Baby betta's met geknepen staartjes
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Baby betta's met geknepen staartjes
Vannacht toch zeven visjes verloren. Nu had ik er natuurlijk wel erg veel, maar nu begin ik toch wel bang te worden dat ik misschien niets meer
overhoud.
Oh nee..Wat jammer 
Hoeveel heb je er nu nog?
Hoeveel heb je er nu nog?
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Haha, nog te veel om te tellen, maar als het in dit tempo doorgaat duurt dat niet lang.
Ik schat dat er nu nog zo'n 60 rondzwemmen.
Ik schat dat er nu nog zo'n 60 rondzwemmen.
Nou, duimen dat die het wel redden 
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Ik heb inderdaad contact opgenomen met Jolanda. Zij gaf me als tip om amandelbladeren en zout aan het water toe te voegen. Hoewel me dat in eerste instantie erg onnatuurlijk leek (het zout dan) werd dit voor al die moderne medicijnen opkwamen ook veel gebruikt. Ik kon mijn ogen niet geloven. Hoewel de ziekste visjes het niet hebben gehaald zijn de sterkere visjes nu toch echt allemaal aan het opknappen. Ze zwemmen weer met ontspannen staartjes rond en gedragen zich weer zoals ik ze ken. Ze beginnen zelfs weer een beetje te groeien!
Maar dan nog een vraagje (beetje off topic
) Weet iemand waar ik artemia eitjes van het merk Osi kan bestellen? Kan ze niet vinden 
Maar dan nog een vraagje (beetje off topic
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Goed zo Marjolein, fijn om te horen dat het goed gaat, Hoi het in de gaten en blijf ook goed verversen. Het labyrinthorgaan wordt ontwikkeld tussen 4 en 8 weken, je ziet de visjes dan lucht happen aan de oppervlakte.
Ik bestel mijn eitjes overigens bij Pierre Killi. Bij de meeste wel bekend hier Denk ik.
De uitkomst Is bijna 100%, bij mij eigenlijk na 24 uur een aardige voorraad en doordat ik het in een doorzichtige bamibak gooi met een lampje erop, heb je vaak 1,5 dag profijt van de artemia. Ook niet teveel voeren, dat kan weer zwemblaasziekte geven, dit doordat de zwemblaas zich dan niet kan strekken omdat de buik in de weg zit. Dan krijg je hopende visjes op de bodem.
Wens je veel succes en ben erg benieuwd hoe ze straks worden als ze groter zijn
Ik bestel mijn eitjes overigens bij Pierre Killi. Bij de meeste wel bekend hier Denk ik.
De uitkomst Is bijna 100%, bij mij eigenlijk na 24 uur een aardige voorraad en doordat ik het in een doorzichtige bamibak gooi met een lampje erop, heb je vaak 1,5 dag profijt van de artemia. Ook niet teveel voeren, dat kan weer zwemblaasziekte geven, dit doordat de zwemblaas zich dan niet kan strekken omdat de buik in de weg zit. Dan krijg je hopende visjes op de bodem.
Wens je veel succes en ben erg benieuwd hoe ze straks worden als ze groter zijn
Bettaholic in hart en nieren!
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Dank je wel Jolanda. Dus jij gebruikt geen beluchting bij het laten uitkomen van de artemia eitjes?
Ik zal eens goed mijn best gaan doen.
Ik ben ook heel benieuwd wat voor visjes er zullen ontstaan uit mijn vreemde combinatie.
Ondertussen blijf ik ze lekker iedere dag verschonen.
Hou jullie op de hoogte!
Ik zal eens goed mijn best gaan doen.
Ik ben ook heel benieuwd wat voor visjes er zullen ontstaan uit mijn vreemde combinatie.
Ondertussen blijf ik ze lekker iedere dag verschonen.
Hou jullie op de hoogte!
Ik gebruik zeker wel beluchting en op de eenvoudige fles manier, mijn temperatuur staat meestal op een vaste 25 graden. Meestal na 24 uur zijn de eitjes uit, en je kan dit ook altijd checken, mocht het nog niet helemaal uit zijn, schenk je het goedje weer retour in de fles en laat je het nog even staan 
Bettaholic in hart en nieren!
Wat fijn dat het beter gaat met je visjes Marjolein! 
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Mijn overgebleven ukkies groeien. Hoewel ze een behoorlijke achterstand hebben opgelopen door hun ziekte beginnen ze nu op echte Betta's te lijken
Wauw wat is die mooi!
Dametje toch?
Goed gedaan Mar!!
Dametje toch?
-
Marjolein112
Onderwerp auteur - 0-200

Ik denk dat dit een mannetje is. Maar ik heb nog geen idee hoe lang zijn vinnen uit gaan vallen, aangezien papa een plakat is. Ik heb ook al een paar dametjes geïdentificeerd. Ik heb alleen geen idee hoe hun kleur gaat worden. In het juiste licht lijken ze een lichtblauwe tot witte gloed over zich te hebben. Maar ook een fractie rood in de staartvinnen blijft zichtbaar. (mama is een witte crowntail met rode vinnen)
Echte verrassingspakketjes dus
Echte verrassingspakketjes dus