes meten en daarna direct water verversen
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

waterwaardes zijn goed al zeker de helft is al dood en ze blijven sterven
Waarmee heb je getest? Teststrips zijn onbetrouwbaar.
Ik zou meteen 50% water verversen.
Ik zou meteen 50% water verversen.
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

getest met druppels ik denk dat het al te laat is enkel de maanvissen hangen nog een beetje aan het wateroppervlak
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

sterkte ...
verversen en desnoods blijven verversen, meten heeft geen zin.
check de temperatuur van je water, kraanwater is gewoon gezond water, wat je kan uitscheppen aan vissen zou ik uitscheppen, liever even in een grote bak dan in je aquarium
check de temperatuur van je water, kraanwater is gewoon gezond water, wat je kan uitscheppen aan vissen zou ik uitscheppen, liever even in een grote bak dan in je aquarium
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb nog 7 halfdode maanvissen kunnen uitvangen 1 is al gestorven
de betta 'leeft' ook nog
de betta 'leeft' ook nog
Hè, dat is vreemd en heel vervelend
Hoe is het nu met je vissen?
Klinkt als een nitriet vergiftiging ofzo..Is het filter lange tijd uit geweest en vervolgens weer aan gezet?
Klinkt als een nitriet vergiftiging ofzo..Is het filter lange tijd uit geweest en vervolgens weer aan gezet?
Waarom meten onnodig? Je wilt de oorzaak toch weten?
zie je ook nog andere dingen aan de vissen? wat zijn de precieze waardes?
Sowieso zoals al is aangegeven goed blijven verversen, het klinkt inderdaad als een nitrietvergiftiging, maar het kan ook een zwaar tekort aan zuurstof zijn.
Sowieso zoals al is aangegeven goed blijven verversen, het klinkt inderdaad als een nitrietvergiftiging, maar het kan ook een zwaar tekort aan zuurstof zijn.
niet als er levens gevaar is toch ??Simon schreef:Waarom meten onnodig? Je wilt de oorzaak toch weten?
Ik zou nooit tijd verspillen met meten, behalve nitriet kan je veel gif stoffen niet eens vast stellen
De oplossing is toch altijd verversen of zie jij dat anders
In dergelijk sommige kan aktieve kool ook helpen, maar niet als het zo acuut is in mijn ogen.
Water verversen is altijd sneller, ook dat kan ook fout gaan, maar heeft wel de meeste kans.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Welke verwarming heb je, die zou geknapt kunnen zijn namelijk anders kan ik niet direct de oorzaak weten.
Heb dit ook een keer aan de hand gehad en toen stierf ook alles binnen een dag, in sommige elementen zitten nog kwik dus Is altijd goed dit te checken.
Heb dit ook een keer aan de hand gehad en toen stierf ook alles binnen een dag, in sommige elementen zitten nog kwik dus Is altijd goed dit te checken.
Bettaholic in hart en nieren!
-
toekietoekie
Onderwerp auteur - 0-200

bedankt voor jullie snelle reacties maar alle vissen zijn binnen de 2 uur gestorven