Ik heb nu een maand of 2 een nieuwe boden..
Gewoon een grind bodem.
Alles liep perfect alles was alg vrij en alles groeide prima..
Tot een maand terug, Me kh vloog omhoog was ineens 12 en blijft 12. Heb alles gecontroleerd met azijn maar niks geeft kalk af.. Wat is het probleem? Iemand die mij kan helpen?
Zit er misschien iets in je filter?
Wat voor 'n problemen ondervind je verder door de hoge KH?
Heb je misschien een foto? Misschien kunnen we daar iets op zien.
Kraan water is het zelfde,
Pomp ook al nagekeken en kan niks vinden,
Nee het gaat nu dus niet meer goed.. Heb baardalg en me planten gaan langzaam dood.. Test zijn pad nieuw gehaald omdat idd dacht aan te oude tests, maar dat is niet het geval.
Me co2 die vliegt er door heen
Kool doet niet met KH volgens mij, je moet eigenlijk nooit aktive kool gebruiken tenzij je je water heel wit wil maken of medicijnresten wil laten opnemen.
Als je dat doet moet de kool er ook na 24 uur uit.
Op zich veroorzaakt een hoge KH geen baardalg, als je pH constant blijft loopt met een hoge KH je CO2 gehalte op, dus ja ga je meer gebruiken.
Je baardalg duid het meest in de richting van te laag CO2, als je kraanwater geen hoge KH heeft en je decoratie ook niet zou ik niet weten hij de waarde op kan lopen.
Wat geeft je continue CO2 checker aan ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
er gaat gewoon iets mis Rick, met KH 12 en pH 6.7 zit je dik, dik, dik in het rood met je CO2 rond de 70 PPM.
dan hebben je vissen echt een probleem en is je checker niet groen.
Waneer is je pH meter gecalibreerd ? KH is niet de meest onnauwkeurige test, als je geen fouten maakt bv te veel in het flesje, daarmee worden de meeste fouten gemaakt maar dan zal je wel ongeveer goed zitten.
Hoewel ik het vreemd vind dat je KH oploopt terwijl je niet meer kalk in je water krijgt van een of andere bron ??
baardalg is dat oud zeer of nieuw ? ik bedoel met 70 PPM zou je geen baardalg moeten krijgen, wel dode vis.
Ja dat ben ik ook met je eens..
Maar het is echt zo.. Ik zal morgen eens me electrode eens opnieuw eiken, maar kh is zeker waar nieuwe test voor gehaald en blijf zelfde aan geven..
Rick schreef:Ja dat ben ik ook met je eens..
Maar het is echt zo.. Ik zal morgen eens me electrode eens opnieuw eiken, maar kh is zeker waar nieuwe test voor gehaald en blijf zelfde aan geven..
waneer was je laatste ijking ?
Zit er ook een temp correctie in je PH electrode?
Anders de ijkvloestof dezelfde temp maken als je aquariumwater. Dit kan een hele kleine afwijking geven.