Beste dames en heren
Ik ben zo maar eens benieuwd aangezien ik helemaal nieuw ben in dit wereldje, Hoeveel uur per dag zal een verwarming zijn werk doen.
Aangezien deze aan en uit slaat als het nodig is. Ik kan namelijk een 450 ltr aquarium overnemen namelijk.
Met vriendelijke groeten Dennis
Aantal uren dat dat het verwarmingselement draait
Re: Aantal uren dat dat het verwarmingselement draait
Sja...Geen idee eigenlijk. Zou je met een berekening misschien wel kunnen uitrekenen. Hihi, of de hele dag voor het aquarium zitten om te kijken wanneer het lampje aan/uit gaat
Verder zal het verschillen met de winter en de zomer. Ook hoe warm het water moet zijn en sommige vissen houden van een wisselende watertemperatuur dus zou je de verwarming op een tijdschakelaar kunnen zetten of gedurende een aantal maanden op een lagere stand (om dag/nacht of seizoenen na te bootsen)
dat is idd niet te zeggen. Dat is voor ieder aquarium verschillend. TL geeft ook warmte af en leds niet dus ligt ook aan de verlichting.
dat ligt er ook aan of je bak geïsoleerd is. dat kan ruim de helft schelen in warmte verlies
In de zomermaanden als de temp. buiten stabiel is zet ik mijn verwarmingselement uit.
Ik heb wel tl verlichting en die warmt het water ook op.
Ik heb wel tl verlichting en die warmt het water ook op.

Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk
Ik heb op het moment ook de verwarmingen niet aanstaan. Ook in de hoop dat het water 's nachts wat afkoelt.
Haha ik lees vaak dat de verwarmingen in de zomer uitgezet worden 
Maar waarom??? stel je verwarming staat op 25 graden en je water is met dit weer 27 graden...... dan springt de verwarming toch niet aan
Hier beneden staat de grote bak op 29 graden, is normaal 28 graden
Boven de witte bak staat op 31,4, is normaal 28 graden
Boven de puppenbak staat op 31,8, normaal 28 graden
De verwarming staat aan maar springt dus niet aan
Maar waarom??? stel je verwarming staat op 25 graden en je water is met dit weer 27 graden...... dan springt de verwarming toch niet aan
Hier beneden staat de grote bak op 29 graden, is normaal 28 graden
Boven de witte bak staat op 31,4, is normaal 28 graden
Boven de puppenbak staat op 31,8, normaal 28 graden
De verwarming staat aan maar springt dus niet aan
Nee, maar 's nachts daalt de temperatuur wel wat 
Dus kan het water ook wat verder afkoelen dan de 25 graden zodat het overdag misschien niet zo'n vaart loopt...Tenminste dat hoop ik
Plus dat de vissen dan even wat respijt hebben van de hoge temperaturen 's nachts.
Dus kan het water ook wat verder afkoelen dan de 25 graden zodat het overdag misschien niet zo'n vaart loopt...Tenminste dat hoop ik
Plus dat de vissen dan even wat respijt hebben van de hoge temperaturen 's nachts.
Hoe lang je verwarming brand, is ook afhankelijk van het verschil tussen je watertemperatuur en je kamertemperatuur. Als je kamer altijd 19 graden is en je water 26, dan zal hij veel vaker aan zijn dan wanneer je kamer 21 graden is en je water 23. Dan zal hij denk ik zelfs bijna nooit aan zijn, want je lampen en je filter geven ook wat warmte af.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen