Nu staat er op de achterkant van de fles:
Ik dacht van: "Wat is dan de ideale Fe-concentratie?" en via google kwam ik op de het volgende op de site http://www.visaquarium.nl:Normale dosis: 10 ml per 100 liter verhoogt de concentratie met 1 mg/l
Dus ik neem aan dat 2 ml per 20 liter de concentratie dan ook met 1mg/l verhoogt.
Naast het ongepaste spatiegebruik viel me nog iets op: deze website zegt dat de waarde niet hoger dan 0,5 mg/l mag liggen, maar volgens easy-life moet ik de waarde met 1,0 mg/l verhogen als "normale dosis".Fe
De Fe waarde geeft de hoeveelheid ijzer aan. IJzer is nodig voor de plantengroei. Het is één van de belangrijkste voedingsstoffen voor waterplanten. Bij een gebrek aan ijzer worden bladeren geel van kleur. Teveel ijzer is echter schadelijk voor vissen en planten, hogere dan 0,5 mg/liter is schadelijk
Ik weet wel dat als alle ijzer gebruikt wordt, gemiddeld de concentratie 0,5 mg/l is geweest, maar is die 1,0 mg/l in het eerste deel van de week dan schadelijk of niet? Kan iemand mij vertellen wat het beste is om te doen? Wat juist is en wat niet? Ik voeg nog even geen Ferro toe ivm het welzijn van de garnaaltjes in het bakje.