Bio CO2 werkt niet?
-
ijsselmeer
Onderwerp auteur - 200-400

Bio CO2 werkt niet?
Hallo Forummers,
Ik heb een Bio Co 2 setje in elkaar gezet 1.5ltr fles en een klein flesje maar die doet niets ,ik heb volgens Hobbykwekers gehandeld maar niet s geen Co 2 nu staan er foto`s bij hoe je het moet doen maar er staat niet bij hoelang de slangetjes moeten zijn in de flessen misschien ligt het daar aan????
Weet iemand hoe lang de slangetjes in de grote en kleine fles moeten zijn?
Ik heb een Bio Co 2 setje in elkaar gezet 1.5ltr fles en een klein flesje maar die doet niets ,ik heb volgens Hobbykwekers gehandeld maar niet s geen Co 2 nu staan er foto`s bij hoe je het moet doen maar er staat niet bij hoelang de slangetjes moeten zijn in de flessen misschien ligt het daar aan????
Weet iemand hoe lang de slangetjes in de grote en kleine fles moeten zijn?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
Re: Bio CO2 werkt niet?
zo kort mogenlijk Henk 
nee zonder dollen er is geen minimum maat of zo, te lang kan door de drukval problemen geven waardoor je fles niets doet maar dan zit je ruim boven de 2 meter.
nee zonder dollen er is geen minimum maat of zo, te lang kan door de drukval problemen geven waardoor je fles niets doet maar dan zit je ruim boven de 2 meter.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Hi,
Als bio co2 niet lijkt te werken, is het vaak een slangetje dat niet goed vast zit of een slang doorvoer die niet goed afsluit.
Ook kan het zijn dat er iets te weinig gist in de oplossing zit (had ik hier laatst) Dan duurt het erg lang voor een en ander op gang komt. ik gebruik het hobbykwekers diesel recept en normaal heb ik een goede co2 flow na een nachtje opstarten. Duurde de laatste keer 2 weken! ... maar gaat nu wel als een tierelier
Fenna
Als bio co2 niet lijkt te werken, is het vaak een slangetje dat niet goed vast zit of een slang doorvoer die niet goed afsluit.
Ook kan het zijn dat er iets te weinig gist in de oplossing zit (had ik hier laatst) Dan duurt het erg lang voor een en ander op gang komt. ik gebruik het hobbykwekers diesel recept en normaal heb ik een goede co2 flow na een nachtje opstarten. Duurde de laatste keer 2 weken! ... maar gaat nu wel als een tierelier
Fenna
-
ijsselmeer

Stylz ik heb in de grote fles een cm of 3 door het dekseltje (dopje) en in de kleine fles een cm of 10 dat het net onder het water oppervlak zit en het andere slangetje een cm of 7 dus boven het water in het kleine flesje en ik heb een kraantje op de slang naar de bak gezet zodat die regelbaar is .
Maar werken ho maar.
Fenna ,ik heb het een paar keer met het app. uit USA geprobeerd en dat ging goed maar nu moet ik 2 dagen wachten om een beetje druk te krijgen en alles het zelfde gedaan als Hobbykwekers V16, diesel heb ik ok eens gedaan met het USA app. maar dat werd een ramp ook het bindmiddel werd overgeheveld.
Maar met de selfmade is het ook huilen met de pet ,ook heb ik in beide systemen iets gist bij gedaan .
Ik heb vandaag de flessen met het USA app.in de vensterbank gezet en nu heb ik iets druk zodat ik nu weer iets Co2 kan toevoegen ,maar met de selfmade is het NIKS.
Maar werken ho maar.
Fenna ,ik heb het een paar keer met het app. uit USA geprobeerd en dat ging goed maar nu moet ik 2 dagen wachten om een beetje druk te krijgen en alles het zelfde gedaan als Hobbykwekers V16, diesel heb ik ok eens gedaan met het USA app. maar dat werd een ramp ook het bindmiddel werd overgeheveld.
Maar met de selfmade is het ook huilen met de pet ,ook heb ik in beide systemen iets gist bij gedaan .
Ik heb vandaag de flessen met het USA app.in de vensterbank gezet en nu heb ik iets druk zodat ik nu weer iets Co2 kan toevoegen ,maar met de selfmade is het NIKS.
Tussen bio CO2 en de bak kan je beter geen kraantje zetten, een kraantje geeft meestal veel weerstand en als je niet alle CO2 in je bak stopt, loop de druk in je fles op, dan is het een kwestie wat komt er eerst.
Stopt je CO2 productie door de opgelopen druk of klapt je fles, dat laatste is een soort bommetje en ik zeg nog zo geen bommetjes
Stopt je CO2 productie door de opgelopen druk of klapt je fles, dat laatste is een soort bommetje en ik zeg nog zo geen bommetjes
-
ijsselmeer

Hallo Stylz,
Het kraantje dient er voor de belletje te regelen ,want doe ik het zonder kraantje loopt de fles in 1 x leeg en krijg ik een enorme Co2 uitstoot die het bakje waar de belletjes uitkomen niet aan .
Dus hoe moet ik anders de belletjes regelen de druk loopt niet hoog op ,dus uit elkaar spatten zal wel mee vallen toch?
De fles van mijn selfmade kan ik ook inknijpen omdat er geen druk in de fles zit , ik dacht dat de temp.te laag zou zijn 24gr maar dat is ook niet geval .
Het Usa App.heb ik eens op 3 kg/mc3 gehad en toen ging het Co2 gebeuren prima maar daarna niet op meer druk dan 1/2 kg/cm3 en dat is weinig daar kan ik geen avond lang Co 2 toedienen .
Al met al gaan mijn planten er niet op vooruit omdat het Co2 gehalte te weinig is .
De suikerfabriek in Putterhoek mailde mij al of ik minder suiker wil gaan gebruiken omdat ze het aanleveren van duiker niet aankunnen, ik blijf proberen ,ik heb mijn vrouw al dubbelefietstassen geven voor de suiker die ze bij de supermarkt meeneemt .
Dus wat er nu misgaat weet ik niet maar het is wel frustrerend.
Het kraantje dient er voor de belletje te regelen ,want doe ik het zonder kraantje loopt de fles in 1 x leeg en krijg ik een enorme Co2 uitstoot die het bakje waar de belletjes uitkomen niet aan .
Dus hoe moet ik anders de belletjes regelen de druk loopt niet hoog op ,dus uit elkaar spatten zal wel mee vallen toch?
De fles van mijn selfmade kan ik ook inknijpen omdat er geen druk in de fles zit , ik dacht dat de temp.te laag zou zijn 24gr maar dat is ook niet geval .
Het Usa App.heb ik eens op 3 kg/mc3 gehad en toen ging het Co2 gebeuren prima maar daarna niet op meer druk dan 1/2 kg/cm3 en dat is weinig daar kan ik geen avond lang Co 2 toedienen .
Al met al gaan mijn planten er niet op vooruit omdat het Co2 gehalte te weinig is .
De suikerfabriek in Putterhoek mailde mij al of ik minder suiker wil gaan gebruiken omdat ze het aanleveren van duiker niet aankunnen, ik blijf proberen ,ik heb mijn vrouw al dubbelefietstassen geven voor de suiker die ze bij de supermarkt meeneemt .
Dus wat er nu misgaat weet ik niet maar het is wel frustrerend.
Laat ik beginnen te vertellen dat ik geen ervaring heb met bio CO2, dat je de fles niet af moet knijpen dacht ik ooit begrepen te hebben, maar we hebben hier toch zat bio CO2 aanhangers, die ook wie weet wat kunnen helpen met je productie.
-
ijsselmeer

Ja inderdaad Stylz daarom het ik een berichtje op dit forum gezet ,maar bedankt voor je antwoord op mijn berichtje.
De luchtslangetjes zitten vast met siliconenkit en die lekke niet (getest met lucht aggregaat) en alles volgens Hobbykwekers gedoseerd ,daarom begrijp ik er niet van ?
De luchtslangetjes zitten vast met siliconenkit en die lekke niet (getest met lucht aggregaat) en alles volgens Hobbykwekers gedoseerd ,daarom begrijp ik er niet van ?
Hoi hoi!
Heb je misschien foto's van je opstelling?
Als alles goed is zou je co2 nu namelijk wel lekker moeten lopen ondertussen...
Ik gebruik zelf een paffraith bakje (omgekeerd bakje) Ik hoef geen bellen te tellen en ook mijn flessen niet af te koppelen van de bak 's nachts.
Mijn ervaring met afgekitte slagen is heeeeel slecht. Het blijft gewoon niet lekker plakken op plastic. De beste manier is om de gaatjes zo klein te maken dat de slangen er met veel moeite doorheen passen.
De uiteindes in de grote fles mogen niet in het mengsel hangen. Maak ze ongeveer 1-2 cm lang. Die in de kleine fles hang je juist wel in het water, zo kun je zien of er bellen uit de co2 fles ontstaan.
Maar zoals ik al zei..Een foto is misschien wel handig
Heb je misschien foto's van je opstelling?
Als alles goed is zou je co2 nu namelijk wel lekker moeten lopen ondertussen...
Je moet eigenlijk nooit een kraantje tussen je bio co2 zetten..Enkel om 's nachts de co2 weg te laten lopen om een co2 overschot in je bak te voorkomen..Dit is echter niet nodig met een paffraith bakje. Wat gebruik je als difussor?ijsselmeer schreef: Het kraantje dient er voor de belletje te regelen ,want doe ik het zonder kraantje loopt de fles in 1 x leeg en krijg ik een enorme Co2 uitstoot die het bakje waar de belletjes uitkomen niet aan .
Bio co2 belletjes regel je niet...Wanneer een fles net nieuw is zul je minder bellen zien dan wanneer hij een paar dagen loopt. Dit geld ook wanneer de fles wat ouder begint te worden. Het is ook altijd aan te raden twee flessen te gebruiken om co2 schommelingen zoveel mogelijk te voorkomen.ijsselmeer schreef: Dus hoe moet ik anders de belletjes regelen de druk loopt niet hoog op ,dus uit elkaar spatten zal wel mee vallen toch?
Ik gebruik zelf een paffraith bakje (omgekeerd bakje) Ik hoef geen bellen te tellen en ook mijn flessen niet af te koppelen van de bak 's nachts.
Ik kan de mijne ook inknijpen wanneer er wel druk op zit...ijsselmeer schreef: De fles van mijn selfmade kan ik ook inknijpen omdat er geen druk in de fles zit , ik dacht dat de temp.te laag zou zijn 24gr maar dat is ook niet geval .
Mijn ervaring met afgekitte slagen is heeeeel slecht. Het blijft gewoon niet lekker plakken op plastic. De beste manier is om de gaatjes zo klein te maken dat de slangen er met veel moeite doorheen passen.
De uiteindes in de grote fles mogen niet in het mengsel hangen. Maak ze ongeveer 1-2 cm lang. Die in de kleine fles hang je juist wel in het water, zo kun je zien of er bellen uit de co2 fles ontstaan.
Maar zoals ik al zei..Een foto is misschien wel handig
-
ijsselmeer

Linda ,ik stuur je een pbtje anders word het op dit topic een beetje lang berichtje .
Is goed hoor 
Al zijn we hier wel lange berichten gewend. En kan heel informatief zijn voor iemand met hetzelfde probleem als jij hebt
Al zijn we hier wel lange berichten gewend. En kan heel informatief zijn voor iemand met hetzelfde probleem als jij hebt
-
ijsselmeer

Hallo Linda,
Mijn verhaal over bio Co2 staat op korte indraaien met purifier dat kwam zo uit om het daar te plaatsen .
Sorry voor het ongemak.
Mijn verhaal over bio Co2 staat op korte indraaien met purifier dat kwam zo uit om het daar te plaatsen .
Sorry voor het ongemak.
Meestal als het niet werkt aan heb je ergens een lek...dat probleem heb ik ook gehad.....heel klein gaatje, met veel pijn en moeite de slang erdoor weten te wurmen, de boel afgekit maar geen bellen. Overal nagekeken uiteindelijk de boel nog eens gekit en toen begon hij te werken.
Je zou net als bij een fietsband de boel eens onder water kunnen houden....kijken of er dan wel belletjes tevoorschijn komen.
Je zou net als bij een fietsband de boel eens onder water kunnen houden....kijken of er dan wel belletjes tevoorschijn komen.
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database
-
ijsselmeer

Hobbykweker,
Hartelijk dank voor de tip,dat ga ik uitproberen.
Hartelijk dank voor de tip,dat ga ik uitproberen.
-
ijsselmeer

Ik heb nu 300 gr suiker en 2 gr gist gebruikt en nu werken de flessen wel En ik de fles met het kleine flesje er naast had inderdaad een lek (bedankt mensen voor de info) en werkt ook goed en het USA app. werkt ook prima de druk loopt weer op dus kan ik wisselen wanneer ik wil.
Ik hoop dat het nu zo blijft de fles met het kleine flesje ernaast laat ik s`nachts gewoon doorlopen en het usa app. niet daar kan ik het kraantje van dicht draaien.
Nogmaals dank voor jullie info.
Ik hoop dat het nu zo blijft de fles met het kleine flesje ernaast laat ik s`nachts gewoon doorlopen en het usa app. niet daar kan ik het kraantje van dicht draaien.
Nogmaals dank voor jullie info.