Gourami aquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Samas94th
0-200
0-200

Gourami aquarium

Bericht door Samas94th »

Hallo allemaal,

FF voorstellen.:) ik ben Sam hagenaars en ik ben net als jullie helemaal gek van vissen, ik heb nu al zo een 3 jaar een aquarium en ik ben van plan om nog lang niet te stoppen.

omdat ik in een nieuw aquarium wil gaan aanschaffen, wil ik eigenlijk het liefst Gouramies in het aquarium hebben. echter weet ik vrijwel niks van deze mooie vissen. ik hoop dat ik een mooie bak kan maken met hoofdzakelijk Gouramies en er nog wat ander leuks in.

mijn vraag is: stel voor je neemt een 180 liter bakje. kan ik hierin gouramies hebben en kan ik ook koppels of beter nog een school er in zetten, en nog belangrijker met welke planten en decoratie kan ik deze vissen zich laten thuis voelen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Met vriendelijke Groet,
Sam Hagenaars

Marvis
0-200
0-200

Re: Gourami aquarium

Bericht door Marvis »

Een bak vol met verschillende gourami's zou ik zelf niet nemen. Heb een koppel diamantgourami's samen gehad met 2 koppels dwerggourami's maar daar kwamen gevechten van. Dit in mijn 160 liter bak. Of het met een grote school goed gaat, weet ik niet. Volgens mij zijn gourami's beter per koppel of harem.

Welkom op het forum in ieder geval!

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Diamantgoerami's kun je wel goed in een school houden. Zijn ook vrij vriendelijke vissen. De mijne zijn tam :)

Rowan92
0-200
0-200

Bericht door Rowan92 »

Ik heb zelf een harem dwerg goerami in een juwel 240 en ik zou er echt geen andere gourami bij zetten. Mijn mannetje is erg dominant en ik heb een week geleden voort eerst jongen ervan.apart gedaan en nu hebben ze weer een bevrucht nest. Mijn man is hierdoor erg terretoriaal. De diamant gourami is de meest vredelievende die in ken. Als je daar een leuk harem van kan krijgen zeg ik doen.

Rowan92
0-200
0-200

Bericht door Rowan92 »

Wil je een biotoop aquarium met als hoofdvis de gourami wat ik zeg ook heb kan je kiesen voor de volgende vissen erbij.

Midden:

Rasbora hengeli of hetermorpha
kryptopterus Bicirrhis

midden onder
badis badis
dario dario

onder
Pangio Kuhlii
botia striata of sidthimunki
Indische waaierhandgarnalen

En voor planten:
Xmas moss of java mos
Javavaren
Verschillende cryptocyrone
verschillende vallisneria
vaantjesplant
veel drijfplanten

en nog vele soorten die ik nu niet 123 uit me hoofd weet.

Let op niet alle vissen die ik nu neerzet kunnen in 1 bal. Zorg voor een juiste selectie en aantallen.

deze vissen zijn echter wel allemaal Aziatisch waardoor je een stukje natuur gaat nabootsen. Ikzelf heb hier ook voor gekozen en heb geen spijt.