Maanvis

Plaats reactie

Onderwerp auteur
EEE
0-200
0-200

Maanvis

Bericht door EEE »

Hoi iedereen,

Ik heb een klein probleem met mijn maanvis.
Ik heb ze ondertussen al een jaar en ze staat met 2 andere maanvissen in een bak van 300 liter.
Ze heeft altijd goed gegeten gehad en heb er nooit iets mee aan de hand gehad. Nu 2 weken geleden begon ze aan de kop wat witte stipjes te krijgen dat nog niet zo erg was. We hebben de maanvis behandeld en alles is nu zo goed als weg dus zijn we ook gestopt met de behandeling, maar in die 2weken tijd heeft eigenlijk de vis bijna zo goed als niets meer gegeten en we geven ze altijd diepvriesvoer en daar is de vis altijd dol op geweest en nu moet ze er niets meer van weten. Nu is het mij vandaag opgevallen dat de vis nogal snel ademt en een gezwelletje boven haar oog heeft. Heeft dat misschien iets te maken dat ze niet meer eet? Want ze zwemt nog normaal, haar kleur is nog mooi en fel dus ik begin me wat zorgen te maken, want het is ook altijd wel 1 van de actiefste maavis geweest dan de rest en nu zwemt ze maar tussen die andere maanvissen en durft zich af en toe ook wel eens af te zonderen... kan iemand mij misschien helpen wat het probleem zou kunnen zijn?

Grtjes ,

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Maanvis

Bericht door Fabian »

Vervelend dat je maanvis niet wil eten :(
Heb je misschien een foto van het gezwel? Foto's zeggen meer dan 1000 woorden ;)

Heb je naast diepvriesvoer ook nog ander voer geprobeerd? Zoals vlokken?

Onderwerp auteur
EEE
0-200
0-200

Bericht door EEE »

Hallo, bedankt om te reageren ,maar de vis is gisteren middag gestorven, zal van de honger zijn denk ik .
Haar gezwelletje begon die dag ook open te barsten precies. Van het voer hadden we ook droogvoer geprobeerd, maar dat liet ze ook gewoon links liggen. De vis wou gewoon niet eten. Spijtig wel. :-(

Grtjs

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Treurig om te horen! :(

joerivd
0-200
0-200

Bericht door joerivd »

Das ni leuk om te lezen...

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ach wat Sneu :(
Wel vreemd...Blijkbaar was ze toch nog niet genoeg opgeknapt na de behandeling. Of ze had last van twee verschillende ziektes..

Onderwerp auteur
EEE
0-200
0-200

Bericht door EEE »

Ja dat kan ook wat je zegt dat ze nog niet helemaal herstelt was en dat ze iets extra erbij heeft gekregen. Ik vind het jammer, het was zo een mooie vis, maar ik heb ook beter nieuws. Ik heb een nestje raar genoeg met de 2 laatste maanvissen en ze doen het goed. Het is hun eerste nestje. Je ziet het er wel aan dat ze nog niet de nodige ervaring hebben,maar ze doen er alles aan om ze in leven te houden. Hopen dat het ook zo blijft en dat de andere vissen eraf blijven.

Grtjesss.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Dat is dan wel weer goed nieuws :mrgreen: