Opgestaan uit de dood

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Jilly
0-200
0-200

Opgestaan uit de dood

Bericht door Jilly »

Al weken was ons kersenbuik mannetje vermist. Er vanuit gegaan dat hij dood was en al was opgegeten, hebben wij nooit meer iets van hem vernomen. Tot gister! Ik hoorde een hoop gespat in mn bak en daar ligt hij, onze 'daddy', op zn kop, tegen een plant aan die tegen het wateroppervlak drijft.

Hij zag er slecht uit, weinig kleur en had weinig evenwichtsgevoel. Vandaag niet veel verbetering. Iets wat kleur, en behoorlijk uitpuilende ogen. Hij tolt rond, zn schubben zijn wel mooi glad. Ik zie verder geen verwondingen oid aan hem.

Omdat hij het al zo lang heeft uitgehouden krijg ik het niet over mn hart om hem zomaar door de plee te spoelen, heeft deze meneer nog een kans en wat denken jullie dat er mis met hem is? Inmiddels zit hij in een klein drijvend kweekbakje in hetzelfde aquarium, hij zwom overal tegen aan en straks bezeert hij zich aan een stuk hout of steen oid. Wat nu? :(

De overage vissen doen het trouwens prima, onder andere zijn kinderen groeien erg hard en zijn prima op kleur.

Onderwerp auteur
Jilly
0-200
0-200

Re: Opgestaan uit de dood

Bericht door Jilly »

Afbeelding foto erbij...

toekietoekie
0-200
0-200

Bericht door toekietoekie »

accepteert hij voedsel?
ademt hij normaal?
zo snel mogelijk antwoorden om hem te kunnen redden!!!
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Heeft hij soms ergens klem gezeten een paar dagen? Want als je hem een poos kwijt bent en 'ineens' is hij er weer is wel vreemd, niet ongebruikelijk moet ik toegeven :roll:
Als dat zo is kan ik me voorstellen dat hij een beetje van zijn patje af is...Hoop dat het goed komt..Maar hij ziet er niet zo goed uit..
Heb je drijfplantjes oid? Doe er iets van in het bakje om stress te verminderen. Zo'n bakje is net zoiets als in een fel verlichte ziekenhuiskamer liggen :?
Ververs dagelijks het water in het bakje.

Onderwerp auteur
Jilly
0-200
0-200

Bericht door Jilly »

Verdorie, ik had email notificaties aangezet en dacht dat er nog niet was gereageerd op mijn bericht. Vast gezeten zou kunnen, genoeg plekjes in mn aquarium, maar ik ben hem echt zeker 2 weken kwijt geweest. Tussendoor met schoonmaken/snoeien ook niks tegen gekomen.
Ja hij ademt wel wat snel, hij tolt rond, de hele tijd linksom rondjes. Soms op de kop, soms met zijn neus naar beneden.

Het eten dat ik in het bakje doe verdwijnt wel na een tijdje, maar kan ook zijn dat het er uit drijft door de stroming. Ik zie hem niet eten.
Arm beestje. Ik heb er inderdaad wat plantjes bij gedaan in het bakje, maar voor de foto even eruit gehaald

OpenSolutions
0-200
0-200

Bericht door OpenSolutions »

Door het tollen en niet kunnen zwemmen denk ik aan een niet werkend zwemblaas. Dit kan zijn door bacterieen, virussen of vergiftiging komen.

Ik denk niet dat het vergiftiging is, omdat de vis al een paar weken overleeft heeft. Blijft er bacterieen en virussen over. Virussen kan je niet veel tegen doen, dus ik gok op bacterieen. De uitpuilende ogen duiden ook op een infectie achter de ogen.

Hij heeft het tot nu toe overleeft, dus misschien dat hij nog gered kan worden. Iets geven tegen bacteriele infecties.

Hij ziet er trouwens ook niet echt mager uit voor een vis die al een paar weken niet zou hebben gegeten. Dus ik denk dat hij op de een of andere manier toch eten binnen krijgt en dus nog wil eten. Wat een goed teken is.

toekietoekie
0-200
0-200

Bericht door toekietoekie »

zoals opensolutions al zei, iets geven tegen bacteriën
snel ademhalen kan er op wijzen dat hij niet genoeg zuurstof kan opnemen
volgens mij is het niet besmettelijk omdat je andere vissen dan nu al wel ziek zouden zijn
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Het kan best besmettelijk zijn. maar dat wil niet zeggen dat de andere vissen ook meteen ziek worden. Deze kúnnen een betere weerstand hebben dan jouw kersenbuik..
Het kan een bacteriële infectie zijn maar het kunnen ook wormen zijn. Hoe zien zijn kieuwen eruit?

Kijk hier eens tussen, misschien herken je sommige symptomen ervan?
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... eling.html